Van Santiago naar Porto - Reisverslag uit Porto, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Van Santiago naar Porto - Reisverslag uit Porto, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Van Santiago naar Porto

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

16 Maart 2023 | Portugal, Porto

16 maart; overnachting; Albergue blanco.

Een rustige nacht, als ik mensen hoorden waren het steeds Q en Nacho, zij zitten nog helemaal in mijn (onder)bewustzijn.

In de morgen tijdens het ontbijt wordt er ook niet gepraat. Om 10 uur vertrek ik naar het busstation. Ik doe nog een koffie in onze bekende bar, waar het nu ook niet meer gezellig is. De lucht in Santiago is dreigend, en als de bus rijdt gaat het regenen.

Ik had begrepen dat de reis in de bus 3 uur zou zijn. Dit blijkt 4 uur te zijn. Er is 1 uur tijdsverschil, dat was ik vergeten.

In de bus kijk ik naar buiten, de omgeving is mooi; de harde regen maakt het wat triest. Ook lukt het om mijn boek uit te lezen; landlijnen van Rainor Winn, het vervolg van zoutpad.

De manier hoe deze mensen wandelen is in mijn ogen extreem. Vergeleken met hen is mijn camino een rondje Ijzeren Man.

In Porto moet ik 5 km lopen om bij de albergue te komen.Dit is pittig omdat er nogal hoogteverschillen in de stad zijn. Ik voel dat mijn knieën en enkels nog niet veel zin hebben om te wandelen met rugzak en met bergen. Het stuk Porto waar ik doorheen loop komt armoedig over.

Heerlijk om in een waarachtige albergue te komen. Er lopen vrijwilligers rond , door een Oekraïns meisje word ik vriendelijk welkom geheten.Zij is al een jaar hier. Zij liep de camino terwijl de oorlog uitbrak, ze is niet teruggegaan.

Hier is een huiskamer, met een grote tafel, waar mensen praten met elkaar. Hé hé dit voelt beter.De meesten gaan morgen starten met het lopen. Ik vind hen dapper, want de weersvoorspelling voor morgen is bizonder slecht. Voor mij toch een klein traumaatje al die regen. Zij hebben nog de illusie dat een poncho helpt. Ik zeg er maar niet te veel over. Ieder volgt zijn eigen pad.

Ik blijf even hier, tot het weer iets beter is, en heb toegezegd dat ik kan en wil helpen.


  • 17 Maart 2023 - 06:42

    Minke:

    Hoi Dorrie, grappig dat je 2 camino kameraden nog zo in je systeem zitten. Wat zul je ze missen! Moedig om je eigen weg te gaan. Maar je ontmoet al weer anderen, dat lijkt me fijn. En een goede herberg daar in Porto. Ik zie uit naar het vervolg van je belevenissen!

    Groet,

    Minke


  • 17 Maart 2023 - 09:12

    Gon:

    Oh Porto weer, leuk. Ik ben ook met de bus van Santiago naar Porto gegaan. Leuk dat je een gezellige Alberge hebt


  • 17 Maart 2023 - 22:29

    Janina:

    Hoi Dorrie,

    Geniet van het mooie Porto, wij zijn er in 2019 geweest, prachtige stad.

    Groetjes Janina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Porto

Camino V

Wandelen vanaf Pamplona naar Santiago de compostella

Recente Reisverslagen:

12 April 2023

Het boek is af

11 April 2023

Rates/Santiago 9/10/11 april

08 April 2023

Rates 6/7/8 april

06 April 2023

Rates 4-5-6 april

03 April 2023

Rates
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 445
Totaal aantal bezoekers 114222

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: