Kapper - Reisverslag uit Villafranca de los Barros, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Kapper - Reisverslag uit Villafranca de los Barros, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Kapper

26 Oktober 2018 | Spanje, Villafranca de los Barros

26 oktober van Zafra naar Villafranca de los Barros.
Gisteren was een mooie en zomerse dag , echter een wandeldag is mooier.
Ik ben naar de kapper geweest . Voor de eerste keer van mijn leven mijn haren door een echte professional
( sorrie Lara) laten verven . Het was hard nodig . Vera zou al een week geleden tegen mij hebben gezegd “ Dorrie dit kan echt niet meer “. Het was heerlijk. Een supervriendelijk meisje , die na het verven vol enthousiasme ging stylen . Zo’n sjieke haren heb ik nog nooit gehad .
Dit ga ik vaker doen !
En s’avonds een heel lief telefoontje van Tom . Hij heeft net weer een prachtige “wicked thought “ avond achter de rug . En als verjaardagscadeau nodigt hij mij uit voor een optreden van André Rieux. Helemaal blij mee. Dit staat al zo lang op mijn verlanglijstje.
Ook lees ik op nu.nl dat er noodweer is in Jordanië. Er zijn doden en gewonden gevallen en Rita is daar op vakantie. Zij blijft in de avond onbereikbaar . Ook in de ochtend nog geen bericht . In de middag als ik op mijn plaats van bestemming ben , zie ik bericht dat het oke met haar is. He , he dat is een opluchting .
In de ochtend bij vertrek regent het heel licht, niet voldoende om een regenjas aan te trekken . De dag blijft grijs ,maar ook dat is mooi . Het landschap blijft glooiend. Vandaag zijn het veel olijfboomgaarden , waar ik doorheen loop . Later worden het druiven . Die heb ik eerder nog nauwelijks gezien . De druiven zijn al geoogst . Af en toe zie ik nog een gerimpeld trosje hangen . ( of laten ze deze hangen tot het rozijnen worden?) Het dorp Villafranca is al van verre te zien . Ook hier blijven de dorpjes wit, terwijl ik altijd dacht dat dat iets typisch is voor Andalusië .
Het wandelen is fijn . Ik realiseer me vandaag dat voor mij de camino de metafoor is voor t leven . De rugzak , die soms heel zwaar is , staat voor de last in het leven . Gelukkig wordt voor mij , naarmate de camino vordert , en dus naarmate ik ouder word, de rugzak steeds lichter.
Wat ook byzonder is om mee te maken is dat je in de verschillende fasen , verschillende vrienden hebt . Je raakt vrienden kwijt , en je krijgt nieuwe .Omdat ik een dag gerust heb ben ik Nelly en Carlo , mijn Italiaan , kwijtgeraakt. Nieuwe leuke pelgrims zijn er nu weer op mijn pad.

Verstuurd vanaf mijn iPhone

• 26 Oktober 2018 - 17:38

Gertie:

Ik wil dat kapsel van jou wel zien

• 26 Oktober 2018 - 17:52

Janina:

Prachtig Dorrie om je verhalen te lezen. Ik ken meerdere mensen die deze reis op de een of andere manier gemaakt hebben. Je verwoord het mooi je rugzak soms zwaar, de last in het leven en de vrienden die je kwijtraakt maar ook weer nieuwe op je weg. Succes!