Rates - Reisverslag uit Rates, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Rates - Reisverslag uit Rates, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Rates

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

25 Maart 2023 | Portugal, Rates

25 maart Rates,

Een stralende ochtend. Heel oprecht ben ik tegen de pelgrims, die vertrekken, als ik zeg dat ik jaloers op hen ben. Met een opkomende zon vertrekken, is zo mooi en byzonder. Maar nee...Dorrie moet poetsen. Dat doe ik op mijn gemakje..weer de bedden desinfecteren etc... dit wordt gewoon een dagelijkse routine.

Van Christina krijg ik een berichtje dat ik het weekend vrij ben. José komt, en hij neemt de honneurs waar. Ik ben vrij en kan weggaan. Ik zeg tegen Christina dat ik daar nu nog helemaal geen zin in heb, ik ben net hier.

Rond 12 uur komt José, met tassen vol met eten. Hij vindt het heel leuk om voor de pelgrims te koken. Ik ken hem nog van het vorig jaar. Hij komt één keer in de maand een weekend. Hij woont op een afstand van 200 km. Byzonder dat zo'n man dat doet voor de albergue. Hij is erg aardig.

Christina komt om 2 uur. Heel leuk om haar weer te zien. Zij heeft eerst een afspraak met de mevrouw van de Laundry, over het wassen van de dekens. Heel goed dat dit soms gebeurt.

Daarna gaat ze met Karen naar Decathlon. Karen gaat volgende week wandelen, en ze heeft nog wat spullen nodig. Zij vragen of ik mee ga. Dat vind ik zeker leuk. Dus we gaan in de auto van Christina, richting Porto. De auto kent vele gebruiksaanwijzingen , dat is lachen. Ze hoopt er nog een maand mee te kunnen rijden, dan kan ze hem inruilen. Christina is leuk en enthousiast. Ze is inmiddels met haar camino bezig; iedere week 1 of 2 dagen. Ze is er trots op, en terecht want het vorig jaar was het nog een grote wens.

We hebben het gezellig. Karen vindt een jasje en een zakmes en Christina koopt ook wat sportkleding. Wat een immense zaak is Decathlon. Daarna gaan we naar een shoppingcentrum.. Zo'n immens centrum heb ik nog nooit gezien. Ik kijk mijn ogen uit. Wat een winkels, wat een luxe. We drinken koffie en eten heerlijk Portugeese gebak. Mijn wat romantische beeld van Portugal ;arm en kleine dorpen ,verdwijnt.

Als we thuiskomen heeft José heerlijk gekookt. Hij eet met een aantal pelgrims, en Karen en ik kunnen zo aanschuiven. Heel fijn... Na het eten helpt iedereen mee om op te ruimen.

Er zijn een paar Duitse jongens, die mijn vragen, betr mijn tel, waar ik steeds tegen aanloop goed kunnen beantwoorden. Langzamerhand leer ik het.

Zo had ik toch een leuke vrije dag. Morgen ook nog. Ik zal zeker meehelpen met poetsen..en daarna zie ik het wel


  • 25 Maart 2023 - 22:58

    Addy:

    Maar Dorrie toch waar ben je toch allemaal mee bezig...! Camino lopen, de Portugese Camino lopen, Finisterre, hospitaleren..........in wat een totaal andere wereld leef ik dan momenteel.....Door mijn zorgen voor mijn man is mijn leven totaal veranderd! Ik ben inmiddels een jaar of drie 24/7 mantelzorger en doe dat met veel plezier maar ook ik ben oprecht jaloers op jou als ik dagelijks jouw verslagen lees: eerst km's lopen, genieten, het niet altijd gemakkelijk hebben maar door de ontmoeting met vele pelgrims fijne en goede gesprekken hebben.

    De natuur aan je lijf voelen en veel nadenken over je eigen leven.

    Nu heet je zelf mensen welkom en met al je ervaring ben je een geweldige gesprekspartner voor hen. Ik gun het je van harte en wens je weer hele andere ervaringen toe! Tot morgen!


  • 27 Maart 2023 - 07:09

    Minke:

    Klasse Dorrie wat een leuke dag!


  • 27 Maart 2023 - 07:09

    Minke:


  • 27 Maart 2023 - 07:09

    Minke:

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Rates

Camino V

Wandelen vanaf Pamplona naar Santiago de compostella

Recente Reisverslagen:

12 April 2023

Het boek is af

11 April 2023

Rates/Santiago 9/10/11 april

08 April 2023

Rates 6/7/8 april

06 April 2023

Rates 4-5-6 april

03 April 2023

Rates
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 115458

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: