Varkenslapje hmmm - Reisverslag uit Villanueva de la Serena, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Varkenslapje hmmm - Reisverslag uit Villanueva de la Serena, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Varkenslapje hmmm

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

15 November 2018 | Spanje, Villanueva de la Serena

15 november
Van El Cubo del Vino naar Villanueva de Campeán

Gisteren werd de dag goed gemaakt door het heerlijke eten dat ik in de auberge kreeg . Vissoep , die ik nog nooit zo lekker heb gegeten , en eigenlijk al goed was voor een hele maaltijd. En daarna varkenslapjes , zo lekker klaargemaakt ....heerlijk . Daarbij een goede wijn mmmm. Ik blijf het echter wel lastig vinden om met zo’n volle en dit keer overvolle maag te gaan slapen .

De ochtend is heerlijk ; fris met een opkomende zon . Ook het pad is weer veel mooier als gisteren . Het loopt langs landbouwgebieden . Veel al omgeploegd , druivenstruiken en ook maisvelden ; die doen me denken aan de maisvelden bij Distelloo, zo verdroogd.
De zon gaat echt schijnen , en ik zie mijn schaduw weer voor mij lopen . Dat is lang geleden . De zon heeft invloed op mijn stemming . Heerlijk is dit . Net als de zon echt warm wordt, en ik overweeg om mijn trui uit te doen , loop ik plotsklaps in een mistbank. Dat is een vreemde gewaarwording . In plaats van de trui uit , moet de jas aan . Dit kan mijn stemming niet drukken . Het blijft een heerlijke wandeldag . In het dorp moet ik even zoeken en vragen naar de auberge . Die is dit keer heel schattig . De deur is open en er is een tel nummer . Het is me nog niet gelukt om iemand te bereiken . Omdat ik vroeg ben aangekomen kan ik in de bar gaan lunchen en vanavond maak ik dan mijn eigen eten klaar op een voor mij beter tijdstip . Omdat ik nog even moet wachten tot de bar open is , zit ik voor de auberge , in de inmiddels teruggekomen zon . Af en toe komen er oude mannetjes langs , die hele verhalen vertellen . Ook dit dorpje is op wat oude mensen na, uitgestorven .Morgen kom ik weer in een mooie stad Zamora . Volgens mijn berekening heb ik voldoende tijd om Santiago op tijd te bereiken . Dus misschien daar weer een dagje extra. Lara en Pieter , en mogelijk ook Vera hebben laten weten dat zij mij op komen halen in Santiago , rond 10 december . Dat vind ik uiteraard helemaal geweldig .

Verstuurd vanaf mijn iPhone

• 15 November 2018 - 15:34