Poetin - Reisverslag uit Zamora, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Poetin - Reisverslag uit Zamora, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Poetin

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

16 November 2018 | Spanje, Zamora

16 november
Van Villanueva de Campeán naar Zamora.

Terwijl ik gisteren in de zon zat voor de herberg kwamen er zowaar andere pelgrims binnenlopen . Een vriendelijke Spanjaard en een Russisch jong stel . Vooral met de Russen , lukt het goed om te communiceren. Wij gaan s’avonds in de bar een wijntje drinken . Veel onderwerpen komen langs . Zij zijn zeer kritisch op hun eigen land . Hebben een grote hekel aan Poetin , en zij vertellen over schrijnende situaties in hun land .
Dan realiseer ik me weer dat wij hier in Nederland in een ( relatief)goed land wonen . Ik hoor ook van al die buitenlanders dat Nederland als een goed land bekend staat .

De Spanjaard stond vanmorgen al om 6 uur naast zijn bed . Zonder dat ik op de tel keek stond ik ook op . Terwijl ik aan het ontbijten was merkte ik pas dat ik een uur te vroeg was . Dus toen maar weer een uurtje terug naar bed gegaan , want lopen in het donker doe ik niet .
Toen het net licht werd vertrok ik . Koud en mistig . Zo blijft het de hele dag . Een flinke wind erbij . Ik mis een muts , neem me voor om die straks in de stad te gaan kopen .
Door de kou blijf ik flink doorlopen . Van de omgeving zie ik weinig . De mist blijft als een dikke deken hangen . Al om 12 uur zit ik voor de Albuerge , die pas om 2 uur opengaat . Er komt een jongen aan , die een sleutel van de albuerge heeft , van hem mag ik de rugzak vast binnen zetten . Ha dat is een opluchting . Dan kan ik tenminste vast de stad gaan bekijken , en wat eten . De stad is weer mooi . Lijkt wel wat op andere plaatsen . Een oude Romeinse brug als entree voor de oude stad .Een oud gedeelte , vele kerken . En ook een gezellig winkelcentrum met vele bars .

Voor morgen is de weersvoorspelling goed . Dat doet mij besluiten om morgen toch door te lopen . Na morgen staat er vele dagen regen op het programma, voorlopig tenminste.


Verstuurd vanaf mijn iPhone

  • 16 November 2018 - 19:22

    Jan:

    Ik hoop dat je de komende dagen weinig vuilniszakken nodig hebt. Hier ook zo rond 8 gr maar met het zonnetje loopt het goed op, vandaag op de golfbaan 15 gr in de zon! Lekker!
    Dorrie ik wens jou ondanks de naderende winter ook z

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 117895

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: