Te veel dagjesmensen, te weinig pelgrims - Reisverslag uit Castilblanco, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Te veel dagjesmensen, te weinig pelgrims - Reisverslag uit Castilblanco, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Te veel dagjesmensen, te weinig pelgrims

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

24 November 2019 | Spanje, Castilblanco

24 november .
14 km
Almadén de la Plata
Na een fijne nachtrust heel rustig ontbijten . Suze is niet zo snel en i.v.m de taxi bepaalt zij het tempo. Ik mis daardoor de mooie ochtend.
Maar mis ook, als kiespijn,de 16 km langs de snelweg .
Heerlijk om in het natuurpark te kunnen lopen . Echter het is zondag ,heerlijk weer en een prachtig park , dus er lopen meerdere mensen . Allen met een dagrugzakje. Echte camino lopers zie ik niet .
Vandaag zijn de kilometers beperkt maar de bergen worden hoger. Dit is af en toe zwoegen ; mijn goede conditie heb ik hard nodig.
Het is fijn om in het dorp aan te komen . Het is echt zondag hier . Op de terrassen is het druk met etende en drinkende mensen . De speeltuin is druk bezet door de kinders.
Als ik langsloop springt er meteen een man van het terras af ; hij wil mij naar de albuerge brengen .Hij loopt helemaal mee. Gezellig!
In de albuerge is niemand , de deur staat open en er hangt een briefje dat de hospilatereo er om 19.00 uur is . Zo kun je dus ook hospilatereo zijn . De herberg is groot met een huiskamer en een grote keuken . Een tuin voor de was en 2 slaapzalen .
Gelukkig zijn er ook lockers. Want met zo’n open deur weet je natuurlijk nooit wie er allemaal binnenkomt.
Na douchen en wassen volg ik het voorbeeld van de dorpsbewoners en ga heerlijk op t terras in de zon zitten eten .
Daarna ga ik in de tuin van albuerge zitten lezen en blog schrijven , tot het rond 5 uur te koud wordt . De hospilaterea , die later komt vertelt dat het nu hier warmer is als normaal . De nachten koelen flink advent vandaar staan er elektrische verwarmingen , waar we gebruik van kunnen maken . Om half 6 komt Suze binnen .Zij heeft het rustig aan gedaan , ze heeft het zwaar gehad met het klimmen . Zij doet weinig aan sport en is ook best zwaar. Zij loopt een week , en gaat dan weer met de bus terug naar Sevilla.
Tot nu toe weinig pelgrims, mag wel ietsje meer worden

• 24 November 2019 - 23:07

Addy Goudsmits:

Je loopt wel een geheel "andere Camino" hè Dorrie. Jou hoeven ze straks niks meer wijs te maken over pelgrimeren, hospitaleren en wat-al-dies-meer-zij....!
    Maar je dóet het gewoon, knap!
    Hier worstelen we de intens trieste en saaie november maand door!
    Als ik dan jouw verhaal lees over mensen die gezellig in de zon op een terrasje zitten, in een knus intiem dorpje.....
    Geniet ze!