Van Santiago tot Negreira - Reisverslag uit Negreira, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Van Santiago tot Negreira - Reisverslag uit Negreira, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Van Santiago tot Negreira

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

09 Maart 2023 | Spanje, Negreira

9 mrt van Santiago naar Negreira 28 km

Overnachting pension Santa Cruz

Omdat het gisteren avond laat is geworden, hoopte ik dat ik wat langer zou slapen. Maar nee hoor om 6 uur was ik klaarwakker. Dat ritme zit er te goed in . Wat doe je dan als je in Santiago bent ; naar de kerk gaan . Ik loop wat rond in een donker en stil Santiago tot de mis begint. Deze duurt 23 minuten, net lang genoeg om even de sfeer van de cathedraal te proeven .

Dan is het afscheid van Jane en Chio , ik pink dan ook met hen een traantje weg .

Q, Nacho en ik blijven over .

We ontbijten in de bar en zijn rond half 10 op pad Nacho en ik vragen ons af of we niet een beetje gek zijn om op zo’n regen dag op pad te gaan. We besluiten om het toch maar te doen .

Omdat ik al eerder nasr Finisterre liep weet ik dat er vanaf de cathedraal gele pijlen zijn ; echter Q weet een andere weg . We lopen eindeloos door de stad en ik krijg steeds meer het gevoel dat we enorm fout zitten . Ik zie geen gele pijl . Ik controleer het op mijn tel en inderdaad we lopen veel te ver door de stad. Intussen raak ik ook Q en Nacho kwijt .En mijn batterij van de tel loopt leeg . Ik ben vooral boos op mezelf ; ik moet niet te gemakkelijk en te afhankelijk zijn; meer op mezelf vertrouwen .

Iedereen die ik tegen kom , klamp ik aan , maar veel wijzer word ik niet . Als ik bij een bar kom , met een chaggerijnige barkeeper, die ook niets weet , besluit ik om daar even te blijven om de tel op te laden .

Dan kan ik Nacho bellen , zij zijn inmiddels 5 km verder in een bar . Ik heb dus echt veel omgelopen .Zij zijn zo aardig om op mij te wachten .

Nadat ik weer met hen samenloop zijn er volop gele pijlen en ga ik weer meer genieten . De omgeving is mooi . De weersvoorspellingen waren byzonder slecht en dat valt erg mee . Het waait hard en af en toe komt er een bui langs , maar ook de zon laat zich zien ..

Al met al een mooie wandeldag , met pittige klimmen er in .

In de herberg is het een gezellige drukte . Iedereen kokerelt wat , we eten en drinken samen . Er zijn pelgrims bij , die we al eerder tegenkwamen.

Ook kom ik hier Jason tegen , een jonge jongen die in Ned bekend is door tv programma's betreffende jeugdzorg . Lara had mij erop geattendeerd dat hij ook de camino loopt , en te volgen is op TikTok . Ik heb een mooi gesprek met hem over zijn ervaringen en over hoe het nu met hem is . Een dappere , leuke jongen . Hij loopt te veel kilometers per dag Hij is ook een van de jongere met blessure risico's

. Intussen blijft mijn tel raar doen . Hij laat een dubbel beeld zien . Ik hoop dat hij het redt totdat ik weer thuis ben , want zonder tel ben ik echt lost .Vlg Q kan het komen door te veel nattigheid, dat hoop ik dus maar .


  • 10 Maart 2023 - 21:33

    Pet:

    Leuk dat je doorloopt...die 100 km wandelaars zijn nu weer weg denk ik..moet ik zelf ook eens doen, nasr finisterra gaan en blijven...blijft een interessante verzamelplaats voor rare vogels..


  • 10 Maart 2023 - 21:44

    Jab:

    Dorrie, toch na je Grote 5e doel,.... Santiago bereikt,... doorgaan en toch weer even 28 km. eruit halen dat heet een toegift. Toch leuk gelopen met Q en Jason ontmoet, super dag. Je kunt trots zijn met wéér zo'n dag. Succes naar Finisterre all the best [e-1f60b]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Negreira

Camino V

Wandelen vanaf Pamplona naar Santiago de compostella

Recente Reisverslagen:

12 April 2023

Het boek is af

11 April 2023

Rates/Santiago 9/10/11 april

08 April 2023

Rates 6/7/8 april

06 April 2023

Rates 4-5-6 april

03 April 2023

Rates
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 114187

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: