Rates 6/7/8 april - Reisverslag uit Rates, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Rates 6/7/8 april - Reisverslag uit Rates, Portugal van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Rates 6/7/8 april

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

08 April 2023 | Portugal, Rates

Vandaag een mooie wandeldag, zonder rugzak. Ik ben het weekend vrij, en nadat ik Luciana heb geholpen met opruimen vertrek ik. Een geweldige zomerdag. Dir keer loop ik een andere route, middels een fietspad. De weg is iets langer, maar het is rustiger lopen zonder auto's. Vandaag komt er een Amerikaan als nieuwe hospitalereo . Morgen ga ik hem ontmoeten. Ben benieuwd. Die hospitalereo's zijn een bont gezelschap. Luciana vertelt mij steeds meer. Het zijn soms vreemde mensen . Ik heb geboft met Karen en inmiddels ook met Luciana. Zij is hier al anderhalf jaar, en ze heeft veel meegemaakt. Gisteren trakteerde Luciana mij op een lekkere lunch. Heel lief van haar. Ons kontakt wordt steeds beter, we kunnen samen , ook met Christina, lachen om haar poetsdwang; poetsen blijft haar lust en haar leven. Christina noemt haar een poetsmaniak.

Vanmorgen moest ik mijn kamer opruimen, voor de Amerikaan. Ik was blij dat het de laatste nacht was in die kamer . Het bed kraakt en piept enorm en als er mensen op de gang lopen trilt mijn deur mee. Vannacht was het heel onrustig. Mensen liepen voortdurend naar het toilet. Dus ik sliep heel slecht.

Als ik bij de zee ben ga ik op het strand liggen en dan doezel ik even weg, dat is lekker. De zee is onstuimig en heel koud. Ik zie niemand zwemmen, dus dat waag ik ook maar niet. Op het strand is het gezellig druk.

Omdat het paaszaterdag is enmooi weer had ik gereserveerd in een hostel. Het blijkt een fijne plek te zijn. Met lakens en handdoeken, en met een ontbijt. Dus voor Pasen een luxe onderkomen. Ik wandel door de stad, waar ik een paasmarkt tegenkom. Dat is vooral een speeltuin voor kinderen en lekkernijen voor de ouders. Ook zie ik op diverse plekken dat er podia opgebouwd worden. Waarschijnlijk feest vanavond, maar dat ga ik niet meemaken, ik wil vroeg gaan slapen. In de plaats loop ik tegen een restaurant aan met een pelgrims menu. Zij spreken goed Engels , dus daar ga ik voor. Het is een mooie avond, ik kan op het terras eten.

Het menu is prima, ik geniet er van. Morgen weer een ( hopelijk) fijne wandeldag terug naar Rates.

• 08 April 2023 - 20:16

Gon:

Ha Dorrie, dit klinkt als op zijn Paas best. Een kamer zonder trillende deur, lakens en een pelgrimsmenu. Goed gekozen na een dag strand. Geniet nog even daar

• 08 April 2023 - 20:42

Janine :

Fijn Dorrie, dat je even kunt relaxen en genieten van zon, zee en strand en van wat flaneren door de stad. Bij thuiskomst kun je een boek schrijven over al je avonturen rondom de camino! [e-1f600]

• 08 April 2023 - 22:36

Janina:

Wat is het weer leuk om al je belevenissen te lezen. Heerlijk genieten nu nog van het vrije paasweekend. Goede reis straks weer terug.

groet Janina

• 09 April 2023 - 08:37

Leny:

Zalig Pasen Dorrie [e-1f95a] , paaseitjes en misschien ook wel een mis met mooie zang of doen ze daar niet aan bij jou? In ieder geval mooi weer en fijn wandelen. Mooie dagen, Liefs Leny

• 11 April 2023 - 10:20

Pet:

Dat klinkt als een goede afsluiting van jouw hospitalera ervaring. Altijd leuk om mee te lezen. Ook een mooie tijd om weer in Nederland aan te komen..