Aankomst in Santiago!! - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Aankomst in Santiago!! - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Aankomst in Santiago!!

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

04 December 2018 | Spanje, Santiago de Compostella

4 december
Van Petrouzo naar Santiago .
Gisteren was ik zelf niet alleen door en doornat , maar ook de rugzak en de hele inhoud was nat . De kleren die ik na het douchen aantrok , waren droog . Gelukkig wordt er in deze albuerge flink gestookt . Alle kleren , schoenen en rugzak , zo dicht mogelijk bij de verwarming gehangen .
S’morgens zijn de kleren droog , alleen de schoenen niet . Die loop ik wel droog .Afscheid genomen van de boys .
De ochtend is warm en wat mistig .
Ik loop een heel eind langs de autoweg , die erg druk is . Ik zie geen gele pijlen . Heb ik vast bij de albuerge gemist omdat het nog te donker was .
Na 5 km , he , he , eindelijk een pad met gele pijlen , dat naar een bos leidt .Dit is wel meteen flink klimmen , had ik voor vandaag niet meer zo verwacht . Jas moet snel uit. Het bos is prachtig . De bladeren druppelen nog na , het bos ruikt heerlijk fris. En wat ik niet verwachtte , ook de zon doet zijn best en gaat prachtig schijnen door de bomen met de herfstbladeren , die er nog aanzitten .Dit maakt de dag extra feestelijk , het voelt als een speciale dag .
Na het bos komt er een saai stuk , vooral industrieterrein.De stad zie ik al van veraf liggen . Dan is het nog een heel eind om bij de cathedraal te komen .
Ja en dan sta ik daar ineens op het plein voor die immense kerk .
Het ontroert me wel even . Dit is toch de plek waar al die gele pijlen naar toe leiden .Al die kilometers , al die stappen .Een man van het groepje van de afgelopen dagen is tegelijk met mij op het plein . Is fijn om het geluksmoment met hem te delen .
De anderen komen pas morgen aan .

Nu is het zoeken naar een plek om te overnachten . Ik heb diverse tips gekregen . Al snel vind ik een leuke jeugdherberg , dichtbij de kerk .

En ja hoor weer een Koreaan als slaapbuurman . Hij praat in ieder geval Engels . Hij is 3 dagen aan t uitrusten van zijn Camino . Hij wil ook nog naar Finisterre, maar zijn knie geeft problemen . Nu gaat hij morgen met de bus .
Ik geniet van alle reacties op Facebook en op appjes .Ik ben blij en ook trots dat ik het heb gehaald, zonder echte problemen .
Morgen weer een gewone wandeldag. De stad en de kathedraal bekijken , het kaarsjes opsteken en het genieten van Santiago komt volgende week samen met Lara en Pieter.

Verstuurd vanaf mijn iPhone

  • 04 December 2018 - 17:21

    Elly:

    Hoi Dorrie
    Wat 'n mooie prestatie! Van harte gefeliciteerd!
    Maak er nog mooie dagen van.

    Lieve groet
    Elly

  • 04 December 2018 - 18:06

    Janina:

    Geweldig Dorrie, Gefeliciteerd!
    Goed dat je het kon lopen toch in een betrekkelijke korte tijd.
    Geniet van Santiago en wanneer je weer onderweg gaat, SUCCES!
    Groetjes Janina

  • 04 December 2018 - 18:50

    Paul:

    Goed gedaan Dorrie! Geniet er maar goed van nu! En wat een leuke beschrijvingen heb je hier gegeven elke dag! Groetjes
    Paul

  • 04 December 2018 - 19:22

    Peter:

    Geficiteerd Dorrie.
    Ik ben blij dat je het in en keer heb kunnen doen, in plaats van kortere etappes. Ik zou graag zeggen ; "Ik ben trots op je " maar dat zou naruurlijk nergens op slaan. Maar het klinkt wel goed.
    Leuk dat je elke dag een stukje schreef. En morgen al weer gelijk door ! Zal wel intetessant zijn. dat stuk dat achter Santiago ligt... Toch en beetje waar het koren van het kaf geschoren wordt....where the boys seperate from the men...of iets dergerlijks...en straks een paar sokken verbranden op het strand daar, en diepe gedachten denken...tja...dat heeft wel iets...

