Veeeeeeel regen & bergen - Reisverslag uit Corcubión, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Veeeeeeel regen & bergen - Reisverslag uit Corcubión, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Veeeeeeel regen & bergen

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

07 December 2018 | Spanje, Corcubión

7 dec
van Olveiroa naar Corcubión
In de ochtend is het wachten op Lara Zij zit niet in het snelle en vroege ritme van mij . Ook wil zij in de ochtend douchen , wat hier niemand doet . Dit is voor mij aanpassen , ben ik totaal ontwend .
Het waait hard en er wordt ook regen verwacht . Dus hopelijk is deze dag voor Lara niet te hard.
Tegen de tijd dat Lara klaar is , regent het behoorlijk .
Gewoon vertrekken . Er staat ons vandaag ruim 20 km te wachten . Lara denkt dat zij dit gemakkelijk aankan . Echter zij is sowieso qua kleding niet voorbereid op deze regen . Zij was uitgegaan van een heerlijke Spaanse zon .
Na een klein half uur zijn wij beiden doorgeregend , en tot op de huid nat . We hebben de hoop dat er na een uur een bar is . Ja , die is open . Daar gaan de druipende jassen uit , en is het tijd om bij te komen . Ik heb redelijk snel drogende kleren . Echter Lara heeft onder de doorweekte jas een wollen vest , dat ook doorweekt is en wat niet droog wordt . Een kop koffie is lekker . Ik blijf steeds hoopvol naar buiten kijken of het regenen minder wordt .Die hoop is ijdel . Als we van de mevrouw van de bar horen dat er over 2 km weer een bar is , durven we het aan om ons weer te wagen in de stromende regen .
Na 2 km de bar in , waar een chaggerijnige puber achter de bar staat . Zij heeft er geen idee van hoe ze de verwarming aan moet zetten .
Later komt moeder , en die toont iets meer betrokkenheid . Ze verklaart ons een beetje voor gek daar we geen taxi nemen . Ook Lara vindt heel serieus dat we moeten lopen . De appel valt niet ver , etc....
Het gaat nu om een afstand van 15 km , zonder enige pauze mogelijkheid .
Dit stuk is best heftig . Lara heeft het zwaar , maar ze loopt dapper door . Berg op en berg af . Ik pas mijn tempo aan , wat me moeite kost . Want juist met dit rotweer heb ik de neiging om steeds harder te lopen .
Van ons allebei hebben de schoenen het opgegeven om ons tegen de nattigheid te beschermen . Om niet helemaal door en door koud te worden moeten we in beweging blijven . Ik heb met Lara te doen . Had haar , en natuurlijk ook mezelf , een mooie zonnige dag gegund . Af en toe praten we en af en toe niet . Wat is het anders als je met z’n tweeen bent . Je kunt je ellende in ieder geval delen , is zeker leuker. Lara komt er steeds meer achter dat 20 km niet niks is .
Omdat het zo grijs en regenachtig is , zien we de zee voor ons pas heel laat . Mooi en onverwacht voor ons .
Na 15 km , die bar die zo lang duurde . We dachten dat we op de plek van bestemming waren , maar dit blijkt nog ruim 5 km verder.
Ondanks de spierpijn die Lara heeft , vooral van het stijgen en dalen , blijft ze flink gaan voor de eindbestemming .Tot onze grote vreugde zien we het lichter worden en de regen stopt .
We lopen een eind door een mooie stad ,Alto do Cruceiro, en snel zijn we in Corcubión . De herberg blijkt echter helemaal buiten de stad te liggen , en wat taai is , nog een flinke klim naar boven .
Later zeggen we tegen elkaar dat onze albergue de klim zeker waard is . Om half 6 komen we aan . Zo laat heb ik het nog nooit gemaakt . Wat is de albuerge leuk . Een vriendelijke ontvangst, door een vrijwilliger . Echte lakens , en een zeer gezellige eetkamer , met een houtkachel . En wat het helemaal fijn maakt is dat er heerlijk voor ons wordt gekookt .
Wij laten het ons heerlijk smaken . We mogen niet meehelpen met afwassen . Is niet zo heel erg . Dan genieten van het bed met de lakens .
Als ik opkijk na het schrijven , zie ik dat Lara naar dromenland is . Waar zou het overgaan? Water, kou, spierpijn ,maar vooral een mooie camino vuurdoop

Verstuurd vanaf mijn iPhone

• 08 December 2018 - 04:59

Dharmo:

Lieve Dorrie,
    Ja dat is wel wennen na al die tijd alleen lopen, hè. Maar met je dochter lopen is vast heel geweldig.
    Liefs Dharmo

• 08 December 2018 - 05:36

Ans:

Wat ontzettend knap van Lara om gelijk die kilometers door te lopen en dat in die weersomstandigheden. Petje af, ik weet waar ze mee bezig is.
    Aanpassen voor jou Dorrie, dat zeker, maar ook heel bijzonder.
    Geniet ervan, en.....alle pelgrims komt weer thuis

• 08 December 2018 - 16:00

Moniek:

Leuk geschreven Dorrie! Het zit er weer op, super knap! Nu nog een paar dagen samen genieten!

• 08 December 2018 - 16:44

Addy:

En nu echt tot slot................Zo moeder zo dochter!Geweldig!

Beiden een dik proficiat!!

Camino-groet,
    Addy