Zondag - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Zondag - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Zondag

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

19 Januari 2020 | Spanje, Salamanca

19 januari
Silleda
28 km
Ik hoor in de nacht dat het flink stormt . Dit blijkt ook wel als ik buiten kom . Een harde, koude storm waait er. Het restaurant waar wij gisteren aten beloofde dat zij rond 10 uur open zouden zijn voor ons ontbijt. Hier houden zij zich aan . Na een paar kilometer door deze koude storm smaakt dit ontbijt heerlijk . Ook Emma en Julian ontbijten mee.
Na het ontbijt is het buiten veranderd , of ik voel het anders. De zon is gaan schijnen , de wind blijft echter hard . Het is een uitloper van Gloria, lijkt me.
Het wordt een fijne wandeldag , het voelt als een zondag . Mooie route ,mooie vergezichten , en in de bossen waar de wind niet veel ruimte krijgt is het soms zelfs lekker warm . Het stijgen en dalen wisselt elkaar af . Ik realiseer me dat het een van de laatste wandeldagen is. Dinsdag hoop ik in Santiago aan te komen .
Het laatste stuk is weer even een uitdaging . Over het pad stroomt veel water. De stenen en de randen zijn glibberig. Een stuk loop ik door een weiland . Dit is afgezet met electriciteitsdraad . Ik waag het er op ; er staat geen stroom op. Pas om 5 uur kom ik aan in Silleda; een ongezellig aandoende plaats. Het hostel is prima; lakens , dekens en handdoeken. Een restaurant vinden blijkt lastig . Veel barren , met bocadilla’s , maar geen menu. Ik denk dat dit ook iets met de zondagavond te maken heeft .Ik neem genoegen met een hamburger, is ook voor een keer lekker. De avond is koud en winderig . Mijn kamer is lekker warm .

  • 19 Januari 2020 - 22:38

    Addy:

    Hè wat fijn om te lezen: toch weer lekkere warme zon, ook nog wind, maar mooie vergezichten etceteraetcetera Ik voel je heimwee naar nog maar twee dagen lopen. Ik wens je een fijne aankomst in Santiago en een dankbare terugblik aldaar op wéér een fantastische pelgrimstocht.
    Helaas zal ik je op de dag van aankomst niet kunnen schrijven omdat mijn lieve man dinsdag opgenomen moet worden voor een operatie. Daarna veel mantelzorg door mij.
    Maar ik blijf je dagboek met veel plezier, tot het einde toe, lezen!
    Dag Dorrie, geniet van de laatste wandeldagen! Liefs,
    Addy

  • 20 Januari 2020 - 00:05

    Jab:

    Het zit er bijna op Dorrie, nog een paar dagen en dan, hoe ga je daarna je energie weer ontladen ? Ongetwijfeld blijf je nog in Noord Spanje, maar in Den Bosch staat er ook het nodige te gebeuren
    Goeie trip morgen en daarna richting de finish, genieten,....

  • 20 Januari 2020 - 16:50

    Wil:

    Geniet van je laatste wandeldagen Dorrie en van de aankomst in Santiago. Kanjer, je hebt het weer gehaald en hoe ! Succes met je verblijf in Spanje en je as verhuizing g naar Vught. Ik hoor het graag als je zover bent en als je hulp nodig hebt .... !
    Liefs Wil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 521
Totaal aantal bezoekers 113987

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: