Van Sevilla naar Guillena - Reisverslag uit Guillena, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Van Sevilla naar Guillena - Reisverslag uit Guillena, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Van Sevilla naar Guillena

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

18 Oktober 2018 | Spanje, Guillena

Van Sevilla naar Guillena

Start van Via de la Plata

Vanochtend word ik niet gewekt door mijn wekker , maar door enorm harde regenbui. Deze houdt aan tot 11 uur . Dan waag ik het erop om toch te vertrekken .
Sevilla is een geweldig mooie stad. Mooier , grootser en meer overweldigend als Malaga. De overnachting in Hostel is vreselijk gezellig . Iedereen maakt meteen kontakt , en het is een zeer bont en internationaal gezelschap. Met een clubje vanuit het hostel deden we gisterenavond een flamenco tour. Was interessant om ( weer) te horen over historie van de stad en vooral de historie van de flamenco. Werd uiteraard afgesloten met een flamenco show. Heel mooi.
Vanochtend werd ik uitgezwaaid door “ de hostelvrienden” en vol goede moed gestart met “Via de la Plata”. Ruim een uur blijft het droog. De route wordt duidelijk aangegeven. En ik heb vanaf nu een goed routeboekje.Dan begint het weer te regenen . Na een uur in de regen te hebben gelopen , heb ik nu een schuilplekje gevonden . Het gaat inmiddels steeds harder regenen , zo ongezellig , en ik moet nog zeker 12 km lopen. Na een half uur wordt het ietsje lichter en ik durf het weer aan om te vertrekken . En ja het wordt droog .Ook de jas en rugzak waaien weer droog . Het pad wordt mooier. Weer heel alleen , vooral akkers , die gerooid zijn en heel af en toe een olijfboomgaard . Ik loop heel relaxed ondanks de grijze hemel.
Maar dan ineens loopt er een riviertje zomaar over de weg . Ik had dit wel in boekje gelezen , maar dacht dat het wel mee zou vallen.
Wat nu ? Heel weinig keuze , ik moet er gewoon doorheen. Schoenen en sokken uit. Ik neem een stevige stok als steun en om te voelen hoe diep het is . Ik vind het erg spannend , en voel mijn hartslag omhoog gaan . De grond is glibberig of er zijn pijnlijke stenen . Tot boven mijn knieën moet ik door het water. Ik spreek mezelf hardop moed in .
Wat ben ik opgelucht als ik aan de overkant ben. Daarna even weer tot rust komen en voeten laten drogen .
Rond 6 uur ben ik op de plaats van bestemming.
Een vriendelijke auberge, waar naast mij nog een Franse vrouw logeert.

Veel groetjes

  • 18 Oktober 2018 - 17:38

    Nel:

    Haha lijkt op (wad)lopen

  • 18 Oktober 2018 - 18:10

    Hans.Hollaardt:

    Zag het op buienrader. En dag gelijk aan jou, wordt zwaar van dag. Een spannend verhaal mooi geschreven. Zag het helemaal voor me dat water ballet , Hoop voor jou dat morgen de zon weer schijnt en het een mooie wandel dag wordt. Groetjes geniet er van.

  • 18 Oktober 2018 - 18:50

    Nettie:

    Spannend en wat lijkt me dat gaaf Dorrie, lekker aan de wandel, als het maar genoeg regent dan stromen de riviertjes vanzelf, nat worden en weer opdrogen..zo eenvoudig kan het zijn. Heerlijk ik geniet van je verhalen, en je schrijft leuk!
    Groetjesssss

  • 19 Oktober 2018 - 04:19

    Jab:

    Hā Dorrie,
    De onvoorspelbare stukjes uit jouw reis maken het verhaal
    met jouw manier van schrijven leuk om te lezen. Tijdens de overtocht door het riviertje, had er ook een krokodil langs kunnen komen.
    Je hebt het weer volbracht nu weer verder naar het noorden.
    Met een nog duidelijker routebeschrijving gaat dat stukje nog beter lukken, goeie reis,....

  • 19 Oktober 2018 - 06:51

    Wil:

    Wat een (mooie en spannende) avonturen beleef je Dorrie en wat is het mooi om je te kunnen volgen. Hopelijk blijft het mooi en droog wandelweer. Wens je een voorspoedige reis en heel veel interessante ontmoetingen in deze prachtige omgeving. Genieten !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 114051

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: