Op naar het einde vd wereld! - Reisverslag uit Negreira, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Op naar het einde vd wereld! - Reisverslag uit Negreira, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Op naar het einde vd wereld!

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

05 December 2018 | Spanje, Negreira

5 december
Van Santiago naar Negreira.

Als ik beneden in de keuken kom zit de Koreaan al heerlijk slurpend zijn noodles naar binnen te werken .
Als ik hem goed bekijk is hij net zo’n boedhabeeldje, waar wij Westersen allemaal zo dol op zijn.
Het meisje van de jeugdherberg , legt uit dat ik vanaf de kathedraal moet vertrekken , naar Finisterre. Ik heb geen flauw idee.
Met hulp van Google maps loop ik de stad uit , totdat ik gele pijlen ontdek . Het is druk in de stad , spitsuur , veel kinderen die naar school worden gebracht.
Een zachte ochtend . Als ik in het bos loop heb ik het gevoel dat ik in een tropisch regenwoud loop . Het is zo vochtig en warm . Ook de vogels merken dit . Zij zijn vrolijk en zingen er op los .
Heel byzonder is het hoe anders deze omgeving is . Geen oude lege verwaarloosde dorpjes . Hier zijn luxe en goed onderhouden huizen . Mooie , keurige dorpjes . Het landschap is mooi en lieflijk .
Zou deze omgeving zoveel rijker zijn . En zo ja , hoe kan dit ? Ik merk het aan de prijs die ik betaal , voor een kop koffie of een glas cola .Die prijs is beduidend hoger .
In de middag betrekt de lucht en gaat het regenen . Ik maak me hier niet meer heel druk om . Ik ben nog steeds heel blij dat gisteren de zon scheen . En na eergisteren kan ik alles aan .
Helemaal druipend kom ik aan in de albuerge . Daar zijn , ook dit keer , weer heerlijke warme douches. En dan is het snel opgelost . Ik ben de eerste die hier vandaag aankomt . Na mij ,jawel , een Koreaanse dame dit keer .
De route voor morgen is lastig 32 km . Is lang vooral gezien de korte tijd dat het licht is overdag .In de beschrijving staat er ruim 8 uur voor.
In de loop van de middag loopt de albuerge aardig vol , gezellig . Allemaal weer nieuwe mensen , waarvan ik steeds niet snap waar ze vandaan komen . Een jongen heb ik gisteren ontmoet ; Gaby , hij heeft lang in België gewoond, met zijn moeder. Hij is Spanjaard en woont nu weer in Madrid . Hij is een van de weinigen hier die goed Engels praat . Dus de communicatie loopt vooral via hem . Iedereen vindt de 32 km lastig. Maar de weersvoorspelling is goed en het lopen is vooral vlak .
Verstuurd vanaf mijn iPhone

• 06 December 2018 - 17:04

Gon:

Ha Dorrie, succes met de etappe morgen. Is dit landschap ook anders dan van de afgelopen week?
    Liefs van Gon