Rates 29/30 maart - Reisverslag uit Rates, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Rates 29/30 maart - Reisverslag uit Rates, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Rates 29/30 maart

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

30 Maart 2023 | Portugal, Rates

Rates.

Een paar dagen geleden werd Karen verkouden en wat grieperig. Dit nam ik natuurlijk over. Gisteren moest ik veel hoesten en voelde me ook niet top. Heel grappig dat mensen hier het dan meteen hebben over de pharmacia, waar ik pillen zou moeten halen. Dat bedenk ik zelf niet .

Karen en ik zijn een goed team. We hebben een duidelijke taakverdeling betreffende het poetsen en ook in het ontvangen van de pelgrims. Helaas vertrekt zij zaterdag en de volgende week moet ik alles in mijn eentje doen . Ik ga haar missen , niet alleen functioneel, we hebben het ook leuk samen. Ook Christina, vertelde gisteren dat zij gaat stoppen met het werk voor de albergue. Zij doet het werk al 8 jaar, geheel op vrijwillige basis. 2a 3 keer in de week komt zij na haar werk naar de albergue en regelt daar vanalles. Zo was ze bv deze week bezig met een wasserij die de dekens gaat uitwassen. Vrijdag a.s. regelt ze een etentje als afscheid voor Karen.Er komt veel bij kijken. Zij heeft een volledige baan en haar moeder woont bij haar. Heel jammer voor de albergue. Zij is een leuke, innemende vrouw, die haar werk met veel liefde en enthousiasme doet.

De hele tijd zijn hier vooral jongeren, dus ik ben happy als er vandaag een Frans echtpaar binnenwandelt van 73. Verbaasder ben ik als er even later een blij Duits echtpaar binnenkomt van 83.

Dat geeft mij het perspectief dat ik nog ruim 10 jaar camino's kan lopen, als alles meezit.

Het weer valt voor mij tegen vandaag, geen zon en veel wind. De wandelaars die binnenkomen zijn blij met dit weer.

Nadat ik afgelopen nacht goed heb geslapen, en veel citroen , op advies, heb gedronken ,voel ik me vandaag al een stuk beter.

• 30 Maart 2023 - 18:35

Joop:

Zodoende je maar weer weer Dorrie, leeftijd kent geen grenzen.

• 30 Maart 2023 - 18:37

Joop:

Zodoende = zo zie je

• 30 Maart 2023 - 19:43

Minke:

Zo jammer dat je maatje Karin zaterdag vertrekt. Is er al een opvolger voor Christina? Wat een inzet van haar. Hoop dat je weer beter bent. Miste het verhaal gisteren al! Leuk die echtparen. Puxa, 83 niet te geloven.

Heb het goed.

Groet,