Van Santa Domingo naar Belorado - Reisverslag uit Nájera, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Van Santa Domingo naar Belorado - Reisverslag uit Nájera, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Van Santa Domingo naar Belorado

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

11 Februari 2023 | Spanje, Nájera

11 febr van Santa Domingo naar Belaroda 22 km(195)

Overnachting ; Albergue la Cofriada del Santa.

Inmiddels voel ik me een doorleefde pelgrim . Het plastic matras doet me niets meer, de oploskoffie is oke en de douches zijn tot nu toe altijd warm .

Ik denk ook dat ik inmiddels zo moe ben dat ik slaap als ik lig . De oordoppen moeten er in en dan is alles prima.

Weer is het een geweldige ochtend . Het begint gewoon te worden . Het vriest nog als ik vertrek , maar zodra de zon haar werk gaat doen wordt het lekker en kan de jas uit.

Ook vandaag een niet heel spectaculaire weg . De omgeving blijft mooi ; een glooiend landschap . De weg gaat omhoog en omlaag , zonder al te extreme hoogte verschillen.

Onder het lopen realiseer ik me dat het heel indrukwekkend is dat er al zovelen voor mij waren die deze weg liepen vroeger en nu .Allemaal mensen met hun eigen beslommeringen en gedachten .

Een punt vandaag is het gemis aan koffie . Ik passeer diverse dorpjes, met talrijke bars, echter ze zijn allemaal gesloten .

Pas na 18km .. eindelijk .. een bar met koffie.

De Albergue voor vanavond is weer het eenvoudige en koude soort , met stapelbedden die allemaal gevuld worden .

Het duurt even voordat de hospitalereo snapt dat ze de verwarming aan moet zetten. Dan wordt het beter. Als wij eten komt de hospitalerea aan Nacho vragen of ze mee gaat dansen .. heel grappig dit . Hij zegt dat hij te moe is , verkiest het om tussen de snurkende mensen te gaan liggen . Van hem hoor ik dat ik ook snurk . Waar heb ik het over ? Wie niet dus?

Het is vanavond weer gezellig. Met Tanja ( het meisje uit Zwitserland)heb ik boodschappen gedaan . Ze hebben ook hier weer alleen een magnetron. Hier zijn ze in de albergues dol op . Een beetje lastig is het om dan fatsoenlijk eten klaar te maken . Maar ik doe mijn best .


  • 11 Februari 2023 - 23:28

    Henk Van Atteveld:

    Ha Dorrie,

    Mooi hoe je beschrijft een doorleefde pelgrim te zijn geworden. Hier doe je het voor. Het is een niveau dieper in jezelf zakken. En van daaruit meer één worden met je omgeving zo als die zich aandient. Het loopt zoals het loopt. Letterlijk en figuurlijk. Geweldig.

    Groetjes, Henk


  • 12 Februari 2023 - 13:07

    Minke:

    Dag Dorrie, Wat Henk schrijft raakt mij ook. Dat je dus kan wennen aan de dingen die je in het "gewone" leven zou mijden. Het is maar goed ook dat je je kunt aanpassen anders heb je geen leven. Ook mooi dat je genoegen neemt met zoveel minder dan "thuis". Het lijkt een andere wereld en dat is het ook.

    Ik houd me aanbevolen voor meer diepzinnige gedachten!

    Hartelijke groet,

    Minke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Nájera

Camino V

Wandelen vanaf Pamplona naar Santiago de compostella

Recente Reisverslagen:

12 April 2023

Het boek is af

11 April 2023

Rates/Santiago 9/10/11 april

08 April 2023

Rates 6/7/8 april

06 April 2023

Rates 4-5-6 april

03 April 2023

Rates
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 117384

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: