Vuilniszak aan en gaan - Reisverslag uit Alija de los Melones, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Vuilniszak aan en gaan - Reisverslag uit Alija de los Melones, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Vuilniszak aan en gaan

20 November 2018 | Spanje, Alija de los Melones

20 november Van Benavente naar Alija del Infantado Na een heerlijke nachtrust , onder schone witte lakens , word ik wakker door harde regen . Inmiddels zit ik ruim een uur in de bar te hopen dat deze regen overgaat . Het ziet er niet hoopvol uit . Een grijs gebeuren , daarboven . De eerste plaats waar ik eventueel kan stoppen is 8 km . Die afstand valt gelukkig mee. Hoewel anderhalf uur in de regen blijf ik geen aantrekkelijk vooruitzicht vinden . Inmiddels komen er vele gemeentewerkers , het lijken mij schoonmakers, met gele jasjes in de bar pauzeren . Zij hebben ruim de tijd en opvallend is het dat er heel wat flesjes bier genuttigd worden , om half 11, ze hebben het gezellig onder elkaar .Misschien is die pauze een extraatje door de regen ? Of misschien is dit normaal ? Om 11 uur heb ik het helemaal gehad in die bar . Steeds komt het nieuws voorbij . Het gaat vooral over een trein ongeluk bij Barcelona. Ik zie dat de harde regen is veranderd in meer zo ‘n zeikregen . Dus vertrekken . Mijn vuilniszak heb ik niet voor niets de hele week meegesjouwd . En ja het helpt . Mijn armen en benen worden nat . Maar mijn lijf blijft droog . Dat werkt mee om het niet zo vreselijk koud te krijgen . Na 8 km , een bar , waar het heerlijk warm is en ik redelijk kan opdrogen . Dan wordt het droog . Een echte winderige herfstdag , met ook heel soms , heel even de zon . De weg vandaag is niet heel spectaculair . Rustig , licht glooiend , mooie herfstkleuren . De paden zijn door de regen nog meer modderig als de andere dagen . Het Spaanse binnenland is leeg . Kleine dorpjes , waar ik nauwelijks iemand zie , veel akkerbouw en natuurgebied. Pas rond half 5 ben ik bij de auberge , waar ik iemand moet bellen , die zegt dat hij er aan komt . Dat duurt dan nog een half uur . Intussen is het koud . De mevrouw die komt is aardig , snapt dat ik het koud heb en zet meteen de verwarming aan . Dit is dus weer een hele herberg , helaas , voor mij alleen . Dit keer gelukkig wel met een sleutel . Verstuurd vanaf mijn iPhone

• 21 November 2018 - 12:22

Gertie:

Ha die Dorrie . Ik heb net weer een paar reisverslagen zitten lezen en dank dan bij mezelf het valt niet altijd mee
    Tegelijkertijd zijn het eigenlijk kleine probeempjes die bij zon voettocht passen
    Tussen de regels door voel ik de vrijheid en het plezier van het onderweg zijn
    Hier gaat alles zijn gangetje. We hebben wel een fantastische herfst gehad met veel mooi weer en prachtige herfstkleuren.
    Geniet nog van de laatste kilometers en ik hoop voor jou nog wat extra zon en lekker warm g
    Groet Gertie

• 21 November 2018 - 16:29

Gon:

Ha Dorrie, je bent echt teruggeworpen op jezelf zo he. Ik zie je lopen in een vuilniszak, koud maar efficiënt. Goed bedacht hoor.
    Ik hoop dat je nog een paar droge dagen krijgt, liefst met een zonnetje erbij.
    Liefs van Gon

• 21 November 2018 - 16:32

Gon:

Ik hoop dat je nog een paar droge dagen krijgt, liefst met een zonnetje erbij.