  • 04 December 2018 - 19:57

    Jab:

    Schitterend Dorrie, je doel is bereikt, nu nog naar Finistere, en dan de 2e opwachting in Santiago met Lara en Pieter. Een prachtige afsluiting van deze onvergetelijke periode, wens je een goede nachtrust, slaap lekker en lieve groeten van ons,....

  • 05 December 2018 - 03:30

    Nel:

    Stil van Dorry... diep respect. Xxxxx

  • 05 December 2018 - 05:11

    Hein:

    Hoi Dorrie,
    Van harte gefeliciteerd, je hebt je kranig door dat mooie en vreemde land bewogen (voor jou nu al minder vreemd) en bent gelouterd aangekomen op de plek waar het allemaal om draait. Maar ik had dat niet anders verwacht, eerlijk gezegd.
    Geniet van je extra reis en van je vacantie met je kinderen. Gisteren heb ik het nog even met onze Engelse vriendin besproken, die gaat binnenkort lopen vanaf Alicante. Volgend doel?
    Groetjes, Hein.

  • 05 December 2018 - 05:16

    Bart Wijkmans:

    Gefeliciteerd Dorrie: een hele diepe buiging voor deze mooie uitdaging die je met verve hebt gedaan. respect.

    heel veel groeten van Bart .

  • 05 December 2018 - 07:48

    Hens:

    Fantastisch Dorrie, wat een prestatie proficiat en met al die regen is het niet meegevallen.
    Hier schijnt nu al weer een week volop de zon, soms wel 23 graden en dat vind ik heel aangenaam., het blijft de hele winter ook vrij droog, dus wij hebben een klusmaand. Doordat het zo zonnig is zijn er veel bloemen, vooral de rozemarijn is pastel paars en de bijen zijn alweer druk aan het werk. Jammer dat je zoveel regen hebt getroffen, maar je weet het nooit van te voren wanneer de regen komt.
    Geniet van de stad en ga zeker het bijzondere spektakel in de kerk bekijken, waar ze met een grote wierrookpot door de kerk zwaaien.
    En natuurlijk heel veel plezier met je kinderen, je hebt wel weer behoefte aan een beetje gezelschap denk ik. Doe ze de groeten.
    groetjes Hens.

  • 05 December 2018 - 07:51

    Dorothé:

    Dorrie echt super knap gedaan, respect!! Veel succes de laatste wandeldagen, en daarna lekker nagenieten met Pieter en Lara!!!

  • 05 December 2018 - 17:24

    Gon:

    Ha Dorrie, een dag na jouw aankomst in Santiago.
    Ik zie dat de kathedraal niet meer in de steigers staat.
    Geweldig hoe jij op dat plein staat .
    Vandaag weer een " gewone wandeldag" zeg jij, mooi uitgedrukt.
    Een gewone wandeldag op weg naar Finistere.
    Echt een uitspraak voor jou, zo mooi.
    Liefs van Gon

  • 06 December 2018 - 08:39

    Addy:

    Kort maar krachtig Dorrie:

    Weer een rugzak vol levens-ervaringen rijker!

    Knuffel,

    Addy

  • 07 December 2018 - 09:10

    Wil:

    Dit is een reden om je te feliciteren Dorrie, geweldig, wat een bikkel !
    We hebben hier nu even Internet dus een snel berichtje om je te zeggen:ik ben trots op je, geniet van alles wat er de komende dagen gebeurt !
    Groetjes uit habarana Sri Lanka !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 433
Totaal aantal bezoekers 115559

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: