Gele pijlen en zwarte jongens - Reisverslag uit Almogía, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Gele pijlen en zwarte jongens - Reisverslag uit Almogía, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Gele pijlen en zwarte jongens

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

09 Oktober 2018 | Spanje, Almogía


Na een heerlijke nachtrust onder het toeziend oog van Jezus , heb ik weer veel zin om te vertrekken .
In het dorp wordt de markt opgebouwd. Ik vraag aan een verkoper een sinaasappel ( die zijn hier zo lekker) . Hij wil niet dat ik er voor betaal . Dit raakt mij erg . Heel erg lief zo iets .. zomaar.

Inmiddels heb ik veel vertrouwen in de gele pijlen en verwacht vandaag een makkie. Maar al snel raak ik mijn gele pijlen kwijt . Het pad loopt dood in een ( jawel) olijfboomgaard. Ik blijf zoeken en stug doorstrompelen ,z. totdat ik merk dat dit niet werkt. Heel in de verte hoor ik een snelweg en besluit die op te zoeken . Nou dit gaat niet over rozen , maar door prikkeldraad , prikkelplanten , een rivier , berg . Kortom dit is echt survivelen. Wat ben ik blij als ik een normaal bruggetje in de verte zie..
Ik kom op de snelweg en neem me voor om hier vandaag niet meer van af te wijken . Gele pijlen of niet.

Naast de snelweg rust ik even. Er komen 2 zwarte jongens aanlopen . Ik wacht af wat zij doen . Zij spreken Frans . Ze zoen er vermoeid uit en vertellen dat ze naar Granada willen . Ze hebben alleen een fles water bij zich. Lopen op slippertjes. Ik deel de sinaasappel van vanochtend met hen , en geef hen koekjes die ik nog bij me heb. Op de kaart wijs ik hen waar Granada ligt . Zij hebben geen idee.

Tijdens het lopen erna houdt mij het wereldprobleem erg bezig . Ik voel me decadent , met mijn goede wandelschoenen , kleding , en vooral een gevulde portemonnee. Wat mij tevens erg opvalt is de enorme troep langs de weg . Het is gewoon een vuilnisbelt . Hier is echt een opdracht voor de Spaanse overheid en burger

Ik zou de oplossing wel weten .
Laat al die zwarte mensen die de toeristen lastig vallen met de verkoop van hun rommel , gaan opruimen . Grote boetes zetten op eenieder die ook maar iets op de grond gooit.

Al die rommel doet gewoon pijn in dit prachtige landschap.

Inmiddels wacht ik op de opening om 17.00 uur van de officina de turismo. En ja het regent hier . Wat zal het land hier blij mee zijn. Ik ietsje minder , maar vind ik voor nu ondergeschikt. Veel groetjes


  • 09 Oktober 2018 - 13:53

    Wil:

    Hoi Dorrie
    Wat heb ik een ongelooflijk respect voor je dat je niet van je stuk te brengen bent en gestadig doorkluunt. Niet voor niets word je een sinaasappel aangeboden (die je dan ook. Of deelt). Je krijgt wat je verdient. Jammer van de regen. Het is hier nog steeds zomer ☀️ We sturen je veel groetjes, liefs en toi toi toi !

  • 09 Oktober 2018 - 13:53

    Wil:

    Hoi Dorrie
    Wat heb ik een ongelooflijk respect voor je dat je niet van je stuk te brengen bent en gestadig doorkluunt. Niet voor niets word je een sinaasappel aangeboden (die je dan ook. Of deelt). Je krijgt wat je verdient. Jammer van de regen. Het is hier nog steeds zomer ☀️ We sturen je veel groetjes, liefs en toi toi toi !

  • 09 Oktober 2018 - 13:56

    Wil:

    Hoi Dorrie
    Wat heb ik een ongelooflijk respect voor je dat je niet van je stuk te brengen bent en gestadig doorkluunt. Niet voor niets word je een sinaasappel aangeboden (die je dan ook. Of deelt). Je krijgt wat je verdient. Jammer van de regen. Het is hier nog steeds zomer ☀️ We sturen je veel groetjes, liefs en toi toi toi !

  • 09 Oktober 2018 - 14:06

    Nel:

    Dappere Dappere Dorry....
    Ben nu al verslaafd aan jou verslagen.
    Ook naar deze tocht verdien je vanavond bed van goud.
    Lekker uitrusten, en morgen weer genieten.
    Kus

  • 09 Oktober 2018 - 14:52

    Hein:

    Hoi Dorrie,
    Toch zou ik voorzichtig zijn met dergelijke oplossingen.
    Op de eerste plaats is het de vraag wie in Europa wordt toegelaten en wie niet.
    Eenmaal toegelaten zou je niemand moeten dwingen tot dwang- of slavenarbeid.
    Je hebt nog tijd genoeg om na te denken over een betere oplossing, dunkt me,
    Succes ermee, Hein.

  • 09 Oktober 2018 - 14:49

    Petrie:

    Ik dacht steeds, hoe zou het met Dor gaan, dus
    helemaal vergeten om naar deze blog te gaan!
    Gelukkig herinnerde Dharmo mij eraan.
    Wat me allereerst opvalt is dat je zo leuk
    schrijft! Je hebt echt wel iets geleerd bij die
    schrijfcursus.
    Verder ben ik supertrots op jou, wat je nu
    al allemaal beschrijft, wat je meemaakt!
    Heel knap hoe je er allemaal mee omgaat!
    Hier in DB is het zendoweek, dus heel vroeg
    opstaan! Jammer dat je er niet bij bent!
    Liefs, Petrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 115140

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: