gespeend van enige humor - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu gespeend van enige humor - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

gespeend van enige humor

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

22 November 2018 | Spanje, Astorga

22november Van la Baneza naar Astorga. Na een goede nachtrust , ondanks de sfeer van de psychiatrische bedden vanmorgen goed van start gegaan . Het is fris , weinig wind en deels blauwe plekken in de lucht . Eerst de stad uit . la Bañeza is een leuke plaats .Het weer doet hetzelfde als gisteren . Soms een buitje en dan weer de zon . Als het zo de komende weken blijft ben ik heel blij. Helaas zijn de barretjes , die mij in het boek worden beloofd, beiden dicht . Dat betekent gewoon doorlopen . En de gehoopte warmte , het even kunnen zitten ,en koffie uitstellen .Het pad is modderig , ik moet veel zigzaggen om de plassen te ontlopen . Ik denk dat hier veel paden onbegaanbaar worden als het echt veel gaat regenen . Heel interessant is de weg niet vandaag . Veel dennenachtige bomen , en een eindeloos pad . Astorga zie ik al in de verte liggen , onder een prachtige regenboog. Zodra ik de stad bereik , raak ik meteen de gele pijlen kwijt . Dit terwijl ik er vanuit ga dat vanaf nu de camino steeds gemakkelijker wordt. Google maps moet mij helpen om de albuerge te vinden . Dit is een enorm complex. Er kunnen 150 mensen overnachten . Die zijn er nu gelukkig niet , want dat zou ook wel weer erg veel van het goede zijn . Volgens de hospitalereo zijn er nu gemiddeld 30 mensen per nacht. Dat is een groot verschil met mijn allene auberges. Ik moet er helemaal aan wennen , ben door die 6 dagen alleen , erg eenzelvig , of heet dat eenkennig geworden . Ik ga dus gewoon , wat ik normaal ook doe , de stad bekijken en een wijntje drinken . Ik kom in een bar terecht waar geweldig leuke muziek wordt gedraaid ; ik zit er helemaal bij te zwijmelen o.a. Van Morrison , Kinks, Greedence clearwater revival, en zelfs Janis Joplin .Van haar was ik een grote fan . Astorga is mooie plaats , met ook weer zo’n geweldige kathedraal .Ook een paleis van Gaudí , erg mooi. In de eetzaal merk ik dat men elkaar kent . Zij komen elkaar waarschijnlijk dagelijks tegen in de herberg . Ik ben een vreemde eend in de bijt .Ik zie veel oosterse mensen . Ook is er een jongen uit den Haag . Hij praat erg veel . Heeft overal een mening of een idee over . Neemt de hele wereldproblematiek door .Vooral hoe erg het allemaal is , dit gespeend van enige humor .Ik maak hem duidelijk dat we in Nederland toch echt in een goed land wonen . Hij kan dit uiteindelijk wel beamen . Maar ... ik word moe van hem , en ik ben heel blij dat ik met mezelf heb afgesproken dat ik vanavond naar een restaurant ga. Zo kan ik op een legale manier het gesprek beëindigen. Ben zeker blij dat ik weer contact heb. Vandaag de 1000 kilometers behaald . Vanaf nu nog ongeveer 250 km . Het vertrouwen groeit dat ik het , zonder al te veel problemen ,ga halen . Ik moet het zelfs rustig aan gaan doen , anders ben ik te snel in Santiago.

• 23 November 2018 - 06:48

Jab:

Zo Dorrie, weer een leuke ervaring deze trip, nu lijkt het massaler te worden die "laatste" kilometers. Het aanbod pelgrims gaat steigen, maar jij hebt er 1000 opzitten, petje af, mooie mijlpaal. Waar een vooruitzicht, die laatste 250, met Lara en Pieter aan de finish. Véél succes weer de komende dagen, met ☀️ en geen regen, groetjes Mieke en Jab

• 23 November 2018 - 12:27

Wil:

Geweldig Dorrie. 1000 km ! En wat een belevenissen !
    Die laatste haal je op je sloffen (hoop alleen figuurlijk). Wens je heel veel leuke medecamino
    gangers. Verwen jezelf maar eens lekker !

• 23 November 2018 - 15:41

Gon:

Ha Dorrie, in Spanje in een bar en dan Janis Joplin: oh Lord, won't you buy me a Mercedes benz, heerlijk.
    Jij hebt je voeten en je benenwagen die het zeer goed doen.
    Ik kan me voorstellen dat het een overgang is van 6 dagen alleen naar een vollere auberge en dan een eigenwijze Hagenees.
    Succes met de laatste 250 km.
    Liefs van Gon