Winter - Reisverslag uit Mérida, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Winter - Reisverslag uit Mérida, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Winter

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

28 Oktober 2018 | Spanje, Mérida

28 oktober
Mérida
Winter

Een onrustige nacht , doordat er een fietser ziek was en steeds moest overgeven .
We mogen een uurtje langer slapen , en tot mijn verbazing is het al volop licht als ik wakker word.
We gaan in de bar ontbijten en dan voel ik pas hoe koud het is . Het zou zo maar gevroren kunnen hebben , waarschijnlijk net niet . Maar wel een strakblauwe hemel. Op de tv zie ik dat in delen van Spanje de strooiwagens zeer actief zijn .
Tijdens het lopen wordt het nog kouder omdat de wind vrij spel heeft. Ik moet lopen tegen een straffe koude noordelijke wind . Dat is hard werken , dus ik loop me wel warm . De route is kort vandaag en niet spectaculair . Geregeld loopt de route langs d snelweg en weer ben ik verbijsterd door de enorme troep langs de weg. Ik denk dan aan al die overheidsmensen die zo belangrijk zitten te doen tijdens al die klimaatconferenties. Als we nu eens beginnen om onze eigen rotzooi gewoon op te ruimen .

Ook Mérida kom ik binnen door een achterbuurt , met veel troep. Daarna wordt het een mooie plaats. Er loopt een rivier door de stad en via een prachtige Romeinse brug loop je de stad in . De rivier is omgeven door mooie en ook schone parken . De auberge ligt in het park . Ik word vriendelijk welkom geheten door Gerardo . Weer ben ik de eerste ( en misschien enige) pelgrim.
Als Gerardo weg is om te eten , staat Lars voor de deur . Hij loopt al een paar dagen mee. Een vriendelijke Duitser.

Verstuurd vanaf mijn iPhone

• 29 Oktober 2018 - 06:27

Wil:

En dat met een kort(er) koppie Dorrie. Heb je wel een mutsje op als het zo koud is ?! Hoop dat het overdag warmer en droog is, een goeie temperatuur om te lopen. Hier wordt het ook frisser, de wintertijd is ingegaan en vroeg donker. Tijd voor een trui en kaarsjes ! Over een maand nog even naar de zon en dan Kerst ! De tijd vliegt. Heel veel groetjes en liefs.