Van Uterga naar Ponte de la Reina - Reisverslag uit Puente la Reina, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Van Uterga naar Ponte de la Reina - Reisverslag uit Puente la Reina, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Van Uterga naar Ponte de la Reina

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

03 Februari 2023 | Spanje, Puente la Reina

3 febr van Uterga naar Puente la Reina 13 km (38km)

Na een onrustige nacht met een paar geluidsmakers om mij heen , regelt Chris een heerlijk ontbijt . Hij heeft echte koffie, wat veel goed maakt .

Hij is helemaal in de wolken met mijn engeltje en met een mooie huck nemen we afscheid.

Vandaag heb ik de keuze tussen 8 en 30 km . Dit keer ga ik voor de gemakkelijke weg . De keuzes worden gemaakt op basis van de overnachtingsmogelijkheden .

Als ik weer op pad ben voel ik me een echte bofkont ; stralend weer en een geweldig mooi landschap.

Ik loop blijkbaar zo te genieten dat de concentratie weg is en ik op een onmogelijk pad terecht kom, waar geen gele pijl meer te ontdekken valt .

Het begint met stijgen en daarna moet ik uiteraard ook weer omlaag . Dit lukt mij stapje voor stapje , op handen en voeten . De rugzak drukt zwaar . Ik had de stekelplanten nodig en met bebloede handen kom ik beneden.

.

In het volgende dorp Muruzabal , is een bar , daar kan ik mijn handen wassen en de koffie is er lekker. De koffie wordt zelfs voor mij betaald , door een aardige Spanjaard, die veel van de camino houdt . Wat kom ik hier op de camino toch weer veel vriendelijkheid tegen . Ik word er blij van .

In het volgende dorp Obamas, is zowaar een open supermarkt , waar ik een heerlijke sinaasappel en brood kan kopen . Een goede keus voor de lunch , samen met de kaas die ik met me meedraag vanuit Ibiza. In het dorp liggen overal op de grond zilveren schelpen . Ik voel me hier als pelgrim zeer gedragen .

Na de lunch lukt het mij weer om in een dichtbegroeid braambos terecht te komen , waar uiteraard ook geen spoor is van een gele pijl. Het kost enige moeite en ik ben behoorlijk geschaafd als ik hier uit kom. Ik loop vandaag blijkbaar zo relaxed dat ik niet meer goed oplet .

In Puenta la Reina gaat de herberg pas om 2 uur open . In het zonnetje is het niet erg om te wachten .

Deze herberg is weer totaal anders . Een bed en een douche , met ook een keuken , en een wat bitcherige hospitalerea.

Omdat ik gisteren bij Christopher veel heb gegeten , ga ik vandaag hier zelf boodschappen doen .

Inmiddels ben ik flink verkouden, overdag merk ik hier niet zoveel van , maar zodra ik ga liggen komt de kriebelhoest opzetten . Ik vind dit natuurlijk heel vervelend voor mijn kamergenoten, en ook voor mij zelf .

Ik heb tijd om Puente de la Reina te bekijken . Het is een mooi oud authentiek plaatsje, van alle kanten gericht op pelgrims.

Als ik terugkom in de herberg zijn er zeker 14 pelgrims gearriveerd . Allemaal liggen wij op een vrij krappe slaapzaal. Wat dit gaat brengen en ik met mijn kriebelhoest?

Tijdens het eten sluit ik aan bij de anderen , maar ik heb niet het gevoel dat er echt kontakt ontstaat . De groep is te groot. Ik trek me na het eten terug en schrijf mijn verhaal .

Ik zie best op tegen de nacht in deze grote groep . Mensen boven mij en naast mij , in een kleine ruimte . Juist om deze situatie te voorkomen loop ik in de winter . Blijkbaar hebben dit meerdere mensen bedacht .


  • 03 Februari 2023 - 20:03

    Marianne Van Der Sterren :

    Wat weer gezellig om te lezen Dorrie. Gelukkig doe jij heel lang met de kaas uit Ibiza. Ik geniet nog na van Ibiza. Succes met je Camino!


  • 03 Februari 2023 - 22:17

    Janina:

    Hoi Dorrie, wat leuk om je verslagen weer te lezen. Veel succes met deze camino, geniet van de prachtige natuur [e-1f340]


  • 03 Februari 2023 - 22:28

    Petrie :

    Vandaag voor het eerst je verhaal gelezen. Fijn om iedere dag te lezen over je avonturen, veel liefs [e-1f618]


  • 04 Februari 2023 - 03:54

    Pet:

    ..toch een grote herberg..Ze hadden jullie ook over meerdere kamers kunnen delen..maar een mooi dorpje..


  • 04 Februari 2023 - 06:42

    Minke:

    Ha Dorrie,

    Wat een belevenissen al weer. En je bent nog maar 2 dagen op weg. En zoveel vriendelijkheid. Toch maar beter op de weg letten! Bebloede handen en geschaafde .....Benen? Je hebt ook genoten dat is toch wel de ondertoon van deze dag. Hoop dat je wat hebt kunnen slapen.

    Wat een prachtig weer is het op het hele Iberisch Schiereiland! Ik geniet er ook van in het zuiden van Portugal. Vandaag naar Lissabon voor een paar dagen.Vorig jaar ging jij vanuit Lissabon lopen.

    Heb het goed.

    Minke


  • 04 Februari 2023 - 08:31

    Henri Clavant:

    Hoi Dorrie,

    wat ben je een bikkeltje zeg met bebloede handen het lijkt wel een servivalrun.

    Zorg goed op je zelf en blijf


  • 04 Februari 2023 - 09:24

    J@n Van Laarhoven:

    Dag Dorrie, ik wilde net zeggen dat je foto’s zoveel rust ( weinig mensen) uitstralen, maar toch ook drukte blijkt nu. Geniet van het mooie buiten [e-1f49a]en de kleine contacten, leuk je weer te volgen . Lieve groet j@n


  • 05 Februari 2023 - 11:55

    Henk :

    Hoi Dorrie,

    Wat fijn dat ik deelgenoot van je Camino ervaringen mag zijn. Ik ga nadenken of dit ook iets voor mij zou kunnen zijn. Het zou een stap uit mijn comfortzone zijn, en dat is natuurlijk niet verkeerd [e-1f60e].

    Ik kijk uit naar je volgende verslag en foto's.

    Groetjes, Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Puente la Reina

Camino V

Wandelen vanaf Pamplona naar Santiago de compostella

Recente Reisverslagen:

12 April 2023

Het boek is af

11 April 2023

Rates/Santiago 9/10/11 april

08 April 2023

Rates 6/7/8 april

06 April 2023

Rates 4-5-6 april

03 April 2023

Rates
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 496
Totaal aantal bezoekers 114155

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: