De spaanse zwerver - Reisverslag uit Barcial del Barco, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu De spaanse zwerver - Reisverslag uit Barcial del Barco, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

De spaanse zwerver

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

19 November 2018 | Spanje, Barcial del Barco

19 november Van Granja de Moreruela naar Barcial del Barco naar Benavente Gisterenavond zat ik lekker te genieten van mijn pelgrim menu . De bar was rustig en liep leeg . Een man bleef zitten , een zwervers type . Hij zag er zeer onverzorgd uit en had onduidelijke tassen bagage bij zich . Hij dronk alleen maar water . Ik kreeg de indruk dat hij mij zat te bespieden . Ik voelde me daar heel onprettig bij . En ineens dacht ik , het zou me niet verbazen als hij in de auberge gaat slapen . Deze auberge is gewoon open . Voor de eerste keer tijdens deze reis voelde ik me alleen en onveilig. Ik was de laatste die vertrok in de bar , en liep snel naar de auberge. Gelukkig hij was er niet . Ik kon de auberge afsluiten en deed meteen alle lichten uit, om het idee te wekken dat er niemand was . Helemaal gerust heb ik niet geslapen . Dan ben ik weer heel blij als het ochtend is . s’Nachts besluit ik om de route naar Astoria te nemen . Dat betekent mogelijk nog een paar dagen alleen en daarna loop ik het laatste stuk van de Camino Frances . Dit is de meest bekende Camino Daar zijn altijd pelgrims, wordt mij verteld. De ochtend is mooi fris . Het heeft vannacht flink geregend . De koude snijdende wind is er niet meer . Dat maakt het zoveel fijner . Er verschijnt een waterig zonnetje en dat verandert zelfs in een fijne zon . Heerlijk is dit . Het geeft mij zoveel goede energie dat ik mijn aanvankelijke planning Barcial del Barco laat vallen en naar een dorp verder ga lopen .In Barcial kan ik zo maar op een bankje in de zon , zonder jas , lunchen . Wie had dat gedacht . Het weer is blijkbaar niet stabiel en slecht te voorspellen . Wat een prachtige dag . De route naar de volgende plaats is prachtig . Loopt langs een oude spoorlijn , door een prachtig waterrijk natuurgebied . Hier geniet ik volop van na al die , toch wat saaie landbouwgebieden . In Benavente , vind ik , na maar een keer vragen , de albuerge .Tot mijn teleurstelling is deze gesloten vanaf 1 nov . Dat wordt dus een pension . Vind ik met Google maps gemakkelijk .Heel stiekem vind ik dit pension niet zo erg . Na gisterenavond ben ik niet meer zo heel enthousiast over die allene albuerges . Iets meer luxe is ook fijn : lakens , handdoeken en verwarming . Benavente is in mijn ogen een vreemde plaats . Niet echt Spaans . Ik zit dicht bij een buitenwijk , met allemaal flats . Heb ik eerder in Spanje niet gezien . Bij het pension is een restaurant , waar ze pas om 9 uur gaan eten . Dit vind ik veel te laat , dus in de supermarkt haal ik een salade ,zodat ik op normale tijd kan gaan slapen , zonder een te volle maag . Verstuurd vanaf mijn iPhone

• 19 November 2018 - 18:28

Addy Gousmits:

Goed besluit Dorrie om binnenkort maar eens wat andere pelgrims op te gaan zoeken.Maakt het misschien toch van tijd tot tijd ook wat gezelliger. beetje eng met die "spiedende zwerver".....De Camino Frances is een heerlijke route, goed aangegeven, leuke weliswaar lekker primitieve barretjes, en zoals ik je schreef: iets meer aanspraak, ofschoon ik me heel goed kan voorstellen dat je de stilte erg gewend bent geraakt.
    Wat fijn dat je toch steeds regelmatig lekker fris en soms zonnig weer hebt!

Het einde van een fantastische tocht is in zicht Dorrie, geniet van de laatste 200 km!

Hier is het echt herfstig en het begint ongezellig koud te worden.
    Maar jij gaat je met een zeer voldaan gevoel straks verwennen met een lekkere winter en een heerlijke warme kachel thuis, wedden?
    Groet,
    Addy

• 19 November 2018 - 20:12

Jab:

Dorrie, goed gedaan met die "zwerver" altijd de ,zekerheid inbouwen. Nu ga je weer verder morgen, je buigt toch af of ga je door naar het noorden, naar de Golf van Biskaje en dan langs de kusten ? Afbuigen heeft ook zijn mooie kanten, met nog Natuurparken,......ben benieuwd. De laatste kilometers gaan jou zeker lukken op een goeie reis, dus de laatste loodjes gaan je lukken, succes en groetjes,....

• 20 November 2018 - 05:10

Wil:

Best eng Dorrie zo’n onguur type. Goed dat je op je intuïtie afgaat en hem ontloopt. Je weet maar nooit. Onze Lieve Heer heeft rare kostgangers zei mijn moeder altijd.
    Hou nog even vol en kies een mooie route om af te sluiten.
    Helaas zal ik dat niet helemaal meemaken: volgende week vertrekken we naar Sri Lanka met volgens ingewijden ook prachtige natuur. Zie net voor Kerst je berichtjes dan weer.
    Voorspoedige tocht !