Het boek is af - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Het boek is af - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Het boek is af

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

12 April 2023 | Spanje, Santiago de Compostella

12 april.

Een onrustige nacht met vreemde mannen om mij heen die vreemde geluiden maken. Gelukkig heb ik mijn oordoppen nog steeds. Na het ontbijt, wandel ik door Santiago, wat inmiddels een bekend gebied is. Dan ga ik , als afscheid, naar de pelgrims mis. De kerk zit overvol, een echte plaats is er niet voor mij, maar zitten op een trapje is ook oke. Zo'n kerk met zo'n dienst is een moment voor bezinning, herinneringen terughalen en voorbereiding op het weer naar huis gaan.

Na gesprek gisteren met de vrijwilligers van de huiskamer, realiseerde ik me dat het werken in een albergue voor mij interessanter is, als het eventueel vrijwilliger zijn in de huiskamer. Daar komen alleen Nederlanders. In de albergue ontmoet de hele wereld elkaar. Iedereen gaat in gesprek. Dat zou meer moeten gebeuren .Ik ben er van overtuigd dat er dan meer vrede zou zijn.

Morgen vlieg ik naar Nederland. Heel veel zin heb ik in mijn gewone leven met familie en vrienden en niet te vergeten mijn mooie huis, met mijn lieve buren . Ik zal zeker ook weer moeten wennen.

Heel leuk dat jullie mij volgden en heel erg bedankt voor jullie reacties, via deze site en via de whatsapp.

• 12 April 2023 - 16:26

Annelies Giesen:

Beste Dorrie,

Dank je wel, dat ik door jouw verslagen mee kon genieten van je dagelijkse camino belevenissen. Ik keek er naar uit en heb er echt van genoten.

Ik wens je een fijne thuisreis, geluk en gezondheid en hopelijk tot een volgende keer.

• 12 April 2023 - 17:29

Raymond:

Dorrie, Dankjewel voor het delen van weer zoveel mooie avonturen met ons. We zullen je hier met open armen ontvangen. Het weer is hier nog niet zomer, zelfs nauwelijks voorjaar te noemen. Dus wennen zal het zeker zijn.

• 12 April 2023 - 18:11

Wilma:

Hoi Dorrie,

Dit boek is af en vult samen met alle andere door jou geschreven boeken de boekenkast die je leven vult.

Ik heb van je boek genoten. Je hebt me meegenomen op je pad en je gedachten gedeeld. Jammer dat ik je a.s. donderdag niet kan begroeten, we zijn nog een paar weken weg. Daarna drinken we een lekkere Rioja en luisteren ondertussen naar je verhalen. Sterkte met wennen maar vooral een fijne thuiskomst.

Veel liefs Wilma, ook van Marcel.

• 12 April 2023 - 18:47

Marja:

Lieve Dorrie, ik verheug me op je thuiskomst bij ons op het Fort, heerlijk bijkletsen.

Ik, we, hebben je wel gemist hoor[e-1f60a]

Ik heb je avonturen mee mogen beleven, soms in verwondering, soms in bewondering....

Morgen ben je in thuis, in je eigen bed, zonder snurkende geluiden, helemaal stil....

Om langzaam weer terug te komen....

Lieve Dorrie tot heel gauw!

Liefs, Marja

• 12 April 2023 - 20:42

MInke:

Hallo Dorrie,

Goede reis morgen en behouden aankomst. Hoop dat je echt geniet van alles wat je in Nederland hebt achtergelaten maar wennen zal het toch wel worden.

Hartelijke groet en bedankt voor het meereizen!

Minke

• 12 April 2023 - 23:37

Martin W:

Dankjewel Dorrie voor het delen van je ervaringen. Goede terugreis en tot over twee maanden bij de training. Ik lig nu voor mijn eerste Camino op een 4 persoonskamer in een hostel in Bilbao. Klaar voor de Camino del zNorth. Lieve groetjes

• 13 April 2023 - 11:49

Koosje:

Ha Dorrie,

Ik wens je een goede thuisreis!

Veel dank voor al je verhalen. Het was fijn zo af en toe te lezen

groet Koosje

• 28 Mei 2023 - 11:24

Goudsmits:

Lieve Dorrie,

Misschien heb je me gemist de laatste maand....misschien ook helemaal niet met zoveel volgers, familie, vrienden, kennissen, oud-pelgrims of wie dan ook.

Ik heb je wél gemist maar was niet meer in de gelegenheid om jouw avonturen bij te houden. De reden hiervan is dat ik al jaren mantelzorger ben voor mijn lieve man, die de laatste maand weer in ongerede is geraakt. Ziekenhuis in, ziekenhuis uit, ik ben momenteel tamelijk afgebrand en heb rust en ontspanning nodig. Het liefst zou (ook) ik mijn rugzak om doen en de natuur ingaan, maar daar kies ik bewust niet voor, ik laat mijn man niet in de steek en blijf hem met veel liefde verzorgen.

Ik wens je het aller, allerbeste toe en bedank je voor al je mooie verhalen, waarvan ik me bij een zeer groot gedeelte een voorstelling kon maken.Een magische ervaring die tocht naar die bedevaartplaats, dat blijft het.!!

Misschien horen of zien we nog ooit iets van elkaar. Nogmaals dank voor alles wat je met me hebt gedeeld en waarvan ook mijn man genoten heeft. Ik heb hem veel van jouw ervaringen verteld.

Vanuit Valkenswaard veel lieve groeten en een dikke knuffel.

Addy en Nol