Van Los Arcos naar Viana - Reisverslag uit Viaña, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Van Los Arcos naar Viana - Reisverslag uit Viaña, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Van Los Arcos naar Viana

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

06 Februari 2023 | Spanje, Viaña

6 febr van Los arcos naar Viana 22 km

Overnachting albergue casa Alberdi

We hebben heerlijk geslapen , pas rond half 9 worden we wakker. Een goede start voor mijn relaxed dagje. Laat op de avond komt er nog een Deense jongen binnen . Dat is een echte loper . Hij had 40 km gelopen . In de ochtend komt hij er achter dat hij blaren heeft en dat het toch allemaal iets te veel was . Ook hij neemt zich voor om een relax dagje er van te maken .

Er is in de keuken geen koffie te ontdekken, dus hiervoor moet ik naar het dorp . Het voelt buiten koud en winderig aan . Maar de zon schijnt weer volop.

Michael de Deense jongen schuift gezellig aan bij t ontbijt . Hij is niet meer echt een jongen . Hij heeft 5 kinderen . En geniet nu volop van 2 weken wandelen . We hebben een leuk gesprek . Als ik in Torres del Rio ben heb ik vooral zin om door te lopen .

Het is een stralende zonnige dag, waar ik weer erg van geniet . Ik heb nog veel energie en in Viana is een herberg municipal . Ondanks de ongemakken , die daar vaak zijn ben ik daar toch fan van . En morgen wordt het weer slechter, dus morgen wat korter lopen is beter.

Onderweg kom ik der Manfred uit Oostenrijk tegen . Hij heeft begrepen dat je als notoire snurker niet in een herberg moet slapen . Hij slaapt in hotels , dat vindt hij wel jammer . Ik vind dat een heel gezonde keuze . Hoewel ik ook wel aan mijzelf twijfel gezien mijn nachtelijke hoestbuien.

Het is wel duur voor hem , die hotelovernachtingen , maar meteen vertelt hij dat hij rijk is .

Onderweg komen we ook Michael tegen , hij loopt inmiddels op Crocks, waar hij de tenen uit heeft geknipt .

Hij heeft ook vandaag weer te veel energie en loopt door tot Logrono. Jammer , vind ik dat ; steeds dat afscheid . Manfred nodigt mij uit om vanavond met hem te eten , hier had ik Michael graag bij gehad .

Ik ben in de Albergue met de aardige Spanjaard, waar ik door het taalverschil nauwelijks kontakt mee heb .

Om 6 uur heb ik met Manfred in zijn hotel afgesproken. Dat ziet er supersjiek en comfortabel uit. Een verschil met mijn armzalige en koude hostel .

Maar goed ik blijf vinden ; je bent een echte pelgrim of niet echt .

Geen enkel restaurant is open , of omdat het winter is of omdat het maandag is . In het hotel van Manfred kunnen we om 8 uur eten . Dat wordt dus een hele zit . Ons hele leven komt zo'n beetje langs ..en dat is altijd interessant . Hij is een rijke zakenman , een vb hiervan is , is dat hij iedere avond met zijn vrouw in een restaurant gaat eten . Voor mij onvoorstelbaar.

Maar het is gezellig, het eten valt wat tegen , daar had ik in zo'n mooi hotel meer van verwacht . Manfred heeft ook maar 2 weken om te lopen ,hij stopt in Burgos, dan roept zijn business hem weer . Ik loop morgen naar Logrono , lijkt me een leuke plaats om iets vroeger te zijn .Hij loopt verder.


  • 06 Februari 2023 - 22:34

    Minke:

    Wat een belevenissen weer en goede ontmoetingen. Heel interessant.

    Morgen Logroño, mooie plaats. Geniet ervan!


  • 06 Februari 2023 - 23:00

    Martin W:

    Wat een verscheidenheid aan mensen, ontmoet je toch. Prachtig om mee te maken. Een goede nachtrust toegewenst en een fijne dag morgen.


  • 06 Februari 2023 - 23:03

    Marianne:

    Een rijke zakenman die Camino loopt? En crocs waar je tenen uitknipt? Leuke variatie aan mensen[e-1f60a]


  • 07 Februari 2023 - 14:09

    Henk Van Atteveld:

    Interessant al die ontmoetingen. Ik probeer me voor te stellen hoe dat is om elke dag in een restaurant te eten. Het lijkt me ongezond en dik makend, maar misschien valt dat wel mee?


  • 07 Februari 2023 - 19:57

    Joseph Et Jozefa:

    Hoi Maria,

    Mooie Spaanse naam als je zo aangesproken wordt.

    Toen wij de camino frances fietsten werden wij ook volgens ons paspoort met de 1e voornaam aangesproken, grappig toch.

    Soms kijk ik in het routeboekje van de fietscamino en dan zie ik regelmatig de dorpjes die jij bezoekt ook vernoemd worden zoals Uterga, Puenta la Reina , Estella etc.

    Leuk om je ervaringen en ontmoetingen te lezen, Buen Camino, gr


  • 11 Februari 2023 - 03:35

    Cinthy:

    Wat heerlijk Dorrie om je verhaal te lezen. Volgens mij moet het nu lukken een reactie te schrijven. Het is al een paar keer niet gelukt.

    Ik loop wat achter met lezen. Het internet is slecht hier in Costa Rica. Zit nu heerlijk lui in een stoel bij de receptie en sta niet meer op totdat ik alles gelezen heb. Al na een verslag kreeg ik de heerlijk Camino kriebels. Ik lees snel verder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Viaña

Camino V

Wandelen vanaf Pamplona naar Santiago de compostella

Recente Reisverslagen:

12 April 2023

Het boek is af

11 April 2023

Rates/Santiago 9/10/11 april

08 April 2023

Rates 6/7/8 april

06 April 2023

Rates 4-5-6 april

03 April 2023

Rates
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 117389

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: