26 km - Reisverslag uit Torremocha, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu 26 km - Reisverslag uit Torremocha, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

26 km

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

28 Oktober 2018 | Spanje, Torremocha

27 oktober
Van Villafranca naar Torremejia
Herfst

Er staat voor vandaag een lange tocht op het programma. 26 km .

Om half 9 ben ik op pad. Het is dan nog schemerig . Eerst zijn er wat regendruppels , maar stelt gelukkig niet zo heel veel voor . Ik loop het dorp uit , middels de gele pijlen en al snel kom ik op een pad dat loopt door vooral druivenstruiken en af en toe nog een olijfboomgaard . De olijven worden geoogst . En het is leuk om te zien hoe dit wordt gedaan . Er wordt een zwart doek rondom de boom gelegd. En dan worden de olijven eruit geborsteld. Die vallen dan op het zwarte doek . Er komen heel veel olijven uit een boom . Maar toch , het is arbeidsintensief werk .

intussen wordt de wind steeds harder, en kouder. Het land is vlak en het pad is oersaai. Bij bergen ben ik steeds benieuwd naar het uitzicht, na een klimmetje. Nu is het alleen maar een recht pad, verder niets . De lucht is donker en dreigend . Heel blij ben ik dat de regen uitblijft. Maar echt fijn lopen is het niet ; vooral kilometers maken . Gezellig even gaan zitten om uit te rusten is er ook niet bij , dat is gewoon te koud.
Ik ben echt blij als ik het dorp zie liggen . Met dit koude weer zal ik toch moeten leren omgaan , want de voorspellingen zijn niet best. Morgen nog kouder als vandaag.
Voor jullie allen een fijn weekend

Verstuurd vanaf mijn iPhone

  • 28 Oktober 2018 - 12:42

    Nel:

    Lieve Dorry, hier ook een straf windje, en handschoenen aan op de fiets geen luxe.
    Vamiddag naar een concert van de Wieners geweest in het kleine kerkje in Engelen.
    Jet was er ook, wij spraken nog even tegen elkaar uit dat we zo genieten van jou berichten.en vooral dat we het zo ontzettend dapper van jou vinden. Succes met de km morgen en de kou.
    Dikke kus Nel


  • 28 Oktober 2018 - 14:22

    Gon Kremers:

    Ha Dorrie, vandaag ben ik weer bij met het lezen van je verslagen vanuit het ziekenhuisbed. Zo wordt mijn wereld iets groter. Heel leuk om je te volgen, ik krijg er beelden bij. Lekker kleden tegen de kou, zal wennen zijn.
    Liefs van Gon

  • 28 Oktober 2018 - 15:04

    Dharmo:

    lieve Dorrie,

    Oef bij jou ook al zo koud! hier ook het is echt wennen. Ineens is het winter! 2 weken geleden zwom ik nog in de zee. Paul en ik waren vanmiddag bij een concert in een kerk, de verwarming stond niet aan, dus we raakten behoorlijk verkleumd. Gelukkig had ik een dikke jas aan want ik verwachtte al zoiets. Ik had echter te doen met de koorleden die in hun dunne kleding stonden te rillen van de kou.
    Gisteren belde ik met Petrie en we hadden het erover dat we jouw verslagen zo leuk vinden en dat je zo goed schrijft. We genieten er enorm van. Dat moet jij toch ook even weten he ;-)
    Heel veel liefs Dharmo

  • 28 Oktober 2018 - 15:18

    Jab:

    Dag Dorrie,
    Een minder gezellige dag voor je, morgen nog wat kouder, het lijkt NL wel op dit moment. Jammer, dat verwacht je in Spanje nog niet om deze tijd, maar het weer laat zich steeds moeilijker voorspellen, dat blijkt wel. Één ding weet ik zeker met deze omstandigheden ga jij niet opgeven en dat is iets om trots op te zijn.
    Vannacht weer lekker slapen en morgen nog iets warmer kleden misschien. Wens je een afwisselender tocht en mooier weer, groet ook van Mieke,...

  • 28 Oktober 2018 - 15:48

    Hein:

    Hoi Dorrie,
    Je treft het niet met het weer. Vorig jaar prachtige herfst, nu nat en waterkoud. Maar ik heb het idee dat je geniet van jouw tocht.
    Die olijvenoogst is inderdaad arbeidsintensief en levert niet veel inkomsten op, dat is meestal werk voor mensen die geen andere inkomsten hebben. Druiven die nog aan de wijnranken hangen zijn over het algemeen over het hoofd gezien, die hangen er niet voor om pasas te worden, daarvoor is het veel te laat en te nat.
    Houd de moed er in met het koudere weer, de pelgrims van vroeger waren ook geen toeristen.
    Wij zijn net terug van een mooie vakantie in Indonesië, beiden verkouden van de AC in het vliegtuig en kleumend van de kou in Nederland, a.s. donderdag terug naar Cómpeta waar het al wekenlang flink heeft geregend, benieuwd welke problemen we daar aantreffen,

    Groetjes ook van Hens, Hein.

  • 29 Oktober 2018 - 05:09

    Addy Goudsmits:

    Zo Dorrie da’s toch iets anders dan de Camino Frances! Ik lees kou, wind,saaie paden etc
    hetgeen niet wil zeggen dat deze camino minder waardevol is! Onvermijdelijk blijft dat je blijft vergelijken! Mijn man en ik vliegen zometeen Zuid Spanje uit naar het koude Nederland, jammer maar het is zo!Heb er niet zoveel zin in! Als ik zo jouw verslagen lees dan zet dat mij aan tot stevig trainen in de komende winter. Misschien kan ik dan in de toekomst voor de derde keer zoiets ondernemen! Je steekt me ( en meerderden)aan, besef je dat? Tot de volgende keer! Lieve groet vanaf het vliegveld!Addy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 115283

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: