Poetin - Reisverslag uit Zamora, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Poetin - Reisverslag uit Zamora, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Poetin

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

16 November 2018 | Spanje, Zamora

16 november
Van Villanueva de Campeán naar Zamora.

Terwijl ik gisteren in de zon zat voor de herberg kwamen er zowaar andere pelgrims binnenlopen . Een vriendelijke Spanjaard en een Russisch jong stel . Vooral met de Russen , lukt het goed om te communiceren. Wij gaan s’avonds in de bar een wijntje drinken . Veel onderwerpen komen langs . Zij zijn zeer kritisch op hun eigen land . Hebben een grote hekel aan Poetin , en zij vertellen over schrijnende situaties in hun land .
Dan realiseer ik me weer dat wij hier in Nederland in een ( relatief)goed land wonen . Ik hoor ook van al die buitenlanders dat Nederland als een goed land bekend staat .

De Spanjaard stond vanmorgen al om 6 uur naast zijn bed . Zonder dat ik op de tel keek stond ik ook op . Terwijl ik aan het ontbijten was merkte ik pas dat ik een uur te vroeg was . Dus toen maar weer een uurtje terug naar bed gegaan , want lopen in het donker doe ik niet .
Toen het net licht werd vertrok ik . Koud en mistig . Zo blijft het de hele dag . Een flinke wind erbij . Ik mis een muts , neem me voor om die straks in de stad te gaan kopen .
Door de kou blijf ik flink doorlopen . Van de omgeving zie ik weinig . De mist blijft als een dikke deken hangen . Al om 12 uur zit ik voor de Albuerge , die pas om 2 uur opengaat . Er komt een jongen aan , die een sleutel van de albuerge heeft , van hem mag ik de rugzak vast binnen zetten . Ha dat is een opluchting . Dan kan ik tenminste vast de stad gaan bekijken , en wat eten . De stad is weer mooi . Lijkt wel wat op andere plaatsen . Een oude Romeinse brug als entree voor de oude stad .Een oud gedeelte , vele kerken . En ook een gezellig winkelcentrum met vele bars .

Voor morgen is de weersvoorspelling goed . Dat doet mij besluiten om morgen toch door te lopen . Na morgen staat er vele dagen regen op het programma, voorlopig tenminste.

Verstuurd vanaf mijn iPhone

• 16 November 2018 - 19:22

Jan:

Ik hoop dat je de komende dagen weinig vuilniszakken nodig hebt. Hier ook zo rond 8 gr maar met het zonnetje loopt het goed op, vandaag op de golfbaan 15 gr in de zon! Lekker!
    Dorrie ik wens jou ondanks de naderende winter ook z