Van Portomarin naar Airexe - Reisverslag uit Vilanova de Arousa, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Van Portomarin naar Airexe - Reisverslag uit Vilanova de Arousa, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Van Portomarin naar Airexe

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

05 Maart 2023 | Spanje, Vilanova de Arousa

5 mrt Van Portomarin naar Airexe 18 km.( 692)

Vannacht heb ik bedacht , dat ik de groep ga verlaten . Ik stop een dorpje eerder. Ik heb er behoefte aan om een paar dagen met mezelf te zijn .

Ik merk aan mezelf dat ik ( te) veel met de anderen bezig ben . Gisteren voelde ik hoe fijn het was om alleen te wandelen . De groep dijt ook steeds meer uit , waar ik niet echt blij van word.

In de ochtend in de bar , koopt Nacho , en ik dus ook een Spaans lot .

Onderweg fantaseren we erover wat we gaan doen met de 1.7 miljoen .

Ik merk dat ik niet heel veel wensen heb .. ja misschien een paar extra nieuwe schoenen. Het zou vooral voor de kids zijn . Nacho wil in paarden investeren. Van nabij weet ik dat dit een interessante business is .

Nacho wil ook het liefste alleen zijn . Echter hij voelt zich verantwoordelijk voor Q. Vlg mij is dat niet echt nodig ; net vandaag loopt Q samen met 2 Koreaanse meisjes . Hij lijkt er erg happy mee .

Wij spreken af dat we elkaar in Santiago treffen en dan samen naar Finisterre lopen .

Maar omdat ik dat nooit zeker weet met camino vrienden , vind ik het afscheid best lastig .

Alleen loop ik , wat verloren , naar het dorp Airexe, waar mijn Albergue is .

Dat is wel even heftig . Helemaal alleen in een Albergue in een verlaten dorp . Dat maakte ik bij eerdere camino 's vaak mee . Deze camino ben ik steeds omringd door anderen . Er is weer eens geen restaurant. Gelukkig heb ik nog een beker noedels, nootjes en brood en kaas . Verhongeren gaat me niet overkomen .

Later komt er nog een Spaanse man binnen . Daar ben ik blij mee, hoewel communiceren , door taalmoeilijkheden niet lukt .

Later komen er 3 leuke Chileense meisjes binnen . Zij lopen een weekje camino , als onderdeel van een Europareis . Ze spreken uiteraard Spaans , maar ook goed Engels . We hebben een leuk kontakt . Zij vertellen o. a. over hun hikes in Chili , met tent en al . Leuke, slimme en ondernemende dames.

De Spaanse man heeft een te groot ego . Hij heeft vele camino’s gelopen en is alleen maar geïnteresseerd in zijn eigen verhalen . Oudere mensen hebben hier vaak last van ; terwijl m. i, het juist interessanter is om ook open te staan voor verhalen van anderen : daar leer je van . Je eigen verhalen ken je al . Natuurlijk is het fijn om aandacht te krijgen , maar als dit alles overheersend wordt?

Oké ietwat moraliserend sluit ik deze dag af . Ik ga deze nacht vooral het gesnurk van Nacho missen .. wie weet wordt het een rustig nachtje


  • 05 Maart 2023 - 21:16

    Minke:

    Mooi wat je schrift over "het geïnteresseerd zijn in de verhalen van anderen". Ik denk dat je gelijk hebt.

    Moedig besluit ook om alleen verder te gaan. Je ziet dat je zo weer nieuwe contacten hebt. Interessant is het leven op de Camino.

    Hoop dat je goed kan slapen en morgen weer fris op.

    Groet.


  • 05 Maart 2023 - 21:30

    Joop:

    Dapper besluit van je Dorrie om een tijdje alleen te lopen. Geeft ook een zekere rust. Ook belangrijk tijdens de camino (zij hij die zoiets nog nooit heeft ervaren


  • 05 Maart 2023 - 21:36

    Joop:

    Zie nu dat als ik een smiley plaats de tekst die ik erna type wegvalt. Blijkbaar is het opnemen van ‘eigen’ smileys niet toegestaan [e-1f616][e-1f625].

    Dus: ook belangrijk om tijdens de camino weer op jezelf aangewezen te zijn. Toch? En niet te veel onder invloed te staan van die verschillende zelfingenomen macho’s. Al wil ik graag geloven dat Nacho toch net even iets anders was. Ongetwijfeld ontmoet je de komende dagen weer andere leuke medelopers. En dus ook interessante (wie weet Spaanse) mannen. Heel veel plezier en succes Dorrie de komende dagen en ook weken!


  • 05 Maart 2023 - 21:51

    Addy:

    Speciaal verslag Dorrie! Echter na alle jaren dat ik je via je verslagen volg, herken ik dit helemaal.

    Vind het wel een knap besluit!

    Lieve groet,

    Addy


  • 05 Maart 2023 - 22:14

    Henk Van Atteveld:

    Dapper je besluit Dorrie, ook al voelt dat best heftig als je je vertrouwde groep hiermee loslaat.

    Als je merkt dat je voelsprieten teveel op anderen zijn gericht dan is het voor het in balans blijven nodig om je voelsprieten ook een tijdje naar binnen te richten.

    En dan blijken er weer nieuwe mensen in je leven te stappen die weer andere kanten in je raken.

    Geniet ervan, slaap lekker, en heb morgen weer een wandelwaardige dag. [e-1f64b]‍[e-2642]️


  • 05 Maart 2023 - 22:44

    Ans:

    Goed gedaan Dorrie, even een stuk alleen. Het zat eraan te komen [e-1f60b].

    Moedig besluit, maar je zal zien dat het weer andere dingen gaat brengen dan steeds

    met dezelfde mensen.

    De laatste kilometers tot aan de kathedraal. Het lijkt allemaal zó snel te gaan.

    Loop ze morgen en geniet.

    Liefs...xx


  • 06 Maart 2023 - 01:26

    Cinthy:

    Lieve Dorrie,

    Wat een mooi verhaal. Je neemt ruimte naar en voor jezelf en naar de andere schep je de ruimte. Dat vind ik zo mooi.

    De Camino brengt ook wat je zelf er aan wil geven.

    Ruimtelijke en lieve groet.


  • 06 Maart 2023 - 09:05

    Willem Klok:

    Hallo dorrie

    Ook goed om af en toe weer neer te dalen in de realiteit. Weer het ontsnappen van de groep mensen wat gezellig kan zijn maar je ook kunnen beheersen.

    Bij jezelf blijven en luisteren naar jezelf. ( Zit daar trouwens verschil in.)

    Blijf genieten en jou kennende een goede keus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Vilanova de Arousa

Camino V

Wandelen vanaf Pamplona naar Santiago de compostella

Recente Reisverslagen:

12 April 2023

Het boek is af

11 April 2023

Rates/Santiago 9/10/11 april

08 April 2023

Rates 6/7/8 april

06 April 2023

Rates 4-5-6 april

03 April 2023

Rates
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 115197

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: