Van Negreira naar Olveirora - Reisverslag uit Olveiroa, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Van Negreira naar Olveirora - Reisverslag uit Olveiroa, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Van Negreira naar Olveirora

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

10 Maart 2023 | Spanje, Olveiroa

0 maart van Negreira naar Olveiroa 33 km (830)

Overnachting Albergue de peregrinos de Negreira.

Als er zoveel mensen in een slaapzaal zijn , zijn er altijd mensen die vinden dat de wekker om 6 uur moet afgaan . Nu dus ook weer . Heel asociaal vind ik dit . Het waren dezelfde mensen die gisteren na 10 uur binnenkwamen en hard praatten en lachten , zonder dat ze er oog voor hadden dat er mensen zijn die slapen .

Verder is het in de ochtend een gezellige drukte met ontbijtende en vertrekkende mensen .

Op de weerapps wordt ons een droge dag beloofd .

Nou die weerapps kun je maar het beste negeren .

Aanvankelijk is het droog , maar een lichte miezerregen begint al snel . Het waait hard en meestal hebben we de wind , die uit het westen komt , tegen . De miezerregen wordt na de middag een harde regen . Gelukkig is het niet koud . Niets is bestand tegen deze regen.. het is vooral een kwestie van niet nadenken en doorlopen . Er staan vandaag heel wat kilometers op het programma, omdat er niet eerder slaapplaatsen zijn .

Het wordt een harde middag , ook zijn er veel klimmen op het pad . Genieten kan ik op deze manier niet echt .. dit is survivelen.

Als de hele camino zo zou zijn geweest , was ik , denk ik , snel thuis geweest .

Als ik in de herberg aankom ben ik doodop, en helemaal doorweekt . Ook mijn rugzak en het meeste dat daarin zit is nat . Q, Nacho en ik nemen samen een wasmachine... en gelukkig is er ook een droger. Q regelt dit allemaal perfect.

Na een warme douche ,moet ik halfnatte kleren aan . Nacho en ik besluiten om naar het restaurant te gaan . Het duurt een hele tijd voordat ik me weer een beetje oké voel . De wijn , het lekkere eten en het leuke gezelschap helpen mee .

We hebben een gezellige avond . Aanvankelijk dacht ik nog terug te lopen naar Santiago vanuit Muxia. Echter met dit weer ga ik dit niet doen .

Wat ik wel verder ga doen weet ik nog niet . Op 25 mrt word ik in Rates verwacht .

• 10 Maart 2023 - 23:39

Janine:

Wat beleef je toch een avonturen, Dorrie! Ik neem mijn petje af (als ik dat had[e-1f609]). En heel moedig om ná Santiago nog een poos door te lopen in die vervelende regen. Ik hoop voor je, dat de zon snel weer gaat schijnen en dat je nog een paar fijne weken tegemoet gaat en anders kom je maar snel weer terug!

• 11 Maart 2023 - 06:24

Minke:

Niet elke dag is een topdag. Gelukkig ben je deze dag doorgekomen en waren er lichtpuntjes aan het eind. Hoop dat jullie alles droog hebben als je vanmorgen vertrekt. Buen Camino.

• 13 Maart 2023 - 15:31

Henk Van Atteveld:

Vreemd om geen dagelijkse verslagen meer van je te krijgen. Als gauw ging ik ernaar uitkijken. En naar de reacties erop.

Een mooie manier van meegenieten van jouw onderneming en belevingen daarbij.

• 14 Maart 2023 - 08:12

Joop:

Dat is balen Dorrie van je ‘verzopen’ telefoon. Hopelijk blijft het voor jou daar, ondanks dit probleem, wel genieten. Houd je haaks!