Een kamer voor 3 - Reisverslag uit Torremegía, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Een kamer voor 3 - Reisverslag uit Torremegía, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Een kamer voor 3

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

30 November 2019 | Spanje, Torremegía

30 november Torremaya
26 km
Na een heerlijke nachtrust , vroeg uit de veren omdat er vandaag een lange wandeling staat gepland. In het donker vertrekken we uit de herberg op zoek naar een ontbijtbar. De overdekte markt is al open. Is leuk om hier zo vroeg te zijn. Om 8 uur lopen we . De pijlen zijn moeilijk te vinden . Manuel en ik lijken al op een goed afgestemd echtpaar , we komen er samen uit.
Het lopen de hele dag blijf ik alleen doen .Het is weer een prachtige , naar mijn idee, zomerse dag . Niet heel veel zon ..
Veel olijfbomen die vaak vol olijven hangen . Er wordt ook nog geoogst. En kale druivenstruiken .
Een wat saaie landweg . Maar die 26 km vlak lopen gaan mij inmiddels moeiteloos af.
In het dorp blijkt weer dat de herberg dicht is. Een Spaanse mevrouw , die haar voordeur uitkomt, vertelt mij dit met veel omhaal .
Er is nog een hostel ; daar wijst zij mij naar toe . Hier zit Manuel tussen ongeveer 50 andere mannen naar een spannende voetbalwedstrijd te kijken . Real Madrid speelt. Manuel wil hier ook samen met Nacio een kamer nemen . Met drieën is het goedkoper. Ik vind het prima als er aparte bedden zijn . Nacio is nog onder weg , dus ik ga maar mee voetballen kijken .
Niet veel later komt ook hij binnen .
En ja hij voelt ook voor de 3 persoons kamer.
Als de voetbalwedstrijd is afgelopen , loopt de bar leeg en wij kunnen lunchen . Ook weer een menue del dia, dat nu beter is.
Nacio spreekt goed Engels, heeft veel gereisd; en komt daardoor meer ontwikkeld over. Hij neemt de rol van tolk over. Ik doe erg mijn best om het Spaans te volgen .
We delen een kamer met 3