Weer online! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Weer online! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Weer online!

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

11 November 2019 | Nederland, Nederland


10 november
Leuth
17.8 km
Na een goede nachtrust en een goed en gezellig ontbijt , vertrekken Ellie en ik . Een stralende ochtend , met dichtgevroren auto’s en rijp op het gras . We zijn winters gekleed, met zelfs handschoenen aan .
We lopen naar het centrum van Cuyk en steken met de veerpont de Maas over .
Een stuk lopen we de voor mij bekende Vierdaagse route. Hoe anders is het nu. Stil, koud met prachtige herfst bomen . Af en toe komen er wat fietsers langs.
Het wandelen gaat gemakkelijk. Elly en ik hebben genoeg te praten ; is gezellig . Ook draagt Ellie de rugzak een tijd.
Om 12 uur hebben we met Jan afgesproken in Groesbeek . En ja hoor ; klokslag 12 uur zijn we er.
Na Groesbeek nemen Ellie en ik afscheid van elkaar . Ellie loopt naar Nijmegen , waar ze de trein terug naar Cuyk neemt . Ik loop door naar Leuth . Een prachtige omgeving ; met ook heuvels, die zwaar voelen.
Het weer is zo lekker , dat het fijn is om op bankjes te zitten .
Vandaag krijg ik meer het gevoel zoals het wandelen , zou moeten zijn . Niet alleen maar afzien .
Ik moet tijd rekken , maar dat is met dit weer geen enkel probleem . Om 5 uur kan ik pas terecht bij mijn “vrienden van de fiets” . In de plaatselijke cafetaria eet ik frites . Is best wel eens lekker. Ik zit er de tijd uit tot na 5 uur . Heb ik in ieder geval het risico vermeden om samen te moeten eten . Hoop op avondje voor mezelf .
Blog bijwerken ; mooi boek gaan lezen : er staan er veel op mijn E reader. Lekker vroeg slapen .
En ja deze mevrouw laat mij aardig met rust . Zij maakt mij erop attent dat ik met de veerpont moet en die gaat maar om de 2 uur. Wel handig om te weten . Om 9 uur moet ik er zijn . Dit betekent om 8 uur vertrekken, dus vroeg op .Na een kopje thee kan ik gewoon aangeven dat ik graag wil douchen en lezen . Zij vindt dit prima. Wat een opluchting .
Ik heb een fijne kamer .
Met hulp van Piet lukt het ( deels ) om in sight te komen . Wat een geklooi...

  • 11 November 2019 - 19:02

    Sujato:

    Sorry,Dorrie ik snap even niet helemaal waar je mee bezig bent.Was in de veronderstelling dat je in Spanje ging wandelen en nu loop je met je zware rugzak door het koude,natte,winderige Holland te ploeteren.
    Waarom???
    Een naar Leuth;hoezo??
    Het komt bij mij allemaal erg chaotisch over omdat ik het niet begrijp!
    Misschien kun je mij er wat meer helderheid over geven.Maak mij er een beetje zorgen over.
    Liefs Sujato.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 114194

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: