Twee maanden aan de wandel! - Reisverslag uit Trabadelo, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Twee maanden aan de wandel! - Reisverslag uit Trabadelo, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Twee maanden aan de wandel!

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

26 November 2018 | Spanje, Trabadelo

26 november Van Cacabelos Naar Trabadelo Gisteren realiseerde ik me dat ik precies 2 maanden geleden ben vertrokken vanuit een zomers Den Bosch . Uitgezwaaid door kinders en vrienden .Wat lijkt dat eindeloos lang geleden . Langzamerhand begin ik soms te verlangen naar huis . Maar de komende dagen blijf ik , zeker met plezier, voorlopig nog lopen . Omdat het allemaal voorspoedig verloopt zit de kans erin dat ik ook Finisterre kan halen . Dat zou een supermooie afsluiting zijn .Ik houd het open . Voor de niet insiders Finisterre is het einde van de wereld , heeft een grote symbolische betekenis :ligt aan de Atlantische Oceaan en is ongeveer 100 km verwijderd van Santiago , 4 dagen lopen . Vanochtend vroeg gewekt door wekker van de Koreaan . Blijkbaar heeft hij een uur nodig om zijn rugzak in te pakken . Hij had er ook een enorme bende van gemaakt . Ik doe dat in 5 minuten . Ik ga heel rustig ontbijten . Als ik hiermee klaar ben is hij klaar met pakken , en gaat hij ontbijten . Ik kan dan rustig even mijn gang gaan . Buiten is het grijs , nattig en winderig . Vooral de wind maakt het onaangenaam . Het is westenwind , en voor mij , nu ik vooral naar het oosten loop , dus tegen . Af en toe komt de zon tevoorschijn en ik zie prachtige regenbogen . De route vandaag is mooi, vooral het stadje Villafranca del Bierzo , is adembenemend , zo geweldig. Net als ik daar aankom schijnt de zon er prachtig op . Verder loop ik tussen de bergen die enorm hoog zijn . Ik voel me nietig en klein . Vandaag zie ik tegen de berghellingen veel wijngaarden . Ook zie ik de meest leuke picknickplaatsen , en ik denk dan hoe heerlijk het moet zijn om daar in de zomer te zitten . Ik denk dit vooral omdat het vandaag kouwelijk blijft . Ik besluit om niet te lang door te lopen . In het dorp Trabadelo is de eerste herberg gesloten , dit terwijl op internet staat dat die het hele jaar open is . Gelukkig zijn er meerdere opties . Ik arriveer bij een hostal , waar ook een albergue bij is . Is prima , met een grote keuken erbij , zodat ik ook weer eens zelf kan koken . Ik had al een supermercado gespot , daar ga ik eerst naar toe . Die is dicht , er is een tel nummer, bellen , en de mevrouw van de winkel komt eraan . Ik hoop voor haar dat ik niet de enige klant ben vandaag , maar het zou me niets verbazen . Als ik klaar ben met shoppen , en ik terugloop naar de albergue komt de Koreaan er net aan . Hij loopt nog een dorp verder . Vind ik een goed plan van hem! Verder gebeurt er deze dag niet zo veel . Ga in de bar een wijntje drinken . Daarna koken , eten en slapen . Verstuurd vanaf mijn iPhone


  • 26 November 2018 - 18:53

    Jab:

    Dorrie, een dag als heel veel eerdere Dagen, maar toch net even anders, 2 maanden onderweg in een vreemde omgeving, in een ander talig gebied, geografisch niet te vergelijken met de thuisbasis, compleet andere cultuur en Dorrie staat haar "mannetje" wel, met UPS en Downs overwint zij haar vooropgezette plan.
    Ik begrijp dat er nu een lichte aanpassing aan het parcours ligt in de vorm van een omloop naar Finistere.
    Dat betekent dat er niet 4, maar 8 dagen aan de reis gaan worden toegevoegd, oftewel ca. 200 km.
    Ben benieuwd of dat de bedoeling is, maar we gaan het van je vernemen. Voor vannacht weer lekker slapen en morgen dan weer fit opstaan,... goeie reis en veilige trips de komende dagen r en weinig regen, groet van Mieke en Jab

  • 26 November 2018 - 19:03

    Wil:

    Wat fijn Dorrie dat het zo goed gaat dat je zelfs overweegt om er 200 km. aan vast te knopen. Kan me voorstellen dat je dat graag wilt als je je goed voelt maar ik zou me ook voor kunnen stellen dat je verlangt naar je eigen huisje-boompje-beestje. Zeker in deze tijd dat iedereen het jaar gaat afsluiten, terugkijkt maar zeker ook vooruit. Doe wat goed voor je voelt Dorrie en geniet !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 420
Totaal aantal bezoekers 116704

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: