Geluk - Reisverslag uit Valdesalor, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Geluk - Reisverslag uit Valdesalor, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Geluk

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

04 December 2019 | Spanje, Valdesalor

3 dec
Valdeselor
24.3 km
De nacht was zeer koud, ik schat rond t vriespunt en de herberg was smoezelig.
De dag lijkt mooi te worden . Na het ontbijt in de plaatselijke bar, rond half 9 aan t lopen . Het is nog koud maar de zon komt op en de lucht is strakblauw,
Naarmate de zon meer kracht krijgt wordt t heerlijk weer .
Wederom loop ik alleen in een prachtig landschap. Voor mij is dit gelukkig voelen .Van een kant voel ik me nietig , en opgaand in de grote natuur. Van de andere kant voel ik me zo dankbaar dat ik dit kan en mag doen .Wandelen in een oneindig mooi landschap, en me veilig en verbonden voelen .
Poeh ... dit klinkt wel heel filosofisch en/of spiritueel.
Er is ook realiteit; in de verte zie ik 3 grote honden op me afkomen . Door de verhalen van Nacho ben ik iets geruster op honden ; het blijft echter spannend. Zij zijn de waakhonden van een kudde schapen met een herder. De honden komen dichtbij en ze blaffen . De herder roept iets , waardoor ze teruggaan . Ik duw mezelf in de berm en sta stil.Ik ben blij als ze voorbij zijn: de herder maakt mij nog duidelijk dat de honden niet gevaarlijk zijn .
De dag blijft mooi en zonnig.
Ik merk dat er weer iets meer stijgingen in het pad zijn .
Rond 3 uur kom ik bij de herberg aan . De sleutel kan opgehaald worden in de bar. Echter de herberg ligt zo heerlijk in de zon en uit de wind ; dat ik hier lekker ga zitten, uitrusten en genieten van de zon.
Als Nacho na mij aankomt gaat hij de sleutel ophalen . Een mooie en schone herberg , met verwarming.
Na het douchen zit ik nog tot half 6 buiten in de zon . Het is hier aanmerkelijk langer licht als in ons land.
Nacho gast naar de plaatselijke masseuse. Hij heeft last van zijn rug .
We spreken om 7 uur in t restaurant af . En ja... daar krijg ik eindelijk mijn geliefde linzensoep. Heerlijk ..is die . Het is blijkbaar echt een specialiteit van de Extremadura en Galicië.
Van Nacho leer ik sowieso veel over Spanje; de politiek, de gebruiken en o.a. ook dat dit dorp opgericht is door Franco. Franco bouwde veel stuwmeren. Als er goede watervoorzieningen waren , kon er ook een dorp bij gebouwd worden .
Nacho is niet zo als de gemiddelde Spaanse man . Hij is serieus, wat zwaar op de hand , weet veel , is op heel veel plekken in de wereld geweest.
Hij is net gescheiden, maar zegt hij ; ik loop niet de camino vanwege de scheiding. Ze hebben geen kinderen en zijn goed uit elkaar gegaan . Morgen komt er een vriend en ook een broer loopt een paar dagen met hem mee.
We gaan elkaar waarschijnlijk kwijtraken . Is jammer ; hij is prettig en interessant gezelschap .
Ik loop gewoon gestaag door totdat ik Salamanca bereik.

  • 04 December 2019 - 23:04

    Marianne:

    Je maakt mij nieuwsgierig. Kun je ook foto’s plaatsen? Van de natuur, de herbergen en die leuke man ☺️

  • 04 December 2019 - 23:29

    Jab:

    Dus Dorrie, de angst voor loslopende honden behoort nu wel tot het verleden. Goeie zaak, echt schaaps-honden, vaak border-collie zijn lieve, leuke honden. Jammer dat je misschien afscheid moet nemen van je wandelmaatje Macho, maar het zou goed kunnen dat je hem nog gaat treffen op een later tijdstip op jouw reis, geniet van de nieuwe dag die komen gaat,....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 115416

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: