Rates 29/30 maart - Reisverslag uit Rates, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Rates 29/30 maart - Reisverslag uit Rates, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Rates 29/30 maart

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

30 Maart 2023 | Portugal, Rates

Rates.

Een paar dagen geleden werd Karen verkouden en wat grieperig. Dit nam ik natuurlijk over. Gisteren moest ik veel hoesten en voelde me ook niet top. Heel grappig dat mensen hier het dan meteen hebben over de pharmacia, waar ik pillen zou moeten halen. Dat bedenk ik zelf niet .

Karen en ik zijn een goed team. We hebben een duidelijke taakverdeling betreffende het poetsen en ook in het ontvangen van de pelgrims. Helaas vertrekt zij zaterdag en de volgende week moet ik alles in mijn eentje doen . Ik ga haar missen , niet alleen functioneel, we hebben het ook leuk samen. Ook Christina, vertelde gisteren dat zij gaat stoppen met het werk voor de albergue. Zij doet het werk al 8 jaar, geheel op vrijwillige basis. 2a 3 keer in de week komt zij na haar werk naar de albergue en regelt daar vanalles. Zo was ze bv deze week bezig met een wasserij die de dekens gaat uitwassen. Vrijdag a.s. regelt ze een etentje als afscheid voor Karen.Er komt veel bij kijken. Zij heeft een volledige baan en haar moeder woont bij haar. Heel jammer voor de albergue. Zij is een leuke, innemende vrouw, die haar werk met veel liefde en enthousiasme doet.

De hele tijd zijn hier vooral jongeren, dus ik ben happy als er vandaag een Frans echtpaar binnenwandelt van 73. Verbaasder ben ik als er even later een blij Duits echtpaar binnenkomt van 83.

Dat geeft mij het perspectief dat ik nog ruim 10 jaar camino's kan lopen, als alles meezit.

Het weer valt voor mij tegen vandaag, geen zon en veel wind. De wandelaars die binnenkomen zijn blij met dit weer.

Nadat ik afgelopen nacht goed heb geslapen, en veel citroen , op advies, heb gedronken ,voel ik me vandaag al een stuk beter.


  • 30 Maart 2023 - 18:35

    Joop:

    Zodoende je maar weer weer Dorrie, leeftijd kent geen grenzen.


  • 30 Maart 2023 - 18:37

    Joop:

    Zodoende = zo zie je


  • 30 Maart 2023 - 19:43

    Minke:

    Zo jammer dat je maatje Karin zaterdag vertrekt. Is er al een opvolger voor Christina? Wat een inzet van haar. Hoop dat je weer beter bent. Miste het verhaal gisteren al! Leuk die echtparen. Puxa, 83 niet te geloven.

    Heb het goed.

    Groet,

    Minke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Rates

Camino V

Wandelen vanaf Pamplona naar Santiago de compostella

Recente Reisverslagen:

12 April 2023

Het boek is af

11 April 2023

Rates/Santiago 9/10/11 april

08 April 2023

Rates 6/7/8 april

06 April 2023

Rates 4-5-6 april

03 April 2023

Rates
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 115416

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: