Op naar het einde vd wereld! - Reisverslag uit Negreira, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Op naar het einde vd wereld! - Reisverslag uit Negreira, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Op naar het einde vd wereld!

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

05 December 2018 | Spanje, Negreira

5 december
Van Santiago naar Negreira.

Als ik beneden in de keuken kom zit de Koreaan al heerlijk slurpend zijn noodles naar binnen te werken .
Als ik hem goed bekijk is hij net zo’n boedhabeeldje, waar wij Westersen allemaal zo dol op zijn.
Het meisje van de jeugdherberg , legt uit dat ik vanaf de kathedraal moet vertrekken , naar Finisterre. Ik heb geen flauw idee.
Met hulp van Google maps loop ik de stad uit , totdat ik gele pijlen ontdek . Het is druk in de stad , spitsuur , veel kinderen die naar school worden gebracht.
Een zachte ochtend . Als ik in het bos loop heb ik het gevoel dat ik in een tropisch regenwoud loop . Het is zo vochtig en warm . Ook de vogels merken dit . Zij zijn vrolijk en zingen er op los .
Heel byzonder is het hoe anders deze omgeving is . Geen oude lege verwaarloosde dorpjes . Hier zijn luxe en goed onderhouden huizen . Mooie , keurige dorpjes . Het landschap is mooi en lieflijk .
Zou deze omgeving zoveel rijker zijn . En zo ja , hoe kan dit ? Ik merk het aan de prijs die ik betaal , voor een kop koffie of een glas cola .Die prijs is beduidend hoger .
In de middag betrekt de lucht en gaat het regenen . Ik maak me hier niet meer heel druk om . Ik ben nog steeds heel blij dat gisteren de zon scheen . En na eergisteren kan ik alles aan .
Helemaal druipend kom ik aan in de albuerge . Daar zijn , ook dit keer , weer heerlijke warme douches. En dan is het snel opgelost . Ik ben de eerste die hier vandaag aankomt . Na mij ,jawel , een Koreaanse dame dit keer .
De route voor morgen is lastig 32 km . Is lang vooral gezien de korte tijd dat het licht is overdag .In de beschrijving staat er ruim 8 uur voor.
In de loop van de middag loopt de albuerge aardig vol , gezellig . Allemaal weer nieuwe mensen , waarvan ik steeds niet snap waar ze vandaan komen . Een jongen heb ik gisteren ontmoet ; Gaby , hij heeft lang in België gewoond, met zijn moeder. Hij is Spanjaard en woont nu weer in Madrid . Hij is een van de weinigen hier die goed Engels praat . Dus de communicatie loopt vooral via hem . Iedereen vindt de 32 km lastig. Maar de weersvoorspelling is goed en het lopen is vooral vlak .
Verstuurd vanaf mijn iPhone

  • 06 December 2018 - 17:04

    Gon:

    Ha Dorrie, succes met de etappe morgen. Is dit landschap ook anders dan van de afgelopen week?
    Liefs van Gon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 629
Totaal aantal bezoekers 114172

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: