Van Ribadiso naar OPedrouso - Reisverslag uit Vilanova de Arousa, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Van Ribadiso naar OPedrouso - Reisverslag uit Vilanova de Arousa, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Van Ribadiso naar OPedrouso

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

07 Maart 2023 | Spanje, Vilanova de Arousa

7mrt van Ribadiso naar O Pedrouzo 23 km (749)

Overnachting ; Albergue de peregrinos de Ribadiso

Bij het ontbijt word ik nogal wakker gemaakt door de verhalen over de relatie perikelen van het koppel . Zij daten 2 jaar , ze zijn beiden gescheiden en hij wil trouwen , vanuit geloofsovertuiging zij twijfelt .

Zij zijn beiden zwaar katholiek en vlg hem kan een huwelijk alleen slagen als God er bij betrokken wordt .

Ik heb er een hard hoofd in als je God zo hard nodig hebt in je huwelijk .

Maar voor bij het ontbijt een interessant gesprek .

Het heeft vannacht ontzettend hard geregend . Als ik om 8 uur vertrek is het droog . Maar dat is maar even . De hele ochtend miezert het soms zacht, soms hard . Daarbij staat er een flinke tegenwind . Hollands weer is er niets bij .

Het maakt het geheel minder aangenaam. De wereld is grijs. Zo voelt het ook een beetje . Voortdurend dalen en stijgen . De paden zijn modderig en glibberig . Dit alles maakt het niet ontspannen. Van de andere kant dit is ook de camino en zeker de camino in Gallicie.

Ik loop alleen , wat ik prima vind. Voor morgen zijn de weersvoorspellingen nog slechter . Ik laat het van het weer afhangen of ik doorloop naar Santiago, of dat ik een tussenstop maak .

Ik wilde overnachten in een dorpje voor o Pedrouzo, echter hier was ook weer geen restaurant en geen supermarkt . Ik heb behoefte aan een keer wat fatsoenlijk eten , dus loop 5 km door naar de volgende grote plaats . Hier is alles , supermarkten etc . Echter de junta herberg is dicht . Onderhoud staat er op de deur . Nu is dat hier niet zo'n probleem , want de plaats hier is vergeven van Albergues . De eerste die ik probeer is ook dicht . De tweede is open . Een prettige herberg , met aardige mensen en met een keuken met bestek etc .

Is toch anders als die junta herbergen waar veelal wat chaggerijnige hospitalerea's zijn .

Als dit zo doorgaat denk ik dat de commerciële herbergen het gaan winnen van de gemeentelijke. Hier in de buurt van Santiago zijn er zo ontzettend veel . Ze zijn wel iets duurder, maar zeker comfortabeler. Waar in deze tijd mensen misschien toch meer voor kiezen .

Er komt nog een aardige Spanjaard . We eten en drinken samen . Hij liep de camino vanaf Madrid . Zeker ook boeiend om te doen .

Verder gebeurt er niet zo veel ; ik bel met Lara en met Petrie . Fijn om even kontakt te hebben met het thuisfront, dat ik bij tijden mis .

Q en Nacho hebben Santiago bereikt . Zij liepen 40 km en zijn terecht helemaal trots . Ik ben blij en benieuwd hoe het morgen zal zijn om hen weer te ontmoeten

In de herberg was het lekker rustig met de Spanjaard. Na 8 uur komt er een groep binnen van zeker 20 jongeren , terwijl wij aan slapen toe zijn .Daar zitten wij helemaal niet op te wachten . Gelukkig heeft de hospitalerea zelf bedacht om hen niet bij ons op de slaapzaal te laten . Maar toch veel onrust.


  • 07 Maart 2023 - 20:48

    Leny Vallenga :

    Morgen voorlopig de laatste etappe Dorrie? Hopelijk werkt het weer toch nog een beetje mee en kun je al het moois nog eens aan je voorbij laten trekken. Lieve groetjes Leny


  • 08 Maart 2023 - 03:58

    Cinthy:

    Wat je ook beslist Dorrie met Santiago in het zicht loop je misschien iets lichter. In ieder geval een fijne dag en een beetje mooi weer.


  • 08 Maart 2023 - 11:10

    Jab:


  • 08 Maart 2023 - 19:23

    Joop:

    Mooie foto Dorrie van dat rustieke onderkomen daar. Mooi als tegenhanger voor je appartement in V. Knap werk weer gisteren in de regen. Hoop dat je vandaag je geliefde medelopers weer zult zien. Ga je goed!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Vilanova de Arousa

Camino V

Wandelen vanaf Pamplona naar Santiago de compostella

Recente Reisverslagen:

12 April 2023

Het boek is af

11 April 2023

Rates/Santiago 9/10/11 april

08 April 2023

Rates 6/7/8 april

06 April 2023

Rates 4-5-6 april

03 April 2023

Rates
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 114191

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: