Nog 1 koreaan - Reisverslag uit Cacabelos, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Nog 1 koreaan - Reisverslag uit Cacabelos, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Nog 1 koreaan

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

25 November 2018 | Spanje, Cacabelos

25 november Van Molinaseca naar Cacabelos In deze auberge hoef ik niet om 8 uur de deur uit . Dus dat wordt 9 uur . Het voelt vrieskoud , maar met een heerlijk zonnetje . Muts op , handschoenen aan en genieten . Ja daar is het de dag helemaal voor . Een echte zondagse zondag . Zondag voelt toch altijd anders, fijner , feestelijker . Mijn afstand voor vandaag ligt open . Rond half 11 ben ik in Ponferrada, een mooie stad . Ik vind het echter te vroeg om te stoppen . Het weer is geweldig en ik heb veel energie. Heel relaxed loop ik door de stad . Door mooie straten en parken , mooie kerken en kastelen . Op een terras een kop koffie. In de parken zijn veel hardlopers , daar krijg ik ook weer zin in als ik dat zie. Meer aan de buitenkant van de stad zijn veel voetbalvelden , waar enthousiast wordt gevoetbald . Later loop ik door oude dorpjes , die veelal verlaten lijken . De route voor vandaag is gemakkelijk . Hoge bergen om mij heen maar de route is vlak. Ik vraag me af waar mensen hier van leven . Heel af en toe is er een weiland met koeien , soms een veld met druivenstruiken . Veel minder intensief ,als wat ik eerder in midden Spanje heb gezien . Ook lijkt er weinig industrie . Veel lijkt er om de Camino te draaien . Het zondagse gevoel blijft . Deze dag kom ik 1 pelgrim tegen , David. Blijft dus wel heel minimaal . De man van de hostal waar ik nu ben vertelt dat er nucgemiddeld 6 a 7 pelgrims zijn . Tot nu toe ben ik de enige. Na mijn rondje door het dorp , kom ik terug in mijn hostal en er is zowaar een andere pelgrim gearriveerd . En ja , een Koreaanse jongeman . Ik eet samen met hem , maar hij praat zo gebrekkig Engels dat een echt gesprek niet mogelijk is. Het blijft bij waar hij afgelopen nacht was , waar hij morgen naar toe gaat etc.. helaas, want ik had er wel meer over willen weten , o.a. wat hen trekt aan de Camino in Spanje vanuit een land als Korea. Verstuurd vanaf mijn iPhone


  • 25 November 2018 - 17:39

    Addy:

    Op die laatste vraag kan ik je wel een antwoord geven:Koreanen zijn heel trots om wat ze in het buitenland doen en beleven!
    Je vindt ze letterlijk over de hele wereld enne.....................ze spreken geen woord "over de grens" zoals wij dat zeggen!

    Dorrie, het einde is in zicht! Geniet nog een aantal kilometers!
    Liefs,Addy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 116704

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: