Jarig! - Reisverslag uit Zafra, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Jarig! - Reisverslag uit Zafra, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Jarig!

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

24 Oktober 2018 | Spanje, Zafra

24 oktober van calzadilla de los barros naar Zafira.

Na gedoe ontstaat er meestal iets leuks, zo ook gisterenavond.
Inmiddels was er nog een andere pelgrim aangekomen, Een Italiaan.
Martha voelt zich niet goed en gaat vroeg slapen . De Italiaan en ik besluiten samen te eten . Hij spreekt wat Spaans , dus communiceren met taal is lastig . De Google translate moet omgezet worden naar het Italiaans. Dan blijkt toch maar weer dat je het zonder taal een leuk kontakt kunt hebben . We lachen veel en hij is charmant , als een echte Italiaan.Het eten smaakt goed en de fles wijn wordt gewoon op tafel gezet . .
Dit alles helpt goed mee voor een fijne nachtrust.
In de ochtend word ik met een feestelijk gevoel wakker .
Ik voel me dankbaar dat ik deze camino kan en mag lopen . Iedere dag is een geschenk , een nieuw avontuur. Zo wil ik ook in mijn dagelijks leven , nog meer deze visie aanhangen .Ook voel ik me een bofferd dat ik al 2 jaar kan genieten van deze mooie fase in mijn leven .

De ochtend is weer prachtig , het is fris en er hangt een dichte mist over het land. Het kost de zon moeite om er doorheen te breken . Maar uiteindelijk lukt dit volop. Op dit moment is het 12 uur en ik zit in een tussendorpje op het plein , in een heerlijke zon aan een koffietje.

Dan nog een stukje lopen tot Zafra . Dit is een wat groter plaatsje , waar ik 2 nachten wil blijven . Een verjaardagscadeau voor mezelf.
Ik kom in een prachtige auberge terecht. De naam is auberge Vincent van Gogh. Een mooi gebouw, smaakvol ingericht.
Als ik hier ga lunchen , zie ik al jullie lieve apps . Ik word hier heel blij van , en zo kan mijn verjaardag al helemaal niet meer stuk .
Veel liefs Dorrie
Verstuurd vanaf mijn iPhone

  • 24 Oktober 2018 - 17:53

    Peter:

    Kreeg vandaag via Dharmo de link naar je reisverhaal. Zal je af en toe eens gaan volgen! Nog een beetje jarig vanavond...goed om te zien dat je een goede verjaardag hebt....liefs Peter

  • 25 Oktober 2018 - 09:19

    Bart Wijkmans:

    Hoi Dorrie :van harte gefeliciteerd. Geniet ervan en heel veel groeten.

  • 26 Oktober 2018 - 15:50

    Addy Goudsmits:

    Lieve Dorrie,
    Daar ben ik weer! Even weggeweest helaas! Maar allereerst een dik proficiat voor alles: je optimisme, je dankbaarheid, je positiviteit en uiteraard voor alweer een nieuw levensjaar" Als je dat zó mag starten dan moetje echt een gelukkig mens zijn!

    Ikzelf begon mijn paar weken vakantie wat minder prettig: voelde me niet lekker, slecht weer (en ik ben zo'n enorme zonaanbidder) en het zat niet zo mee!
    Gaat nu weer prima! Wens je alweer een geweldig vervolg van je Camino! proficiat!!! Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 113984

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: