Extramadura - Reisverslag uit Monesterio, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Extramadura - Reisverslag uit Monesterio, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Extramadura

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

23 Oktober 2018 | Spanje, Monesterio

22 oktober

Van El Real de la Jara naar Monesterio

Extramadura

Na een heerlijk ontbijt , met 2 goede koppen koffie voor 2,70 in de plaatselijke bar , ga ik weer met veel zin op pad. Het wordt inmiddels een gewoon en bekend ritme.
Het belooft een prachtige dag te worden.
Een frisse ochtend met de dauw op de grassprietjes. Een strak blauwe lucht en een heerlijke zon.
Snel steek ik de grens over naar de Extramadura. Wat is de omgeving hier weer prachtig. Glooiend, groen landschap met veelal eikenbomen. Daar tussendoor lopen de zwarte varkens tevreden gezellig knorrend rond. Zouden al die eikels voor hen zijn?
Ik snap nu wel waarom die hammen hier zo lekker zijn.
Ook lopen er veel schapenkuddes.
Op ongeveer de helft van de route is een restaurant . Daar loop ik , tot mijn prettige verbazing, meerdere andere pelgrims tegen het lijf. Na enige dagen is het zeker weer leuk om anderen tegen te komen . Ook zie ik , in de verte , een afritsbroek . En ja hoor het is Nelly . Door haar naam wordt ze al , een stukje , sympathieker . Mijn moeder heette Nelly en mijn caravan heet Nelly , naar mijn moeder.
Samen met Martha ,een Spaanse vrouw lopen we Monesterio in , waar we weer een mooie albuerge aantreffen.

Verstuurd vanaf mijn iPhone

  • 23 Oktober 2018 - 11:23

    Nem:

    Lieve groet en dikke kus, van nog een “Nellie”

  • 24 Oktober 2018 - 07:51

    Erik-Jan:

    En.....je bent morgen, gezien vanuit de datum van dit reisverslag, maar feitelijkvandaag JARIG!! Van harte proficiat en een dikke knuffel. Hopelijk tref je nog wat leuke mensen waarmee je het kan vieren..Ik lees iig met veel bewondering en soms met enige jaloezie je verslagen. Gaaf hoor! Groetjes, Erik-Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 115092

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: