Van Ages naar Burgos - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Van Ages naar Burgos - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Van Ages naar Burgos

Door: Dorrie

Blijf op de hoogte en volg Dorrie

13 Februari 2023 | Spanje, Burgos

13 febr van Ages naar Burgos 22 km (245)

Overnachting ; Albergue municipal de Ages

Wat was het koud vannacht . Tot de neus gaat dat goed, maar die neus wordt niet warm . De vingers waren te koud om te typen op telefoon, en zelfs mijn tel gaf aan dat het te koud was om op te laden .

We hebben een simpel ontbijt , jam en oploskoffie, maar dit geeft de nodige calorieën om op pad te kunnen .De start is koud , maar als de te beklimmen bergen hoog zijn gaat de jas al weer snel uit . Een heerlijke zon , en weer een mooie omgeving . Nacho en Frank zijn vandaag mijn loopmaatjes. We praten niet veel . Ieder is verzonken in zijn eigen gedachten.

We hebben 14 km nodig om een koffiebar tegen te komen .

Daar zie ik het bericht dat Tom in het ziekenhuis ligt . Dat is schrikken.

Na enig contact begrijp ik dat hij Malaria heeft . Ik denk opgelopen in Afrika, waar hij een week geleden was .

Hij is plotseling opgenomen in ziekenhuis met heftige koorts .

Na googelen op Malaria, lees ik dat je er gelukkig met de goede behandeling beter van wordt.

Als we in Burgos aankomen is het nog heel wat kilometers lopen om bij de Albergue te komen . Het is een ietwat cultuur shock om ineens in zo'n grote stad te zijn . Zoveel drukte, mensen , hoge gebouwen .

Ik merk dat het protest van mijn voeten sneller komt . De kilometers van gisteren zijn nog voelbaar .Het valt te overwegen om een dag in Burgos te blijven . Daar ga ik over nadenken.

De herberg is comfortabel , lekker warm en ieder heeft een eigen slaapvertrekje. Dus best een plek om 2 nachten te blijven .

Een nadeel is dat we niets eetbaars klaar kunnen maken .

Als we in de stad naar een restaurant zoeken zie ik hoe mooi en ook gezellig de stad is . Steeds meer beslis ik om morgen hier gewoon een dagje uit te rusten .

voor nu heerlijk slapen in mijn eigen vertrekje.


  • 13 Februari 2023 - 21:32

    Ans:

    Ohhhh, heerlijk extra dagje rust in Burgos Dorrie. Mooie stad hoor, veel te zien daar. Laat die voetjes maar een dagje rusten, zullen ze best blij mij zijn en niets mis mee. Agès kan idd heel koud zijn in de nacht.

    Maar fijn dat je daar overdag geen last meer van had. Nu hopelijk een goede nachtrust en morgen dagje vrij. Zal je goed doen voordat je volgens mij langzaam aan aan de Meseta gaat beginnen denk ik.

    Warme groet, Ans.


  • 13 Februari 2023 - 21:33

    Janina:

    Hoi Dorrie,

    Ik lees net dat je in Burgos bent, een mooie stad.

    Wij zijn daar al een paar keer geweest. Rust hier maar even uit.

    Prachtig om je verslagen weer te lezen.

    Groet Janina


  • 13 Februari 2023 - 22:07

    Cinthy:

    Wat een fijne dag na zo’n koude nacht Dorrie. En kijk het lukt mij ineens om een reactie te schrijven. Ben eens met Safari ingelogd.

    Heerlijke stad Burgos lekker verwendagje van maken, voetmassage of pedicure doet het goed. Succes verder en ik blijf je volgen.


  • 13 Februari 2023 - 23:07

    Raymond:

    Ook ik geniet van je dagelijkse berichten Dorrie. Hoe snel je van Ibiza-luxe naar de camino realiteit bent gegaan. Heel basic en puur zoals je dat beschrijft. Kan daardoor meevoelen. En wat een prachtige omgeving weer. Ik had zaterdag bij Zen een cursusdag en de docent gaat de 88-tempels route lopen in Japan. Ook al zo'n kanjer, ik moest aan jou denken.

    Lijkt me dat je een prima besluit gaat nemen over Burgos morgen.

    Veel liefs,

    Raymond


  • 14 Februari 2023 - 00:35

    Jab:

    Hoi Dorrie, Burgos,...mooie grote en moderne stad, denk dat je halverwege bent inmiddels is snel gegaan. Zoals je deze Camino beschrijft, heeft hij weer meer uitdaging, beleving en de vele leuke contacten,..... prachtige 5e Camino


  • 14 Februari 2023 - 07:26

    Minke:

    Weer een mooie dag op de Camino. Zo leuk dat ik met je mee kan reizen. Zeker schrikken dat Tom in het ziekenhuis ligt. Hoop dat je goede berichten van hem krijgt. Geniet van Burgos. Zo mooi. Heb een fijn rustdag daar.

    Groet, Minke


  • 14 Februari 2023 - 09:49

    Joop:

    Wat een prachtige wandeltocht Dorrie. Fijn om dit aan de hand van je luchtige (ondanks de ontberingen) verslagen te lezen. En ondertussen in Vught, maar misschien had je dit ook al wel gehoord, café Martha en Het Fort zijn geopend. Naar het schijnt is het café geopend door de burgemeester. Tja, je moet maar zin in al die lintendoorknipperij hebben. Heel veel plezier en sterkte. Ik hoop dat je vandaag geniet van een dagje Burgos!


  • 15 Februari 2023 - 14:57

    Eduard D. :

    Dag Corrie,

    Op de tweede camino-dag in dit logboek (2 febr.) gaf ik eerder vandaag (15 febr.) mijn eerste reactie. Ik had niet direct door, dat jij èlke dag een stukje schrijft: chapeau!! Ik heb in één adem alle stukjes tot aan vandaag gelezen. Wat je schrijven en lopen gemeen hebben is een vlotte stijl. [e-1f600] Ik ben geen lange-afstand-wandelaar, maar gemiddeld twintig kilometer per dag wandelen lijkt mij een fraaie, sportieve prestatie! Tot een volgende keer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Burgos

Camino V

Wandelen vanaf Pamplona naar Santiago de compostella

Recente Reisverslagen:

12 April 2023

Het boek is af

11 April 2023

Rates/Santiago 9/10/11 april

08 April 2023

Rates 6/7/8 april

06 April 2023

Rates 4-5-6 april

03 April 2023

Rates
Dorrie

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 117324

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 15 April 2024

Een zomer camino in de winter

01 Februari 2023 - 15 April 2023

Camino V

05 Januari 2022 - 01 April 2022

Wandelen

28 November 2020 - 27 Februari 2021

Geen Spanje wel Nederland

08 November 2019 - 26 Februari 2020

Via Buurse, Sevilla naar Salamanca

01 Oktober 2018 - 12 December 2018

Wandelen vanaf Malaga naar Santiago!

05 Augustus 2013 - 05 November 2013

Santiago De Compostella

Landen bezocht: