Van Burgos naar Hornillos - Reisverslag uit Hornillos, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu Van Burgos naar Hornillos - Reisverslag uit Hornillos, Spanje van Dorrie Bracht - WaarBenJij.nu

Van Burgos naar Hornillos

15 Februari 2023 | Spanje, Hornillos

5 febr van Burgos naar Hornillos del camino 20 km ( 265)

Overnachting zelfde als gisteren

Om 7 uur springen de lampen weer aan , ik was al wakker; niet vreemd als je rond 9 uur gaat slapen .

En om 8 uur staan we buiten . Een mooie frisse ochtend ; de straten zijn al schoongespoten ; daar zijn ze in Spanje goed in .

Dit keer nemen we afscheid van Christiana ; ik vind het niet heel erg dat ze de andere kant uit fietst .

Inmiddels zijn we met een leuke groep. De harde kern ben ik met Frank en Nacho . Frank is de Franse verstrooide professor . Een mooi vb hier van is is als wij deze ochtend Burgos uitlopen . Hij ziet een prachtige Moorse poort en geen gele pijl. Ik zie een gele pijl en geen Moorse poort .

Nacho is de ( bijna) altijd extraverte , charmante Spanjaard . Hij is een wat ongeleid projectiel, maar een heel leuk projectiel . Zelfs mij laat hij niet onberoerd. We hebben mooie , interessante gesprekken over leven, liefde en wat hier allemaal bij komt kijken .

Onderweg wordt het mistig. Dat heb ik eerder nog niet meegemaakt . Dan lopen we in een kleine wereld . Na een paar uur breekt de zon door, en wordt het zo snel warm dat ik in mijn t- shirt loop. Heerlijk is dat . Het land is uitgestrekt en vlakker als eerder, de zgn Meseta. Ik heb gehoord dat dit saai zou zijn, maar daar heb ik

vandaag geen last van . Ik vind het heerlijk om weer onderweg te zijn .

We zijn vroeg op de plaats van bestemming .

Dit is geen Albergue, maar meer een eenvoudig hotel , met 2 en 3 persoonskamers . Er ontstaat onder de mannen een heftige discussie over wie er bij mij mag of moet slapen , dat is mij niet zo duidelijk. Ik neem maar zelf het heft in handen ; ik ga mijn kamer delen met Nacho . Hem vind ik het leukste , hoewel hij snurkt , maar daar ben ik inmiddels aan gewend .

Het hotel heeft een heerlijke zonnige tuin . De hele middag lijkt het een " summer holiday" aan de Costa Brava . Genieten ...

Ik haak maar weer eens een engeltje.

Het enige dat we te eten kunnen krijgen is brood met kaas en worst , met koude rode wijn . Voor een keer is dat prima .

De mannen maken , voor de gezelligheid , het open haardvuur aan . Ik houd die gezelligheid niet lang vol . Ik ben het inmiddels gewend om vroeg naar bed te gaan en het bed met de echte lakens lonkt .

• 15 Februari 2023 - 21:23

Leny Vallenga :

Wat heerlijk Dorrie vandaag in je t shirt!! Hier was het vandaag ook lente maar morgen is dat voorbij, jammer. Hopelijk houdt het mooie weer bij jou nog aan en kun je verder genieten van deze mooie tocht! Liefs Leny

• 16 Februari 2023 - 07:52

Minke:

Waw wat een fijne dag. En wat een gezelschap. Is de voertaal Engels? Zijn de anderen ook 1 dag in Burgos gebleven?

ja hier was het ook een voorjaarsdag tussen 11 en 4 uur. Heel Spaans. Op het strand liep ik met een dunnere jas. Spiegelgladde zee, ook hier mistig, we noemen dat diezig. Silhouetten van boten op de Schelde.

Fijne dag vandaag met je clubje.