Steenkoud - Reisverslag uit Alquézar, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Steenkoud - Reisverslag uit Alquézar, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Steenkoud

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

02 December 2019 | Spanje, Alquézar

2 december
Alquescar. 21 km
Niet zo heel vroeg onderweg . Vandaag is de route niet zo lang, we nemen de tijd om rustig te ontbijten .
Een mooie frisse ochtend . Wolken en zon wisselen elkaar af .
En ook de route is weer byzonder. Een prachtig natuurpark . Koeien en varkens lopen er vrij rond.
Ik ontdek vandaag de podcasts op de telefoon. Dat maakt het wandelen stukken lichter. Fijn om te kunnen luisteren maar interessante verhalen. Ook naar muziek luisteren , leidt af van het moe worden .
Om 2 uur , net voor de sluiting van de herberg kom ik aan in het dorp . Ik kan mijn rugzak er achter laten en om half 5 gaat herberg weer open . Ik app naar Nacho naar welk restaurant ik ga , en hij komt eraan . Ik heb intussen al eten besteld en krijg een onduidelijke soep waar van alles indrijft. Het smaakt gelukkig wel .
Daarna moeten we de tijd doden tot half 5 . De hospitalereo en Nacho raken volop in gesprek . Ik kan hier moeilijk een touw aan vast knopen .
De hospitalereo liep zijn eerste camino in 1985. Er is zoveel veranderd in die tijd . Naar zijn idee is het allemaal te luxe geworden .
Hij is leraar bij de cursus in Spanje om hospitalereo te worden . De cursus die ik in Nederland volgde. Wereldwijd wordt die cursus gegeven.
Er is geen verwarming in de herberg , is steen koud. Dus wat doe je dan , snel onder de wol kruipen.

• 02 December 2019 - 23:24

Jab:

Grappig dat je dat zegt, de koeien en de varkens die "vrij" rondlopen daar in Spanje. Veel kleinschalige boeren die op hun manier de kost verdienen, in NL ondenkbaar. Of gaan wij ook die kant op, van boer naar slager,....het kan. Lekker slapen onder de wol,....

• 03 December 2019 - 11:05

Ineke Willem:

wij volgen je op de voet super hoor, hier nu koud en echt herfst gr ineke willem