Grrrrr - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Grrrrr - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Grrrrr

11 November 2018 | Spanje, Salamanca

11 november
Morille naar Salamanca

Vanochtend was de vliegende storm er nog steeds , maar gelukkig zonder regen . Er zijn zelfs plukjes blauwe lucht te zien . De route van vandaag is 19 km dus dat is te overzien . In het begin gaat het lopen wat moeizaam en stijf , maar dit verdwijnt snel . Het wordt een mooie dag , mooie route, met een glooiend landschap. Akkers , die klaar zijn voor de winter , en veel fris groene weilanden , met grazende koeien .Na 2 uur lopen zie ik heel in de verte Salamanca verschijnen . Dat ervaar ik als een van de hoogtepunten op deze reis ; aankomen in zo ‘n prachtige stad . De kathedralen vormen de skyline. De echte stad loop ik binnen via een Romeinse brug , met dit keer een wild stromende rivier.
Meteen daarna kom ik in het oude centrum , dat weer zeer indrukwekkend is . Wat een bouwwerken ! De auberge is prachtig gelegen in het oude centrum . Ik ben gelukkig net op tijd . Tussen 1 en 4 is het dicht. Nu kan ik de rugzak achterlaten en alvast de stad bezichtigen .Waar ik ook blij mee ben is dat de mensen hier normaal rond lopen . Ik zie geen enkele rood, wit , gele sjaal.

Ik heb nu nog precies een maand te gaan , met een afstand van 500 km . Dat moet lukken , mits er onverwachte dingen gebeuren .

Met de hospitalereo van de auberge drink ik een wijntje . Zij is een vrijwilligster . Ze komt uit Canada. En ze doet dit voor 2 weken . Dat kan ik ook altijd nog gaan doen . Er is blijkbaar veel behoefte aan .

Ik had me er op verheugd dat ik kon uitslapen morgen . Nu is de regel hier , dat iedereen om 8 uur weg moet zijn . Grrr...

Verstuurd vanaf mijn iPhone

• 11 November 2018 - 18:38

Addy Goudsmits:

Yess, Salamanca, ik herinner het me als de dag van gisteren!
    toen wij de stad bereikten stonken alle straten op een afschuwelijke manier naar bier en stierenpis.......!
    We waren er snel doorheen en wilden meteen verder.Dat kwam ook omdat we er in de morgen arriveerden!
    Zeg dat gaat goed hè, nog een hele maand voor 500 km, dat moet inderdaad kunnen. Zó ingelopen, zó sterk van lichaam en geest en zó positief van instelling!
    Geniet van de stad enne....wie weet is dat wel écht iets voor jou: vrijwilligster op de Camino!
    Dan kom ik langs!
    Loop ze weer morgen!
    Gr. en als altijd Ben Camino!