Blije zondag - Reisverslag uit Almadén de la Plata, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Blije zondag - Reisverslag uit Almadén de la Plata, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Blije zondag

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

21 Oktober 2018 | Spanje, Almadén de la Plata

21 oktober
Almaden naar El Real de laJara

Een blijde zondag

Nadat het hier gisterenavond en ook nog vanochtend gehoosd heeft moet ik in de ochtend even wachten tot de regen voorbij is . Dan komen er stukjes blauwe lucht aan , die zijn hoopvol .
Eerst moet ik weer de nodige honden trotseren . Zij zitten wel achter hekken , maar die zijn zo gammel , en ze gaan zo tekeer, dat ik er iedere keer weer erg van schrik en er zo snel mogelijk langsloop.
Dan kom ik weer in een natuurpark , waar ik hoop weer rustig te kunnen ademhalen . Daar lopen grote zwarte varkens en paarden los rond . Ik ben geen fan van hen en zij duidelijk ook niet van mij . Ze negeren mij totaal.
Opluchting!
Bijna de hele route loopt door het natuurpark . Een flauw zonnetje schijnt en de natuur is heerlijk fris.
De geluiden om mij heen zijn belletjes van schapen en klaterende stroompjes die naar beneden komen .
Ik voel me bijna in een sprookjesbos. Er zitten af en toe flinke klimmetjes in het parcours, zodat mijn conditie op de proef wordt gesteld.
Dan zie ik in de middag weer zo’n prachtig wit dorpje verschijnen. Dit is iedere keer een geluksmoment “ ik heb t weer gefixt voor vandaag”.
De auberge staat meteen aangegeven en als ik aan kom lopen , komt er ook meteen een dame aan met de sleutel .
Inmiddels ben ik schoon , hangt de was te drogen en zit ik op het prachtige terras van de auberge te genieten van mijn zwelpasta ( voor intimi), en van de zon die nu volop schijnt.
Dit is voor mij gewoon gelukkig zijn.

Morgen ga ik afscheid nemen van Andalusië . Jammer ... het is zo mooi, en zo veelzijdig.
De Extremadura wordt de volgende provincie
Verstuurd vanaf mijn iPhone

• 21 Oktober 2018 - 22:04

J@n:

Extramadura, de droom van elke vogelaar

• 22 Oktober 2018 - 04:52

Jab:

Dorrie, waarschijnlijk blijf je aan de Spaanse kant lopen, maar de Extremadura is aan de Portugese kant ook niet te versmaden. Ben benieuwd hoe je route van nog zo'n kleine 900 kilometer gaat lopen. Het weer lijkt te verbeteren, dus waarschijnlijk ga je met minder regen te maken krijgen, regen gaan we nu hier bij ons krijgen. Wens je weinig blaffende honden en veel meer zonnestraaltjes de komende dagen,....

• 22 Oktober 2018 - 12:45

Wil:

Hoi Dorrie
    Wat mooi om weer je belevenissen te lezen. Zo benieuwd elke dag wT je gaat beleve. E. De manier waarop je dat verwoordt.
    Zie je al voor me tussen de zwarte varkens knor knor, gravend naar truffels. Hoop dat je ook van Extremadura gaat genieten en wat mee krijgt van nat. park Monfrague.
    Wens je heel veel zon onderweg. Wij (de tuin) kunnen wel een buitje gebruiken.