Dit keer geen gele pijlen - Reisverslag uit Calzadilla de Los Barros, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Dit keer geen gele pijlen - Reisverslag uit Calzadilla de Los Barros, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Dit keer geen gele pijlen

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

23 Oktober 2018 | Spanje, Calzadilla de Los Barros

23 oktober
Van Monesterio naar Calzadillo de los barros.

Dit keer geen gele pijlen

Zoals gewoonlijk , ik hoop dat het niet saai gaat worden , begint de dag mooi. In het donker loop ik samen met Martha in het donker , het dorp uit . Aan het einde van het dorp is ons een bar , met ontbijt , beloofd .
Ik ga er alleen ontbijten , en tevens wachten tot het licht is .
Weer heel blij loop ik de kilometers.
Het is heerlijk weer , een beetje bewolkt, en het landschap is glooiend en wijds.
Er zijn veel schapen , geiten en koeien onderweg. Ze komen op mij allemaal heel tevreden over. Ineens zie ik aan de kant van de weg een grote, dode koe liggen. Dit is een akelig gezicht . Later denk ik dat men dit misschien wel bewust doet voor de roofvogels, die ik hier overigens nog niet heb gespot.
Na 20 km , kom ik in het geplande dorp aan . Ik voel me echter nog helemaal niet moe . Ik merk dat het wandelen mij steeds beter afgaat . En van Martha had ik gehoord dat , er in het dorpje verderop ook een auberge is. Dus gewoon verder lopen .
En in dat dorp begint het drama. Het dorp is totaal uitgestorven ( het is sowieso siestatijd), en de mensen die ik aanspreek spreken alleen maar Spaans. Nu is het dus zeer onhandig dat ik er zo weinig van snap.
Een man spreekt Frans en hij wijst mij met veel overtuiging een kant op. Ik doe wat hij zegt , maar ik zie geen gele pijlen . Dus dat klopt niet. Maar ik loop door en kom uit bij een centro touristique, waar inderdaad een albuerge is . Echter alles is totaal uitgestorven . Dus maar weer terug naar het dorp , is 6 km extra.
Een vrouw geeft mij als tip om naar de burgemeester te gaan ; echter ook bij het stadhuis is geen leven te bekennen. Dan geef ik het op en besluit een taxi te gaan bellen , om mij naar t volgende dorp te brengen . Maar... hoe kom ik aan een nr voor een taxi?
Poeh .. balen , en moe . Ik ga eerst maar eens wat eten . Dat heb ik gelukkig nog.
Dan bedenk ik om nog maar eens naar het begin van het dorp terug te gaan waar een plattegrond hangt .
Daar zie ik een H van hostel . He he zou het dan toch nog lukken . Als ik die kant oploop ( ook weer zonder gele pijlen ) loop ik Martha tegen het lijf . Zij heeft overigens een app die begint te trillen als ze fout loopt. Is natuurlijk niet zo avontuurlijk maar soms wel heel handig.
En ja daar is t hostal . Een eigen kamer , ik kan er dineren en ontbijten.
Wat een opluchting.Ik ga hier niet meer weg vanavond.
Ik heb bijna 30 km gelopen . Is te veel.
Verstuurd vanaf mijn iPhone

  • 24 Oktober 2018 - 04:29

    Jab:

    Ja Dorrie en dan is het 24 oktober, jouw verjaardag ! Van harte gefeliciteerd en verwen jezelf vandaag een beetje in die extreem zware ( Extremadura ) omgeving, fijne dag met mooi weer en bijzondere vergezichten,.......en vandaag dan maar geen 30 kilometer

  • 24 Oktober 2018 - 06:18

    J:

    Dag Dorrie , van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Ik wens je ( ook ) vandaag een fijne dag toe

  • 24 Oktober 2018 - 06:57

    Paul:

    Hoi Dorrie,
    Van harte gefeliciteerd! Maak er een feestje van. Ik lees elke dag mee!
    liefs
    Paul

  • 24 Oktober 2018 - 10:38

    Lieke Panman :

    Wauw Dorrie
    Wat een lef dat je dit gewoon doet ,hoe gaaf !
    Hou vol en geniet met volle teugen !
    Groetjes Lieke

  • 24 Oktober 2018 - 13:42

    Gon Kremers:

    Ha Dorrie, gefeliciteerd met je verjaardag. Kanjer ben je. Ik ben immobiel . Ik heb je via app bericht. Liefs van Gon

  • 24 Oktober 2018 - 17:12

    Anne-Marie:

    Dag Dorrie
    Proficiat met je verjaardag! Maak er weer een heel leuk jaar van.
    Dat zal wel lukken, je maakt een hoop leuke dingen mee en wij lezen bijna elke dag jouw reisverslag.
    Geniet volop!
    Gr . Anne Marie en Ger

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 114233

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: