Van Cee naar finisterre en terug naar Santiago - Reisverslag uit Cee, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Van Cee naar finisterre en terug naar Santiago - Reisverslag uit Cee, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Van Cee naar finisterre en terug naar Santiago

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

14 Maart 2023 | Spanje, Cee

12 .maart van Cee naar Finisterre en terug naar Santiago 15 km

Het is droog .Dus we lopen . Ik heb nog net genoeg voorraad in mijn tas voor een redelijk ontbijt.Vol goede moed beginnen we, ook vrolijk aan onze laatste caminotocht. De schoenen zijn niet droog . Gisteren had ik veel pijn aan mijn enkels . Ik had dit al een paar dagen , vooral met stijgen en dalen. Ik denk dat dit komt doordat mijn schoenen te zwaar worden door al die regen . Vandaag wordt dit er niet beter op. Voor mijn voeten en enkels is het heel goed dat het voorlopig de laatste caminodag is. Ik voel me erg afhankelijk van Q en Nacho , zonder telefoon . Ik weet o.a. niet hoe laat en waar de bus naar Santiago stopt. Gelukkig zijn zij beiden zorgzaam en wachten ze op mij. De route vandaag is mooi als er uitzicht op zee is . De wolken zijn af en toe dreigend, maar het blijft droog . Dus een prima wandeldag.

Nacho en Q willen heel graag seafood eten als lunch in Santiago . Zij kiezen een superduur restaurant uit. Een voordeel is dat wij daar onze rugzakken kwijt kunnen en de laatste 2,5 km , naar het einde van de wereld zonder backpack kunnen lopen. Boven op de berg hebben we mooie en emotionele momenten met ons 3 en. Dit is echt het eindpunt van onze wekenlange reis, die we intensief samen hebben beleefd.

In Finisterre is het eten voor de mannen helemaal geweldig . Alle mogelijke vissen en schelpdieren komen langs. Ik ben wat meer sober, neem een salade die erg mooi en lekker is . Ik vergeet nooit hoe ziek Pieter (zoon) werd van de schelpdieren in Santiago, ik ben er wat huiverig voor. Bovendien vind ik dat luxe eten niet zo passen bij het pelgrims bestaan .Q en Nacho hebben daar geen last van. De bus heeft 3 uur nodig om in Santiago terug te komen . Wij slapen in dezelfde albergue als waar we eerder waren ; pension Santa Cruz.

Het is ongeveer 7 uur als we daar aankomen . Voor mij is het dan mooi geweest, ik ben moe en Ga lekker in bed lezen. Hoop dat ik morgen mijn tel probleem kan oplossen. Hoe is het mogelijk Q en Nacho hebben honger en gaan de stad in.


  • 14 Maart 2023 - 18:09

    Henk:

    Ik krijg ineens 3 reisverslagen op één dag.


  • 14 Maart 2023 - 18:12

    Joop:

    Mooi besluit Dorrie na al die ontberingen. Fruit de mer, of hoe zeggen ze dat op z’n Spaans, heerlijk tot op zekere hoogte. Af en toe kun je er flink beroerd van worden. En nu? Je hebt nog een maand. Relaxen?


  • 14 Maart 2023 - 21:49

    Jab:

    Dorrie, gefeliciteerd,..je hebt je doel bereikt, geniet nog even in Noord Spanje en we zien je binnen afzienbare tijd weer inhet mooie Nederland. Geniet van de weken die komen gaan,..lieve groet van ons,..


  • 14 Maart 2023 - 23:44

    Cinthy:

    Proficiat Dorrie!ank voor je mooie verhalen die je hebt gedeeld. Bewaar de fijne momenten I nu je hart en minder leuke momenten worden naar mate er meer afstand komt vanzelf ook geweldig om aan terug te denken.


  • 15 Maart 2023 - 12:47

    Goudsmits:

    Ik merk dat ik je verslagen als het ware "achterstevoren in data" heb gelezen!

    Never mind, die telefoon was gewoon de schuld: een fantastisch communicatiemiddel behalve als hij weigert en het niet meer doet.

    Nogmaals Dorrie: proficiat met je aankomst, dank voor je mooie verslagen en graag tot de volgende keer, op wélke manier dan ook! Ik heb van je genoten! Addy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Cee

Camino V

Wandelen vanaf Pamplona naar Santiago de compostella

Recente Reisverslagen:

12 April 2023

Het boek is af

11 April 2023

Rates/Santiago 9/10/11 april

08 April 2023

Rates 6/7/8 april

06 April 2023

Rates 4-5-6 april

03 April 2023

Rates
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 115247

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: