Mondvoorraad - Reisverslag uit Cañaveral, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Mondvoorraad - Reisverslag uit Cañaveral, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Mondvoorraad

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

04 November 2018 | Spanje, Cañaveral

4 november
Van Canaveral naar Galisteo .
Gisterenavond uiteindelijk heerlijk gegeten . Dit keer samen met een letterlijk en figuurlijk grijs Engels echtpaar. Ik tref hen al een aantal dagen in de albuerges. Zij roepen bij mij niet echt sympathie op . Hij komt over als een boze , harde man en zij als een zenuwachtige vrouw. We eten in een Spaanse bar , dus zeer luidruchtig . Harde t.v , muziek en al die Spanjaarden , die enthousiast hun zaterdagavond beleven . Ik vind het niet erg , versta de Engelsen nauwelijks , en geniet vooral van het eten . Wat is dat heerlijk als je echt honger hebt .
Wat ik van hen begrijp is dat hij therapeut is ; zoiets had ik al gedacht . En zij heeft het er over dat ze deze route te weinig spiritueel vindt . Tja... als je dat niet in jezelf vindt!

En wat heb ik heerlijk geslapen .Dit keer hadden we een fijn bed , en vooral een heel fijn dekbed. Ook krijgen we in deze albuerge een geweldig lekker ontbijt .
Mijn energie lijkt weer op nivo. Nu ervaar ik pas echt hoe belangrijk het is om goed te eten en goed te slapen .
Vandaag kan ik kiezen tussen een korte en een lange route. En bij de start denk ik : ik zie wel . Het is een grijze dag . Met een fijne wandeltemperatuur . Op het einde van het dorp is een benzinepomp waar ik mijn mondvoorraad kan inslaan . De route is prachtig . We lopen praktisch de hele dag door natuurparken . We komen veel wildroosters en hekken tegen . Dus ook kuddes koeien en schapen die allemaal los lopen . Ik loop inmiddels gewoon stoer tussen deze dieren .
Als ik bij de eerste albuerge ben , twijfel ik er niet over . Ik voel me zo energiek en de route is zo mooi, dus gewoon door .
Dit worden vandaag 26 km , zonder enig probleem . Hoe wisselend kan het zijn . Gisteren liep ik op standje overleven en vandaag gewoon heel relaxed. Geregeld loop ik even samen met Helena en Antoine , een Spaans echtpaar . Zij spreken geen woord Engels en ik geen Spaans , en toch hebben wij al dagen een leuk kontakt . We lopen samen in Galisteo in en Antoine belt naar pension of er plaats is . Het pension is vriendelijk en gastvrij . Ik heb zelfs weer eens een echte handdoek . Dat is lang geleden . En zo fijn om je weer eens goed te kunnen afdrogen na het douchen . Ik kan kiezen voor een eigen kamer of een kamer met 2 bedden . Daar dit de helft van de prijs is en er een heel klein kansje is op een allene gast , kies ik hier voor .
Ook het Engelse stel komt hier binnen . Hij lijkt inmiddels wat te ontdooien .
Ik ga het dorp in , op zoek naar eten. Mijn voorraad is op en ik heb honger. Het is inmiddels vies koud . Weer is de boodschap 20.30 uur . Gelukkig vind ik een bar met tapa’s .Heerlijk met een wijntje erbij. De bar is bevolkt met kaartende en voetbalkijkende Spanjaarden . Het is lekker warm.

Verstuurd vanaf mijn iPhone

  • 04 November 2018 - 17:48

    Tanny Van De Ven:

    Net het verslag van alle dagen van je tocht zitten lezen. TOF Dorrie. Respect!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 113957

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: