Olijfbomen - Reisverslag uit Almogía, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Olijfbomen - Reisverslag uit Almogía, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Olijfbomen

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

07 Oktober 2018 | Spanje, Almogía

Omdat WiFi zo moeilijk te vinden is hier , stuur ik verslag naar Lara. Hopelijk lukt het haar om dit in blog te plaatsen.
Na de moeilijke start, heb ik het nu goed naar mijn zin. Logisch dat het vanuit Malaga, vanuit het dal een zeer zware trip was, de bergen in . De dagen erna zijn er ook hoogteverschillen geweest , maar lang niet zo heftig. Op de avond dat ik alleen in mijn auberge zat kwamen er nog 2 jongens aan . Van Pieters leeftijd , en ook zij waren helemaal stuk.
De dagen erna is mijn vertrouwen teruggekomen . Heerlijk is het wandelen . Ik beleef daar boven in de bergen , in de stilte, helemaal alleen echte camino geluksmomentjes. Degene die mijn geluk wreed verstoren zijn de talrijke honden hier . Ondanks de dazer die ik bij me heb jagen ze mij veel schrik aan . De Spanjaarden leren mij dat ik gewoon een grote steen moet pakken en net doen of ik gooi. Tja ook dat is wennen.
Ik zit nu in een heel grote herberg , helemaal alleen. Dit i.t.t afgelopen nacht . Toen sliep ik in een kleine herberg tussen 5 mannen in . ( hoe goed kun je het hebben). Vanmorgen in het donker gestart met een koffietje met 2 Belgen . Heel gezellig. Zij lopen een stuk sneller als ik , dus zijn waarschijnlijk nu al een dorp verder. Dan lopen bij de opkomende zon . Dat is t mooiste moment van de dag.

Het weer is heerlijk hier . Vlg mij is oktober de mooiste maand om de camino te lopen . Vandaag liep ik alleen maar tussen de olijfbomen . Wat zijn die er veel.
Ik hoop dat ik vanaf nu iedere dag een update naar Lara kan sturen.
Veel groetjes.

  • 07 Oktober 2018 - 16:22

    Hein:

    Hoi Dorrie,
    Leuk dat het weer helemaal goed gaat. Hopelijk gaan die olijfbomen je niet vervelen. En inderdaad, zo houd ik ook de honden op afstand. Met een groep vreemde mannen gaat dat niet werken, maar je kunt dan nog iets zeggen als "mi marido viene pronto", of zoiets. Zal niet nodig zijn, pelgrims zijn op zoek naar vrede,
    Groetjes, Hein.

  • 07 Oktober 2018 - 16:48

    Elly:

    Hoi Dorrie
    Leuk om je verslag te lezen en fijn dat het goed gaat.
    Het ga je goed.
    Groet uit Cuijk
    Elly

  • 07 Oktober 2018 - 17:41

    Addy Goudsmits:

    Ha Dorrie
    Knap dat je weer "uit het dal" bent geklommen om de hoogte van de komende bergen in te kunnen schatten!
    Ik wens je veel "heerlijke momentjes" mét of zonder olijfbomen, toe en blijf veel bewondering voor je houden!
    Zoals steeds
    " Buen Camino"!!
    Addy (Valkenswaard)

  • 08 Oktober 2018 - 06:52

    Paul:

    Ha Dorrie, Goed dat het dipje voorbij is! Loopt jouw route langs Antequera? Daar zaten wij een paar jaar geleden. Ten zuiden ervan is de Torca een prachtige rotsformatie, de moeite waard. En in Antequera zie je de "Indianenhoofd"-berg aan de horizon. Maar misschien loop je er allemaal westelijk langs... Prachtige landschappen, ik wens je happy trails.
    Paul

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 113986

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: