Alexander de peruaan - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Alexander de peruaan - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Alexander de peruaan

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

29 November 2018 | Spanje, Sarria

29 november Van Triacastela naar Sarria Meteen bij het wakker worden is het te horen . De storm giert langs het huis en de regen klettert tegen de ramen . Over dit weer had ik bijna niet meer nagedacht . Ik ben de afgelopen dagen ook wel erg verwend geweest . De jongens in de albuerge vertellen mij dat hun Spaanse buienradar aangeeft dat het de hele dag blijft regenen . Mijn buienradar zegt dat niet , maar die is sowieso erg onbetrouwbaar. Brrr hier heb ik geen zin in . Ik ga buiten voelen en wat opvalt is dat de kou helemaal uit de lucht is , ook de regen valt wel mee en de wind is hard . Dus gewoon gaan ! Met de Pool drink ik nog een kop koffie . Hij is een stuk relaxter. De nacht heeft hem duidelijk goed gedaan en hij heeft zich als mijn kamergenoot netjes gedragen , dat wil zeggen , niet gesnurkt. De dag begint grijs . Al snel nadat we het dorp uit zijn wordt het weer klimmen , en dus ook zweten . De vuilniszak is veel te warm , dus die gaat snel uit .Dan maar wat natter worden . De route is mooi , loopt vooral door bosgebied . Het pad is vaak rotsachtig en daarop liggen bladeren , die het glad maken . Ik let er erg goed op waar ik loop . De regen is er soms wel en soms niet , maar valt mee. Na ongeveer 2 uur lopen kom ik bij zo’n leuke plek . Een oude schuur, waar een stel jongeren een albuerge en restaurant hebben gecreeerd. Zo ontzettend leuk , creatief en gezellig . De jongeren zijn zeer internationaal .Met een Iraanse jongen heb ik een leuk gesprek . Hij heeft een tijd in Maastricht gewoond . Hij noemt de Hollanders kouder als de Spanjaarden . Dit kan ik helemaal beamen . Een Franse jongen speelt op zijn gitaar en zingt een liedje van Adèle . Heel mooi . Een warm plekje. Ik blijf er zeker een uur hangen , krijg heerlijke koffie met eigen gebakken cake. Dan moet ik toch weer verder . Langzamerhand wordt het droger en ook de wind gaat meer liggen . De route loopt weer door oude, stille dorpjes . Wat is Gallicie toch mooi. Het einddoel Sarria blijkt redelijk grote plaats te zijn . Er zijn zoveel herbergen , dat het even zoeken is naar de gemeente herberg . Daarvan is het in ieder geval zeker dat die open is . De hele club van gisteren is er al . Die club bestaat vooral uit jonge jongens , zo tussen de 20 en 30 . Byzonder dat zij dit op deze leeftijd doen . Omdat er een ( beperkte ) keuken is ga ik naar de supermarkt en eet in de auberge. De Peruaanse jongen is er nog steeds , wij delen eten en wijn met elkaar , nog steeds zonder veel woorden . Hij heet Alexander . Ik vertel hem dat onze koning ook zo heet . Dat wist hij nog niet . Verstuurd vanaf mijn iPhone


  • 30 November 2018 - 08:12

    Wil:

    Wat een mooie dag weer Dorrie. Van vermeende storm langs prachtige plekken en dan die onverwachte ontmoetingen op mooie plekken en met mooie mensen. Je verdient het. Je bent zelf ook zo’n mooi open mens. Wens je nog heel veel mooie genietmomenten !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 115416

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: