Leslie & moe - Reisverslag uit Santa Cruz de Tenerife, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Leslie & moe - Reisverslag uit Santa Cruz de Tenerife, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Leslie & moe

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

13 Oktober 2018 | Spanje, Santa Cruz de Tenerife

Gisteren bleek er sprake te zijn van een nationale feestdag . De winkels waren dicht en in de loop van de avond, dat is meestal na 5 uur , wordt de buurt weer levendig.
Dit keer zijn de mensen erg sjiek aangekleed , er is een markt en muziek . Vooral de kleine kindertjes zien er schattig uit.
Ik ga googelen waarom het een feestdag is en ,echt waar het is omdat Columbus , heel lang geleden, op 12 oktober de eerste stap zette in Amerika.

In de ochtend , weer met het ochtendgloren op pad. Dit keer na een heerlijk ontbijt met koffie en brood. Heerlijk fris en een prachtige opkomende zon . Echter ik merk dat ik moe ben . Is eigenlijk ook helemaal niet zo gek na al die dagen lopen . Ook is orkaan Lesley onderweg naar Portugal en misschien ook Spanje . Morgen wordt er in deze regio veel regen verwacht. Dit zijn 2 redenen om de keuze te maken om vannacht 2 nachten te blijven , waar ik ben .
Dit geeft lucht en ook weer de goede energie om deze dag fijn te wandelen . De route is duidelijk aangegeven , ongeveer 20 km dus helemaal goed.
Ik kom aan in dorpje Santa Cruz. Een dorpje van niets . Nog een dag verwijderd van Cordoba. Ik boek 2 nachten bij Casa José. Zij hebben WiFi dus ik ga me komende dagen wel vermaken.
Voor degenen die mij volgen een fijn weekend en veel groetjes

• 13 Oktober 2018 - 17:10

Elly:

Hoi Dorrie

Misschien moet je ook 2 dagen plannen in Cordoba en de Mezquita bezoeken.
    Onvoorstelbaar wat je daar ziet!
    Leslie valt op Madeira erg mee.
    Heel veel groetjes Jan en Elly

• 13 Oktober 2018 - 17:12

Jab:

Dag Dorrie,
    Heel goed, lekker proberen droog te blijven lopen en afwachten wat er met Leslie gaat gebeuren. Je zult het best in de benen voelen, inmiddels heb je na je Spaanse 4-daagde nog eens meer dan 100 kilometer gelopen in 5 dagen,....je bent ook geen 18 meer. Vandaag was weer een knappe prestatie en die heb je toch weer neergezet, fijne avond en morgen een vriendelijke ontmoeting met Leslie in Spanje,...groet Jab

• 13 Oktober 2018 - 17:24

Addy Goudsmits:

Ha Dorrie,
    Wat heerlijk om je verslag steeds te mogen lezen.Wat ik me nogal eens afvraag: hoe kwam je er toe om juist deze route te kiezen? ben daar erg benieuwd naar! Het lijkt alsof je alles aankunt én aandurft........want zo bekend is deze weg naar SdC niet.
    En nou ook nog die aangekondigde orkaan. het had weinig gescheeld of mijn man en ik hadden daar op dat moment ook gezeten. We vertrekken nu morgen naar Midden Spanje en hoop dat die onverwachte weer-ellende daar weg blijft.Ik begrijp dat je eens een pas op de plaats gaat doen.Hartstikke goed.....je bent lekker "ingelopen" kunt veel aan, maar nu even lekker niets doen. Dat houdt je dan ook niet langer dan een paar dagen vol, wedden? En je barst daarna weer van energie en........heimwee naar het lopen, heimwee naar de vrijheid, heimwee naar Gods prachtige natuur. Bofkont!
    Ik volg je met plezier Dorrie, ook in Spanje! Tot een volgende keer!

• 14 Oktober 2018 - 17:15

Coby:

Hé Dorrie,
    Super leuk om iedere keer je belevenissen van de dag te lezen. Wat een verschil met het leven hier in Den Bosch!
    Bij jou is het iedere dag weer anders. Wat heerlijk dat je er ook zo van kunt genieten. Dat je soms iets minder eet of niet zoveel hebt kunnen kletsen neem je, volgens mij, op de koop toe:-)
    Je hebt al een flinke afstand in de benen en zeker met die hoogteverschillen kan ik me voorstellen dat het lekker is om wat rust te nemen.
    Geniet ervan! Veel geluk en plezier de komende tijd.
    Ik ga weer een deuntje spelen op mijn accordeon. Tot binnenkort.

• 15 Oktober 2018 - 06:49

Ineke:

hoi dorry wat leuk om jouw reis mee te lopen op deze manier, wat maak jij mee zeg wat een verschil met het saaie Berlicum. Hou het weer goed in de gaten wel spannend.
    Hier is het nog steeds prachtig weer dat is ook genieten.
    geniet ervan en wij van jouw
    gr ineke en willem

• 15 Oktober 2018 - 18:53

Maarten En Carla:

Ha Dorrie,
    Wandelen is dè manier om een streek te leren kennen. We zijn net 14 dagen terug van een mooie 6 weekse vacantie aan, maar vooral langs de Bretonse zuidkust: ongeveer 20 dagen over het kustpad gelopen. Wel elke avond terug in onze knusse bustent.
    Hier in de straat gaat weer alles volgens het gemeentelijke herfstschema. De eerste bladblaasronde zit er weer op. Over twee weken de volgende schat ik zo. Thea houdt de aan haar toevertrouwde bomen 'keurig' bij: daar vallen niet veel bladeren meer vanaf.....
    In Distelloo wordt hard gewerkt in het Luilekkerlaantje. Een heuse pergola overkapt het buitenterras en hout is aangevoerd voor de buitenhaard. Daar gaan we nog vaak zitten dit najaar
    Groet M@C