survivallen - Reisverslag uit Pedrouzos, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu survivallen - Reisverslag uit Pedrouzos, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

survivallen

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

03 December 2018 | Spanje, Pedrouzos

3 december
Van Arzúa naar Pedrouzo .
Het begon gisteren in de namiddag te regenen en dit is tot en met vanochtend gewoon doorgegaan. Niet een gewoon regentje , een harde regen . Ik ga eerst maar eens ontbijten in de bar aan de overkant , en kijken wat er gebeurt als het licht wordt .
Niets dus , de regen blijft gestaag vallen . Terug naar de albuerge , waar een mineurstemming heerst . Van een van de jongens is zijn tel gestolen . Dit is zo balen . De groep die vannacht in de albuerge sliep was onoverzichtelijk . Naarmate we dichter bij Santiago komen wordt de groep groter. Hij had natuurlijk een mooie nieuwe IPhone. Jammer toch , dat er altijd mensen zijn die zo iets moois als een camino weten te verpesten .
Ondanks de regen en die mineurstemming , toch maar gewoon vertrekken .
Na een kwartier is mijn jas doorweekt . Er is een heel groot voordeel en dat is dat het niet koud is , zo’n 15 graden . De bospaadjes worden veelal kleine riviertjes . In het begin let ik nog op waar ik loop , maar al snel zijn ook mijn schoenen doorweekt en plons ik gewoon door de plassen . Ik zie weinig van de omgeving . Dit heet survivelen .
Maar ik vind dat ik niet heel hard mag mopperen . In al die weken is dit de tweede regendag .Gewoon doorlopen en het allerergste dat mij overkomt is dat ik nat word. Hoopvol kijk ik soms naar boven , maar het is grijs , en blijft grijs , geen enkel stukje blauw te ontdekken .
Als er een bar open is loop ik er naar binnen . Jas uitdoen , wat opdrogen en klagen samen met de andere pelgrims . Ik zie nieuwe onbekende gezichten , en hoor vertellen over een paar dagen , of een weekje camino doen . Dat kan natuurlijk ook .
In de albuerge in Pedrouzo is het een stuk rustiger .
Een warme douche doet wonderen .
De hele middag en avond blijft het doorregenen .
De voorspellingen voor de komende dagen zijn beter . Zou leuk zijn om morgen met een zonnetje Santiago binnen te lopen .
Verstuurd vanaf mijn iPhone

  • 03 December 2018 - 17:40

    Ans:

    Jee Dorrie, einddoel zó dichtbij!
    Voor ons hier ging het allemaal zo snel, is dat voor jou wel anders denk ik.
    Ik kan bijna niet geloven dat je morgen Santiago hebt bereikt.
    Ontzettend knap, moedig en dapper!
    Geniet van de aankomst, geniet van een dagje rust ( of wandel je gelijk door naar Finistera).
    Ik neem er morgen een op jou

  • 03 December 2018 - 17:58

    Peter:

    Hoi Dorrie ,
    Succes alvast morgen, ik hoop ook voor jou
    dat het morgen goed weer is. Bedankt voor het
    neerschrijven van je ervaringen hier op je blog. Een genoegen om te lezen. Morgen Santiago, dan Finisterra, heel goed.


  • 03 December 2018 - 18:46

    J@n:

    Jeetje, Dorrie, ben je er nu al, dan gewoon lekker door naar de kust? Toch? Ik wensjeeen memorabele binnenkomst in SDC!
    Fijne afronding gewenst

  • 03 December 2018 - 19:32

    Hans:

    Knap hoor nog een klein stukje. Geweldig.

  • 04 December 2018 - 03:59

    Bart Wijkmans:

    Knap gedaan Dorrie: een mooie dag trouwens 3 december. Goed geregeld. Succes met het laatste stukje. respect. Geniet ervan. groeten Bart

  • 04 December 2018 - 06:04

    Addy:

    Lieve Dorrie:

    GENIET van je aankomst in SdC, GENIET van je dierbaren die je op staan te wachten en GENIET vooral straks na je thuiskomst van al het fantastische dat je weer hebt mogen ontvangen.

    Sterkte met de evt kater! Ik weet waar ik het over heb!

    Santiago......Here I come!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 413
Totaal aantal bezoekers 116704

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: