Van O Pedrouzo naar Santiago de Compostela - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Van O Pedrouzo naar Santiago de Compostela - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Van O Pedrouzo naar Santiago de Compostela

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

08 Maart 2023 | Spanje, Santiago de Compostella

8 maart

Van O. Pedrouzo Naar Santiago 20 km

Overnachting ; Albergue Edreida

Wat een drama nacht .

Die groep jongeren , die zo laat aankwam maakt een enorme herrie . Nadat ik even sliep word ik door hen wakker gemaakt .Ik erger me enorm aan het lawaai en dat is niet bevorderlijk om te slapen . Om 12 uur ben ik het helemaal beu en ga aktie ondernemen . Ik spreek een van de meisjes aan . Vraag eerst naar hun teacher, maar die is er niet .Zij schrikt van mijn reactie “ dit is een camino herberg en daar willen mensen slapen .” Ze gaat alle slaapzalen in om iedereen tot stilte te manen . Dit heeft weinig succes. Inmiddels is Jose ( de Spanjaard) ook zo boos dat hij de eigenaar belt .

Die komt snel en ook hij spreekt de jongeren aan . Dit maakt meer indruk en na 12 uur keert de rust weer en kunnen wij slapen .

Al om half 6 ben ik wakker en het klinkt niet heel aantrekkelijk om op te staan . Het regent keihard en de storm giert langs de Albergue.

Maar ja Santiago vandaag !

Jose en ik ontbijten nog even samen . Hij vertrekt in het donker en ik wacht tot het wat lichter is .

Het weer is inderdaad bar en boos .Harde wind en harde regen . Dit blijft de hele dag zo . In de bossen vind ik het soms eng , omdat de hoge pijnbomen het zo zo zwaar te verduren hebben en takken kunnen verliezen . Die heb ik niet graag op me . De omgeving is zo grijs dat er weinig te zien valt .

De regenjas doet het goed , maar toch word ik nat . Het is warm boven de 10 graden , en dat is dus zweten . Ik loop maar stug door en denk ; het ergste wat me nu overkomt is nat worden. Dat overleef ik ook wel weer .

Van Chio krijg ik een berichtje dat ze een verrassing voor mij heeft .

Dit blijkt een heerlijke lunch ; de eerste 10 pelgrims van de dag krijgen een lunchticket . Zij had van iemand die niet kon lunchen een extra ticket gekregen .

De aankomst op het plein is leuk ; Nacho, Q, Chio en Jane zijn er ; hartverwarmend.

De lunch is overheerlijk ; zo'n goed en lekker eten heb ik de hele camino nog niet gehad . En ook weer zo gezellig samen . Dit terwijl ik behoorlijk doorweekt ben . Maar het is lekker warm en de wijn doet mij goed .

De Albergue die voor mij is gereserveerd is prima . Ik slaap met Chio en Jane op een kamer .

Met Q samen ga ik naar de wasserette, wassen voor de hele club , heerlijk dat alle kleren een keer lekker schoon zijn .

Ook haal ik mijn diploma op . De vijfde.

S'avonds is het natuurlijk veel terugblikken en afscheid nemen . Er worden diverse tranen gelaten . Ik ben heel blij dat ik nog minimaal 4 dagen heb , de camino naar Finisterre, met Nacho en Q.Dat maakt het voor mij iets minder dramatisch. In Santiago is het gezellig druk , veel bars en restaurants doen goede zaken . Chio en Jane zijn druk met plannen van hun verdere reis . In Frankrijk zijn treinstaking , dat gooit voor sommigen roet in het eten . Nog steeds is het duidelijk dat vliegen goedkoper en sneller is . Ik ben benieuwd wanneer dit gaat veranderen .Het wordt laat vanavond


  • 09 Maart 2023 - 01:07

    Cinthy :

    Lieve Dorrie,

    Wat een mooie geweldige Camino heb je erop zitten, proficiat! Veel zonnige momenten en soms ook een beetje taai maar je hebt het gedaan. Ben trots op je. Ga nog genieten van de verdere tocht.

    Ik vertrek 15 maart weer naar huis en we gaan dan zeker weer onze herinneringen delen. Jij hebt mijn hart voor de Camino brandende gehouden.

    Ik blijf je volgen tot je weer op ut Fort bent.

    Heel veel liefs,

    Cinthy


  • 09 Maart 2023 - 04:28

    Erik-Jan:

    Gefeliciteerd weer Dorrie. Knap hoor! Weer iedere dag genoten van je avonturen. Ook voor ons fijn dat je nog even doorgaat naar Finestre en we nog 4x getrakteerd worden met een mooi verhaal van je.


  • 09 Maart 2023 - 06:38

    Minke:

    Gefeliciteerd Dorrie, met je 5e aankomst in Santiago. Een prestatie en dat na zo'n slecht weer dag. Ik ben met je mee gereisd en dat was leuk. Bedankt voor je verhalen. Benieuwd hoe het de komende weken gaat. Hoorde dat je weer naar Rates gaat om te hospitaleren. Hartelijke groet. Minke


  • 09 Maart 2023 - 07:18

    Anke:

    Gefeliciteerd dorrie! [e-1f337][e-1f337][e-1f337][e-1f337][e-1f337]


  • 09 Maart 2023 - 07:20

    Henri Clavant:

    Gefeliciteerd Dorrie,

    Dit heb je toch maar mooi weer volbracht trots op jou hoor.

    Maar kom nu maar snel weer naar Vught dan kunnen we weer samen lopen.

    Groetjes Henri


  • 09 Maart 2023 - 07:24

    Raymond :

    ¡Ola Dorrie!

    Wat een indrukwekkende finale van jouw camino-lustrum, fantastisch hoe je ook deze volbracht hebt, van harte Dorrie [e-1f49d] geniet nog lekker na op weg naar Finisterre. De broeder- en zusterschap met jouw bonte gezelschap spatte uit je verhalen en steeg uit boven de af en toe irritante ongemakken.

    We zien onze twee avontuurlijke reis- en wandellustige buurvrouwen inderdaad graag weer verschijnen op het Fort. Ik kijk daar reikhalzend naar uit.


  • 09 Maart 2023 - 07:28

    Dorothé :

    Gefeliciteerd Dorrie, weer knap gedaan!! Nog fijne dagen naar Finisterre. Het was weer leuk jouw verhalen te lezen.


  • 09 Maart 2023 - 08:13

    Marja:


  • 09 Maart 2023 - 08:26

    Marja:

    Er ging iets mis hier boven[e-1f604]

    Wat ben je toch een bijzonder en mooi mens Dorrie Diehard!

    Van Harte Gefeliciteerd!

    Ik heb genoten van je verhalen, dank je wel.

    Ook ik kijk uit naar je thuiskomst op onst Fort.

    Fijne dagen naar Finisterre, je 'toetje'!

    Liefs, Marja [e-1f339]


  • 09 Maart 2023 - 09:28

    Wilma Van Der Linden:

    Hoi Dorrie,

    Ook ik geb genoten van je verhalen en bespiegelingen. Soms liep ik met je mee de berg op, zag ik de prachtige landschappen of lag bij wijze van spreken in bed te woelen bij gesnurk of lawaai. Fantastisch dat je het weer gedaan hebt. En nog wel op internationale vrouwendag in Santiago aangekomen! Proficiat.

    Drijf nog lekker uit op weg naar Finistere. Wie weet zie ik je nog op het Fort, wij vertrekken 27 maart.

    Veel liefs


  • 09 Maart 2023 - 11:10

    Koosje:

    Wat een mooie verhalenreeks weer! En je hebt er weer een diploma bij!

    Ik heb meegenoten!

    Grt Koosje


  • 09 Maart 2023 - 12:37

    Pet:

    Ja gefeliciteerd inderdaad. Veilig aangekomen. Wel leuk dat je doorloopt, een beetje afbouwen. Loop je straks dan weer terug van Finisterra naar Santiago of loop je door naar het zuiden, via Portugal naar Marokko ?


  • 09 Maart 2023 - 15:26

    Annelies Giesen:

    Beste Dorrie

    Chapeau!!!met een zeer diepe buiging.

    Prachtig hoe jij dagelijks de ups en maar ook downs op de camino zo beeldend beschrijft. Heel herkenbaar, ik keek er iedere dag naar uit.

    Geniet van je laatste wandeldagen op weg naar Finisterre met hopelijk een mooie afsluiting bij de vuurtoren.

    En ga je daarna weer naar Rates om te hospilaren? Daar hoopte ik je vorig jaar persoonlijk te mogen ontmoeten, maar helaas genoot jij toen van je welverdiende vrije dag.

    Ik wens je een mooie voortzetting van je camino-avonturen.

    Groetjes Annelies


  • 09 Maart 2023 - 15:29

    Anne-Marie:

    Knap Dorrie dat je het weer hebt gehaald! Deze tocht leek mij niet altijd gemakkelijk! Wel leuk dat je veel gezelschap had.

    nog veel plezier verder!

    groetjes


  • 09 Maart 2023 - 15:36

    Gon:

    Ha stoere Dorrie, gefeliciteerd met je aankomst in Santiago, de 5 e keer.

    super

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Santiago de Compostella

Camino V

Wandelen vanaf Pamplona naar Santiago de compostella

Recente Reisverslagen:

12 April 2023

Het boek is af

11 April 2023

Rates/Santiago 9/10/11 april

08 April 2023

Rates 6/7/8 april

06 April 2023

Rates 4-5-6 april

03 April 2023

Rates
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 115161

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: