In de watten gelegde blaar - Reisverslag uit Valverde de Valdelacasa, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu In de watten gelegde blaar - Reisverslag uit Valverde de Valdelacasa, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

In de watten gelegde blaar

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

08 November 2018 | Spanje, Valverde de Valdelacasa

8 november
Van Banos de Montemayor naar Valverde de Valdelacasa.

Vanochtend blijkt dat er nog een andere pelgrim heeft geslapen . We ontbijten samen . Hij komt uit Majorca en spreekt goed Engels . Hij wil zaterdag in Salamanca zijn, gaat vandaag 11 km verder als ik .
Hij was gisteren inderdaad naar kuuroord geweest. Ik was er vanuit gegaan dat ik hiervoor een badpak nodig had gehad . Dan mis ik de Spaanse taal helaas.
Ik ben inmiddels de Extremadura uitgelopen , ben nu in de provincie Salamanca. De markering heb ik helaas gemist.
De ochtend begint pittig , met grijs druilerig weer .De hoge bergen die ik gisteren omschreef , moet ik dus echt op . Het stijgen houdt maar niet op. Heel vermoeiend . Ik ben dit keer blij met de motregen , die geeft zuurstof , die ik hard nodig heb .Heel diep zie ik het dorpje Banos de Montemayor in het dal liggen .Het gebied om mij heen wordt bosachtig . Grote oude bomen met prachtige herfstkleuren . Aan de hoeveelheid kastanjes die op de grond liggen , zie ik dat er veel kastanjebomen zijn. Ik realiseer me dat ik hier heel vrij en relaxed door zo’n groot bos loop in mijn eentje . Thuis doe ik dat niet . Is dat dan toch die camino die mij dat beschermde gevoel geeft?
De omgeving is geweldig , prachtige vergezichten met woeste wolken erboven . De hoge bergen in de verte zijn met sneeuw bedekt .De wind wordt harder , en is mij goed gezind , hij komt uit het zuiden en duwt mij vooruit . Het is een echte herfstdag . Heerlijk om te lopen . Mijn blaar doet het goed . Wordt iedere avond in de watten gelegd , en is steeds minder aanwezig .Als ik aankom on het dorp Valverde, moet ik de sleutel bij de bar ophalen . En ja daar zit de pelgrim van vanochtend lekker te eten . Dat ga ik dus ook doen . Hij tolkt voor mij . De mensen van de bar blijken ook de herberg te beheren . Maar ze snappen het allemaal niet zo goed . Met hulp van hem komen we er uit .
Hij drinkt een paar biertjes en eet best veel , en dan nog 11 km lopen . Ik ben heel blij dat ik dat niet meer hoef , na mijn salade met glas wijn.
Het gaat met de barmensen o.a over de verwarming . Daar moet ik 5 euro voor betalen . Ja dat wil ik wel . Die verwarming blijkt van de buurvrouw te komen . Ook worden de bedden op de slaapzaal allemaal opgemaakt .
In de namiddag regent het flink hard . Dan zit ik veilig met mijn heating in de albuerge .Ik denk aan de aardige pelgrim van vanmiddag . Heb met hem te doen .

Ik vind de camino ook zo leuk , omdat iedere aankomst weer zo verschillend is . Iedere keer weer spannend , hoe het zal zijn .

Verstuurd vanaf mijn iPhone

  • 09 November 2018 - 08:17

    Wil:

    Wat een goede verzorging Dorrie zodat je blaar zich koest houdt. Loopt wel zo kekker ! Geweldig zo beeldend je schrijft: ik zie je door de bergen lopen, de n
    donkere wolke. In de gaten houdend en je glimlachen als de zon doorbreektnk.
    Ik wens je heel veel van dit soort mooie dagen en bedenk elke ochtend: verwacht niets. Dan is elke mooie ontmoeting en elk mooi moment je beloning.
    Liefs Wil

  • 09 November 2018 - 12:27

    Gon:

    Ha Dorrie, heerlijk op de kamer met verwarming aan.
    Het is hier nog zacht geloof ik, als ik naar buiten kijk.
    Ik kijk op kale kastanjebomen, prachtig gezicht.
    Fijn dat je blaar betert, zo fijn als dat over is en je weer vrij kunt lopen.
    Fijne avond. Liefs van Gon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 114285

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: