Porto Labruge 24 km - Reisverslag uit Labruge, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Porto Labruge 24 km - Reisverslag uit Labruge, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Porto Labruge 24 km

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

19 Maart 2023 | Portugal, Labruge

19 maart.

Overnachting albergue de peregrinos de Porto.

Ik heb er zin in. Net als meerderen, van wie de wekker al weer om half 6 afloopt. Brrr....

Ik was al echt thuis in deze albergue, en ik neem afscheid van de vrijwilligers. Leuke mensen. Ook allen met hun verhaal.

Om half 9 ben ik op pad. Het belooft een mooie dag te worden. Ietwat mistig nog, de zon moet moeite doen om er doorheen te komen, maar dit lukt snel. De route i s niet heel byzonder; de voorstad van Porto is groot.

Het bevreemd mij dat ik op de kustroute loop en dat ik geen water zie. Dan ga ik eens goed op de site kijken en blijken er 2 kustroutes te zijn. Maakt mij niet zo veel uit, omdat ik weet dat ik morgen zeker langs de kust loop.De dorpen waar ik doorheen loop zijn vooral lange straten, heel anders als in Spanje. De ( mooie) huizen zijn mooi en kleurrijk betegeld . Er zijn ook talrijke verwaarloosde huizen.

Het is een fijne wandeldag. De zon schijnt volop en er is een lekker windje.

De weinige mensen die ik tegenkom zijn vriendelijk. De taal is uiteraard weer echt een probleem: maar met bomdia ,obrigada en een vriendelijke glimlach kom ik een heel eind.

In de albergue is een vriendelijke jonge hospitalerea, zij is geinteresseerd en doet haar werk met liefde. Ik word verbannen naar de kamer voor de 50 plussers, waar ik overduidelijk toe behoor.

Wat is deze camino anders als de Frances die ik liep !Hier zijn vooral Duitsers en veel jonge vrouwen. Dit brengt een andere sfeer met zich mee. Minder het stoere, wat hardere..meer het softere. Ik ga voor het eerste.

Maar vind dit ook prima. Ik weet ook dat deze camino voor mij maar 3 dagen is.. dat voelt anders, de uitdaging is anders. Ook voelt het als een ander seizoen, meer lente achtig.

• 19 Maart 2023 - 20:42

Gon:

Ha Dorrie, loop je van hieruit naar Rates? Beetje bekend weer voor je van een andere keer.

straks aan de kant van hospitaria, weer nieuwe uitdaging.

• 19 Maart 2023 - 21:15

Pet:

....Duitsers zijn niet stoer ? Ha ha, leuke tekst weer..." veel verwaarloozde huizen."... Dat klinkt goed..misschien kan ik een albergue op die camino Porto openen..howel die taal mij niet erg aanspreekt ik geef de voorkeur aan Spaans., lente dus , leuk. Ga je straks als hospitalera die irritante vroege half zes vogels op 1 kamer doen ? Heel irritant ja, herinner ik me ook, die telefoons die afgaan en die professionele overkill head lights...

Ha ha..bomdia..