Opkikkertje - Reisverslag uit El Cubo de Tierra del Vino, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Opkikkertje - Reisverslag uit El Cubo de Tierra del Vino, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Opkikkertje

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

14 November 2018 | Spanje, El Cubo de Tierra del Vino

14 november
Van Calzada de Valdunciel naar El Cubo del Vino.

Gisterenmiddag liep ik door het dorp en ineens kreeg ik een “ sugarcrash”. Heb ik thuis ook wel eens gehad, maar op deze reis nog niet . Ik stond te trillen op mijn benen en het zweet brak mij uit . Gelukkig zag ik in de verte een benzinepomp, waar ik een blikje cola kon kopen . De suiker deed meteen zijn werk . Zo slecht is suiker niet , soms zelfs heel hard nodig.

Vanochtend loop ik via een pad , het dorp uit . Ik zie geen hand voor mijn ogen , zo mistig is het . Al snel hoor ik de auto ‘s langsrijden . Dit blijft de hele dag zo , langs de snelweg . Het voetpad is niet helemaal langs de railing, maar saai . Het is ook nog zo’n kouwelijke dag . Dan gaat het vooral om kilometers maken .

Ook de herberg is saai , zo op mijn eentje En in het dorp valt niets te beleven . Totdat ik in de supermarkt kom , nou ja wat ze hier supermarkt noemen . Het is een huiskamer, omgebouwd tot winkeltje. Daar staat een enthousiast meisje en ze praat Engels . Zij vindt het leuk om te oefenen met Engels praten, dat kan ze in het dorp met niemand . Ze gaat studeren in Salamanca . Ze is blij met de pelgrims die hier geregeld komen . Even een leuk gesprekje , een opkikkertje voor vandaag . Want het is en blijft een saaie dag

Verstuurd vanaf mijn iPhone

  • 14 November 2018 - 17:46

    Jab:

    Maar Dorrie, voor je volgers is dit geen saaie dag. Het feit dat je een tekort had aan suiker, is toch voor ons een leermomentje, jij had die ervaring al en wist ook meteen de oplossing.
    Langs een autoweg lopen is monotoon, maar daar probeer je van weg te komen, maar even niet gelukt.
    Dat soort minimarkets zien we nog veel in Zuid Europa, zijn bij ons eigenlijk verdwenen, bij ons zijn de afstanden naar de grotere supermarkten te klein en dus zien we de papa-mama minimarkets bij ons niet meer, jammer, want ze hebben wel iets en wat je nodig hebt kun je er vinden.
    Kortom, je had weer een leuk en gezellig verhaal, ook met de dochter die in de toekomst e.e.a. anders gaat doen,... groet weer,...

  • 15 November 2018 - 04:07

    Bart Wijkmans:

    Hoi Dorrie: een opkikkertje zo rond 11-11 is echt typisch Bosch. Geniet van je mooie tocht.Groet Bart

  • 15 November 2018 - 07:36

    Ineke:

    Ach dorry ook hier zijn de saaie momenten, ellke dag weer zo fijn om jouw te volgen, gr ineke willem

  • 15 November 2018 - 08:45

    Wil:

    Vervelend gevoel zo’n sugardip, een paar keer gehad na mijn alvleesklierprobleem. Heb nu altijd wat druivensuiker bij me: kleine verpakking en groot resultaat. Met zo’n prestatie als de jouwe is je suikerpeil belangrijk maar ja, eten is niet altijd beschikbaar en de afstand soms niet wat je had bedacht. Toch red je je steeds uit de situatie. Knap, hier leer je van.
    Gelukkig maakte een leuke Ontmoeting je dag goed. Wens je nog heel veel van deze mooie dagen !

  • 15 November 2018 - 09:30

    Maarten:

    Wij wielrenners noemen dat ook wel "de hongerklap". Allemaal een keer meemaken. Komt soms zelfs voor in de professionele wielrennerij. Zijn naam ben ik kwijt, maar deze man greep ooit nèt naast een zege in een klassieker doordat hij stil viel net vóór de meet.
    Jammer dat de route ook saaie stukken kent naast snelwegen. Hoop wel dat je daar veilig kunt lopen. Groet Maarten&Carla

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 117905

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: